Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Nej, tillåter gör de inte. Däremot så har vi inte en polis i varje gathörn eftersom folk på 90-talet skrek sig hesa kring begreppet "Polisstat" varje gång fler poliser eller övervakningskameror kom på tal, varpå polisbristen idag är ganska påtaglig, vilket i sin tur gör att inte många kan gripas på bar gärning.
Ska vi tvingas lägga ännu mer resurser på övervakning, polisutredningar och rättegångar för att punktbevaka var och en av dem? Se åtminstone till att utvisa dem som inte fullgör den skolgång de så välvilligt erbjöds + de som dömts för brott.
14,5 miljoner människor 2018
1,8 miljoner människor 2016.
4,8 miljoner människor 2017.
Källa: Hotellstatistik
??? Min fråga vem som vill vara turist i Stockholm, Göteborg eller Malmö gällde förstås hur det faktum att delar av centrum i dessa städer kvällstid tas över av gäng som rånar, trakasserar, stjäl och handlar med droger påverkar vanliga människors önskan att besöka städerna. Mina egna erfarenheter gäller främst Göteborg och Malmö, där jag undviker att befinna mig i centrum kvällstid. Stockholm har jag sedan jag förra året blev trakasserad mitt på Drottninggatan en lördageftermiddag i juli av ett gäng afghanslynglar strukit från möjliga semesterställen.