2019-08-02, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pissbogen5
Märks att du är vänsterbliven

Tror du staten får pengar ur ett hål i väggen?
Staten har bara dom pengarna dom får från det privata näringslivet. Går näringslivet dåligt så blir det ingen skatt att spendera.
Invandringen ökar inte BNP utan sänker den eftersom invandrarna är inte tillräckligt produktiva. Produktiva är tex en civilingengör som jobbar på Volvo som både betalar rejäla mängder skatt och sedan ökar köpkraften när han spenderar pengarna. En invandrare som bakar pizza och knappt betalar skatt och inte har så mycket att spendera blir ändå en minuspost eftersom han sedan använder sig av sjukvård, skola omsorg som kostar skattekronor. Och invandrare som inte jobbar alls gör ett än mer negativt tryck. Vi har haft stillastående BNP per capita över i 10 års tid pga detta, och värre blir det de kommande åren.

Ja, man kan till och med säga att det enda som adderar välstånd inom landet (Sverige) är turister som spenderar sin slantar här, exportföretag som säljer svensk råvara eller förädlar/producerar här och/eller konsult-experttjänster på export (bäst naturligtvis att de även har sitt säte i och skattar i Sverige), ägarbolag och kapitalägare som har verksamhet utomlands men väljer att skatta i Sverige samt utländska företag som har verksamhet/löneanställda i Sverige men intäkterna utanför riket och skickar koncernbidrag eller liknande så det strömmar mer pengar till Sverige i företaget än ut från Sverige.

...alla andra varianter inom landet från skolfröknars löner till pizzabagare och tjänstehen på länsstyrelsen ingår principiellt i ett nollsummespel.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
" Nu placerar Slobodan Jovicic en grön flaska framför rättens ordförande. Ser ut som en champagneflaska. Han beskriver rättegången och allt runt omkring som en "show". "

What? Går det hem!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte han tänkte så, nej. Däremot nu i efterhand verkar han mån om att få ett ordentligt skadestånd.

Ja, högre ersättning än brottsoffren för terrorn på Drottninggatan verkar ju helt rimligt.
Citera
2019-08-02, 16:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
För nödvärn kan det rent av vara nödvändigt.

Knappast i det här fallet. Kanske om han har en kniv som han försökt hugga folk med. I så fall så kan det säkert falla inom nödvärn att sparka på personen tills han inte pallar att resa sig och fortsätta hugga.
Citera
2019-08-02, 16:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja, högre ersättning än brottsoffren för terrorn på Drottninggatan verkar ju helt rimligt.

Okej. Det tycker inte jag.
Citera
2019-08-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag är snarare ultra-höger men du förstod inte mitt inlägg. Även konsumtion av skadliga företeelser drar upp BNP, åtminstone på kort sikt.

Har du IQ 80?

Staten kan inte dra upp något BNP eftersom BNP bestäms av hur bra det går för det privata näringslivet. Du verkar på allvar tro att staten får pengar ur ett hål i väggen.

Går det dåligt för företagen blir det heller ingen skatt som staten kan spendera.
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte han tänkte så, nej. Däremot nu i efterhand verkar han mån om att få ett ordentligt skadestånd.

Det tror inte jag heller. Snarare att han var lite påtänd och ansåg sig bli förnedrad av vakten. Dels att bli avvisad som en hund och sedan undanlyft.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Det är väl en annan fråga? Klart det orimligt!
Citera
Medlem
If the glove don't fit...
Slobodan Jovicic säger på engelska "när de frågar ska jag säga att min klient är Rakim Mayers, aldrig ASAP Rocky"
Citera
2019-08-02, 16:44
Medlem
RobertoSavianos avatar
När det viktigaste, Slobodans slutplädering ska yttras, så hänger ingen nyhetsrapporterare med. Till och med GPs har tappat tråden totalt och kan inte återge vad han säger. Vad händer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Skall eländet tas upp i HR lär det bli en cirkus igen. Både medialt och politiskt.

Åklagaren borde få ge råd till allmänheten hur man skall agera mot påtända hazarer med kniv.
Det har han gjort. Man bör avlägsna sig "med några raska steg". Alla som inte hinner undan får skylla sig själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissbogen5
Har du IQ 80?

Staten kan inte dra upp något BNP eftersom BNP bestäms av hur bra det går för det privata näringslivet. Du verkar på allvar tro att staten får pengar ur ett hål i väggen.

Går det dåligt för företagen blir det heller ingen skatt som staten kan spendera.

Nej jag uppfyller Mensas krav, hur är det med dig?
Du kör med halmgubbar och förstår ingenting, jag har inte sagt att staten får pengar från ingenstans. Givetvis betalar alla skattebetalare men det motsäger inte att den konsumtionen påverkar BNP även om det är skadligt för landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in