2019-08-02, 16:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Som jag förstått storyn så gick det till så här:

1) Afganen var påstridig, och körde upp handen i ansiktet på vakten
2) Vakten föste bort afganen, bland annat genom grepp runt halsen där hörlurarna satt
3) Afganen ansåg då att hörlurarna gått helt sönder
4) Afganen valde att slänga hörlurarna hårt i skallen på vakten, så att lurarna nu definitivt blev väldigt trasiga
5) Afganen följer påstridigt efter rapparna, "jag vill ha mina hörlurar"

Just den sista biten får en att undra hur påtänd afganen var? Men hans svenska/engelska kanske inte räckte för att säga "jag vill ha ersättning för mina hörlurar"?

Var det inte även så att afghanen själv kastade iväg hörlurarna upp på något tak eller vad det nu var.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kände Asap till detta?

Vad spelar det för roll? Alla är inte ett "oskyldigt blankt papper" utan hur folk uppträder och beter sig blir en riskfaktor. Nu bedömde Rocky-ligan att dom här två nog var påtända och potentiellt farliga.

Det är förnuftsvidrigt att säga "man kan inte veta" för att man känner inte till tidigare domar.
Ett förnuftsvidrigt resonemang som bara fungerar i teorin i en rättssal. Inte på gatan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissbogen5
Märks att du är vänsterbliven

Tror du staten får pengar ur ett hål i väggen?

Jag är snarare ultra-höger men du förstod inte mitt inlägg. Även konsumtion av skadliga företeelser drar upp BNP, åtminstone på kort sikt.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag tror inte att det är så. Jag tror de uppfattade förföljarna som jobbiga, och de ville bli av med dem. När de inte gick iväg frivilligt så blev BO nedkastad och sparkad på.

Om det vore så enkelt så tog ju Rocky och Co i så fall en väldigt stor risk att hamna i onödigt trubbel under deras turné. Det tror jag inte att de skulle utsätta sej för. Tror mera på att de, av tidigare erfarenhet, kände på sej att denna situation kunde bli farlig. Det syns tydligt på filmerna att afghanerna beter sej konstigt.
Citera
Medlem
dunias avatar
Är det någon som tagit upp det faktum att hederspojken kan ha skurit sig själv i armarna? Man kan tro att det är omöjligt, men ingenting är omöjligt.
Citera
2019-08-02, 16:29
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var framgår det att afghanen skulle ha viftat med kniv???

Vet inte om du varit in i tråden mycket, men sisådär 20% handlar om antaganden om knivar.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-08-02 kl. 16:31.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Är rädd att rätten ska hålla Asap Rocky fortsatt häktad, som åklagaren vill. Alltså att han inte släpps fri om cirka en timme. Det vore väl förkastligt ändå.
Det vore perfekt !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det har han inte gjort i det här fallet. Det hade varit dumt att göra det och röja att han har kniv. Det hade förvarnat amerikanerna.

Däremot är afghanen dömd för knivbrott sedan tidigare. Han har även medgett att han brukar gå omkring med kniv.

Vilken stjärna. Målsäganden verkar vara stor tillgång för Sverige och en viktig del i arbetskraftsinvandringen.

Med lite tur så kan Jafari bli en del i det svenska IT-undret efter detta. Spotify lär väl anställa honom när som helst. Han kan säkert lösa vilka kniviga problem som helst med lite benzo och en butterfly.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det har han inte gjort i det här fallet. Det hade varit dumt att göra det och röja att han har kniv. Det hade förvarnat amerikanerna.

Däremot är afghanen dömd för knivbrott sedan tidigare. Han har även medgett att han brukar gå omkring med kniv.
Livvakten sa väl att han verkade ha något i handen som kunde vara kniv sen finns på film hur hazaren drar upp tröjan vid byxlinningen för att visa att han har något där.
Citera
2019-08-02, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Det är inte åklagaren som bestämmer straff.
Vem är det då?
Citera
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Är det någon som tagit upp det faktum att hederspojken kan ha skurit sig själv i armarna? Man kan tro att det är omöjligt, men ingenting är omöjligt.

Såhär säger åklagaren:

Åklagaren menar även att det är orimligt att målsäganden skulle ha ådragit sig dessa skador på egen hand efter gatubråket.

Han syftar alltså till skärskadorna.
Citera
Medlem
Citat:
Tycker inte att ditt inlägg besvarar min fråga.

De uppger att de kände rent känslomässigt att situationen var hotfull och farlig. De tyckte och kände säkert att det var jobbigt också. Sedan får du tro vad du vill. Jag tror inte att dom endast tyckte dom var jobbiga som du påstår. Din förklaring är väldigt enkelspårig. Därför har jag svårt att ta dig på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in