2019-08-02, 14:48
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Har afghanernas brottsregister kommit fram i rätten, någon som vet?

Har inte hört något om det. Dom lämnade ju in hans dom där han knivade ner någon annan, beslut skulle komma efter lunch ifall det får användas som bevisning. Men inte hört något sedan dess. Skumt. Har jag missat att dom beslutade att det inte var tillåten bevisning?
Citera
2019-08-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapple-
När kan ev dom komma? Har inte sett någon info om detta, får vi vänta i några veckor? Eller hur lång tid tar det?

Det kan vara allt ifrån direkt till om några veckor. Om det inte blir idag så kommer domaren säga ett datum när dom avkunnas. Om han väljer att jobba helg så tippar jag på måndag.
Citera
2019-08-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Precis. Om svetsarn vägrar hosta upp lägger sig USS George H.W. Bush utanför Skagen och guppar. Sedan är den saken slutdiskuterad

Tänkte mest på 1000% exporttullar för Intel och Apple.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
"– Har du något drogberoende?
– Nej, och det är jag stolt över"

Ribban över vad man kan vara stolt över är inte så hög.

Suck. Han har tagit sig ur det, han hade en brokig ungdom. Jag finner det som något han ska vara stolt över. Målsäganden kan inte riktigt stoltsera med samma story.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nej, tillåter gör de inte. Däremot så har vi inte en polis i varje gathörn eftersom folk på 90-talet skrek sig hesa kring begreppet "Polisstat" varje gång fler poliser eller övervakningskameror kom på tal, varpå polisbristen idag är ganska påtaglig, vilket i sin tur gör att inte många kan gripas på bar gärning.

Ska vi tvingas lägga ännu mer resurser på övervakning, polisutredningar och rättegångar för att punktbevaka var och en av dem? Se åtminstone till att utvisa dem som inte fullgör den skolgång de så välvilligt erbjöds + de som dömts för brott.

14,5 miljoner människor 2018

1,8 miljoner människor 2016.

4,8 miljoner människor 2017.

Källa: Hotellstatistik
??? Min fråga vem som vill vara turist i Stockholm, Göteborg eller Malmö gällde förstås hur det faktum att delar av centrum i dessa städer kvällstid tas över av gäng som rånar, trakasserar, stjäl och handlar med droger påverkar vanliga människors önskan att besöka städerna. Mina egna erfarenheter gäller främst Göteborg och Malmö, där jag undviker att befinna mig i centrum kvällstid. Stockholm har jag sedan jag förra året blev trakasserad mitt på Drottninggatan en lördageftermiddag i juli av ett gäng afghanslynglar strukit från möjliga semesterställen.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur länge håller en slutplädering på? När börjar den?

En halvtimme. Om inte Kevin Costner kommer och slutpläderar. Då tar det 3 timmar som i JFK
Citera
2019-08-02, 14:51
Medlem
Provokatörs avatar
Jag vill inför slutpläderingen och ASAP's snara liv i frihet passa på att tacka alla deltagare i tråden.

Tack för underhållningen det här räddade mig från att tröska en massa halvkassa kriminalromaner under min semester, verkligheten har sannerligen överträffat dikten med hästlängder!

Tack än en gång alla Flashbackare för att Ni alla bidragit till denna oöverträffade fars!

/Provokatör
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Livvaktens vittnesmål borde väga tungt. Han verkar ha haft full koll på läget under hela förloppet.
Han är kompis med och anställd av den åtalade. Om han skulle sätta dit Asap lär han få sparken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har inte hört något om det. Dom lämnade ju in hans dom där han knivade ner någon annan, beslut skulle komma efter lunch ifall det får användas som bevisning. Men inte hört något sedan dess. Skumt. Har jag missat att dom beslutade att det inte var tillåten bevisning?

Enl https://twitter.com/dagensjuridik så togs beslut att det skulle visas. Men jag har inte läst något om att det faktisk visades.. Kanske kommer efter paus?

Edit:
https://twitter.com/dagensjuridik/status/1157253955279347713
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Vad tror ni, hur stor är risken/chansen när domen kommer från den här farsartade cirkusen, att den kommer att överklagas av någon av parterna?
Citera
2019-08-02, 14:52
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
"– Har du något drogberoende?
– Nej, och det är jag stolt över"

Ribban över vad man kan vara stolt över är inte så hög.

Översättningen är som tagen från gymnasieelev.
Citera
2019-08-02, 14:52
Medlem
Browndawgs avatar
Fan vad jag hade velat höra Slobodans slutplädering. Hade kunnat betala för det till och med. Nu får man nöja sig med medias tolkning av hans ord, i text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in