2019-08-02, 17:06
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Rakim/Rocky är född i Harlem, Newyork. Han har även bott i ett härbärge med sin mor och hans bror blev mördad. Kan han inte relatera till att bli behandlad illa av polisen betyder det helt enkelt att han inte har sådana upplevelser, vilket kan tyckas vara märkligt av vissa....
Han menade att han inte var på plats vid just Fergusonincudenten. Det kunde lika gärna vara så som polisen sade just där. Detta fick Black Lives Matter att bli vansinniga, eftersom de ansåg att polisen skjuter svarta enbart pga hudfärg.
Citera
2019-08-02, 17:07
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Min bedömning är att R&co inte ville slå där det vistades mkt folk,. Men att det däremot kändes bättre för R&Co att slå där det var mer folktomt.
Så du menar att de lockade med sig afghanen till en mindre trafikerad plats där de kunde banka skiten ur honom utan att någon såg det?

Har för mig att afghanen blev tillsagd en 500ggr att dra därifrån men av någon egendomlig anledning fortsatte följa efter.
Citera
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Är åklagaren en MENA/PK älskare eller vad ni helvete händer?
Läste precis att åklagaren yrkar på 6 månaders fängelse, inte ens våldtäktsmän i dagens Sverige får det?

Det kanske är ett sätt att förstärka allvarligheten i ärendet. Han vill säkra en fällande dom så han siktar mot stjärnorna i hopp om att landa i trädtopparna.
Citera
Medlem
"Jovicic visar ett klipp där man hör glas krossas mitt samtidigt som man ser ASAP Rocky göra kastet av 19-åringen.

Jovicic visar en bild på en cavaflaska som han menar är samma märke som den som låg krossad på platsen. Han menar att ett slag från en sådan flaska skulle vara mycket kraftig.

Utredningen kring detta säger att ”hudavskrapning på huvudet” uppstod, menar Jovicic. Han menar alltså att skadan borde ha varit betydligt mer allvarlig."
Citera
2019-08-02, 17:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag såg då ingen misshandel. Såg en livvakt som gjorde sitt jobb och resten av gänget som försökte utöva nödvärn. Det var en hotfull situationen där en kniv kunde ha dragits, då har man rätt att utöva nödvärn. När dessutom det kom fram i efterhand att Afghanen åkt dit för grov misshandel, och narkotikabrott. Så kan man inte tolka det annat än att det är bråkig ligist, som är oberäknelig. Värsta sorten för Poliser att hantera exempelvis. Så man gjorde helt rätt i att lösa situationen så fort som möjligt, innan det kunde gå mycket värre.
Fast jag som arbetat med laglig våldsutövning såg att livvakten övertolkade situationen och att det inte handlar om nödvärn när flera sparkar på en liggande obeväpnad man.
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De har sagt att de uppfattade det som att BO hade kniv? Har de motiverat varför de uppfattade det så?

Han såg ”nåt grönt” i handen. Kan ju betyda vad som helst.

Jag blev rånad en gång utomlands av en kille som jag inom några sekunder bedömde som ”påtänd”. Stirrig, glasartad blick och aggressiv framtoning. Jag bedömde lika snabbt att han kunde ha kniv på sig och lämnade ifrån mig telefon. Hade han gått närmare emot mig hade jag förmodligen tagit till alla medel jag har.

Då är min erfarenhet av kriminella och våldsamma situationer nära på noll jämfört med nissarna i den här farsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De har sagt att de uppfattade det som att BO hade kniv? Har de motiverat varför de uppfattade det så?
De har väl snarare sagt att de uppfattade det som att BO kunde ha kniv? Det låter rimligt, med tanke på att det påtända BO ville slåss med någon som var dubbelt så stor som honom. Och senare slåss med 4 personer, där samtliga var större än honom. Jag hade också trott att idioten var beväpnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Min bedömning är att R&co inte ville slå där det vistades mkt folk,. Men att det däremot kändes bättre för R&Co att slå där det var mer folktomt.

Jag tycker det är mer rimligt att de som de sa gick undan och undan och undan utan att känna till området.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
Jag tror du överskattar hans intelligens samt förmåga att planera för framtiden med några tusen procent. Om det verkligen förhåller sig så, så har han ju skiftat mellan dåre och geni om vartannat.
Ok, jag tar den kritiken och medger att du nog har rätt.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag såg då ingen misshandel. Såg en livvakt som gjorde sitt jobb och resten av gänget som försökte utöva nödvärn.

Till och med försvaret har nog egentligen insett att nödvärnsvinkeln är körd.
Citera
2019-08-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Är åklagaren en MENA/PK älskare eller vad ni helvete händer?
Läste precis att åklagaren yrkar på 6 månaders fängelse, inte ens våldtäktsmän i dagens Sverige får det?

Precis, det är en skymf mot alla riktiga brottsoffer.
Senast redigerad av -Truthseeker 2019-08-02 kl. 17:12.
Citera
2019-08-02, 17:09
Bannlyst
Slobodan borde fokusera mer på att svartmåla afghanerna och deras trovärdighet.
Rocky borde nog anlitat en bättre advokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in