2019-08-02, 17:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
Ja visst, men jag trodde du menade mer specifikt precis innan jul. Det hade isf nog varit ett personligt rekord för honom.

Haha, ja, nej jag kunde ha varit betydligt tydligare med att jag menade att slutdatumet var innan jul och allt innan jul var min gissning
Citera
2019-08-02, 17:09
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Så djävla fånigt med flaskan försvarsadvokaten ställde fram. Tror han att sådana där teatraliska grejer går hem i Sverige!?
Ytterst relevant och ett bra drag. Åtalets centrala delar bygger på att MÄ blivit slagen i bakhuvudet med en flaska. Det har han naturligtvis inte blivit. Rätten bör titta på flaskan och försöka bilda sig en uppfattning om vad som sker om man slår någon i bakhuvudet så att den krossas.
Citera
2019-08-02, 17:10
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Slobodan borde fokusera mer på att svartmåla afghanerna och deras trovärdighet.
Rocky borde nog anlitat en bättre advokat.

Han vet han det inte hjälper med afghanälskande nämndemän från C o S.
Citera
2019-08-02, 17:11
Medlem
Troians avatar
Känns väl som tämligen kört att få någon form av besked idag eller vad tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast jag som arbetat med laglig våldsutövning såg att livvakten övertolkade situationen och att det inte handlar om nödvärn när flera sparkar på en liggande obeväpnad man.

Vad menar du? Det var ju livvakten som gick emellan och såg till att avbryta den påstådda "misshandeln" mot målsäganden när denne låg ner på marken. Livvakten är heller inte misstänkt för något brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast jag som arbetat med laglig våldsutövning såg att livvakten övertolkade situationen och att det inte handlar om nödvärn när flera sparkar på en liggande obeväpnad man.
Visste de att han var obeväpnad?Jag uppfattar stryket som en markering. Lägg ner nu. Även om du har kniv; lägg ner nu. Det var därför Rocky trampade på idiotens arm. För att markera att nu är det slut. Slagsmålet slutar nu. Fortsätt inte.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ytterst relevant och ett bra drag. Åtalets centrala delar bygger på att MÄ blivit slagen i bakhuvudet med en flaska. Det har han naturligtvis inte blivit. Rätten bör titta på flaskan och försöka bilda sig en uppfattning om vad som sker om man slår någon i bakhuvudet så att den krossas.

Förstår syftet, men tror personligen inte det "går hem" i en svensk kontext.
Citera
2019-08-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Mycket märkligt att afghanen vågade fortsätta följa efter provocera Rockys sällskap efter den tillrättavisningen. Hade han ingen självbevarelsedrift?

Precis därför är det högst sannolikt att afghanerna bar kniv, vilket är mer regel än undantag i dessa dagar. Mot bakgrund av deras brottshistorik 99,9%.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Daniel Sunesson var även samma åklagare mot en annan afghan som högg en polis Ted Eriksson i halsen med kniv på Södermalm (mordförsök mot polis), som fick straffrabatt pga "sin ålder". ( 5år + utvisning)

Grejen där var att många poliser hotade med att säga upp sig pga Sunessons agerande. Värst var att man kunde överklaga till HD iom att man fick fram den riktiga åldern, vilket dock Sunesson vägrade göra, så istället för 10 år fick afghanen 5 år + livstids utvisning.

https://nyheteridag.se/ensamkommande-afghanen-muhammad-hussaini-far-straffrabatt-for-knivattacken-pa-polisen-ted-eriksson/

Hoppas att utländska medier synar Sunesson i sömmarna.
Samma gäller Per Lennerbrant, detta är hans sista mål innan han blir J.O, båda dessa muppar har visat sig vara extremt politiska till favör för afghaner i olika brottsmål.

Med tanke på dom kostnader som brukar tas upp i sådana här trådar och liknande, så borde ju fem år vara bättre än tio år i ett svenskt fängelse.

Vad det gäller strafftider överlag så är jag av den bestämda åsikten att alla former av straffrabatter bör tas bort. Är det sagt tex sju år så är det också sju år som ska gälla. Missköter sig fången så ska straffet förlängas. Det är ren idioti att sätta straff på tex 10 år om fången bara sitter tex sju år.
Citera
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jo men dessa Afghanska flyktingar är "heliga" i Sverige, man får inte störa deras framfart på gatorna. Fast dom har ett gediget brottsregister. Så är det inget man bryr sig om, inte ens för att kontrollera att dom var påtända. Men det är en läxa för alla att lära sig. Kommer det fram såna bråkiga ligister så ska man snällt säga åt dom att vänta, och ringa Polisen.
Fridlysta. De är fridlysta.

”Fridlysning innebär att individer av en art inte får plockas, samlas in, dödas eller skadas på något annat sätt.”
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Slobodan borde fokusera mer på att svartmåla afghanerna och deras trovärdighet.
Rocky borde nog anlitat en bättre advokat.

Jag tror att rätten kommer lägga väldigt lite vikt vid BO:s och BO:s väns utsagor. Det som kommer vara avgörande är filmerna, och sms.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vad menar du? Det var ju livvakten som gick emellan och såg till att avbryta den påstådda "misshandeln" mot målsäganden. Livvakten är heller inte misstänkt för något.
Jag menar den påstådda summeringen som livvakten skulle gjort av BO:s farlighet - inte att livvakten deltog i själva misshandeln.
Ageranden före det handlade om att freda sig och därför är inte heller livvakten åtalad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in