Citat:
Är lite kluven på vilken klass jag skall spela. Tänkte fokusera mestadels på att raida och farma guld men även bli AV exalted senare i fas 3 när AV släpps och pvpa mer när jag får bra gear alternativt levla upp en twink. Kommer väll kunna spela runt 20-25 timmar i veckan om jag pallar. Tänker väll egentligen att alliance är ganska givet eftersom paladinbuffarna gör raiding så mycket enklare samt att alliance har en fördel i AV vilket är den roligaste bgn enligt mig. Det står mellan rogue/warrior/mage. Mage är ju trevliga när det kommer till att farma guld/spela solo och de presterar bra i pvp även med kass gear men vill nog helst spela melee. Melee kommer ju även ha typ 7 yard melee range pga lee-way så känns som om rogues/warriors kommer vara meta i pvp i alla fall om du har support av en healer. Lutar väll mest åt rogue just nu eftersom de har t1-3 sets att se fram emot vilket fury warriors into har. Är dessutom ej intresserad av tanking och man lär väll åka på att offtanka en del som fury warrior. Har dock inte lirat rogue tidigare men human är ju naturligtvis bäst för rogues i pve på alliance och därför blir det förmodligen human rogue. Någon som lirat rogue en del på privatserver?
Kan även tänka mig undead rogue eftersom de ser bäst ut+wotf är extremt trevlig i pvp men blir nog alliance eftersom de har mycket lättare i raiding samt lättare för AV. Tänker som human rogue att jag lirar 2x svärd, eller är det fortfarande bättre att lira dagger mainhand? Hur hög är hitcappen? Har för mig att den är 21% vs motståndare i samma lvl som dig själv och mot lvl 63 i raids så är den 27%? Isf är väll det bästa att stacka så mycket +hit man kan eftersom du bara får +5% via talents. Vad tror ni? dålig ide att lira rogue som första karaktär om man inte spelat det innan?
Kan även tänka mig undead rogue eftersom de ser bäst ut+wotf är extremt trevlig i pvp men blir nog alliance eftersom de har mycket lättare i raiding samt lättare för AV. Tänker som human rogue att jag lirar 2x svärd, eller är det fortfarande bättre att lira dagger mainhand? Hur hög är hitcappen? Har för mig att den är 21% vs motståndare i samma lvl som dig själv och mot lvl 63 i raids så är den 27%? Isf är väll det bästa att stacka så mycket +hit man kan eftersom du bara får +5% via talents. Vad tror ni? dålig ide att lira rogue som första karaktär om man inte spelat det innan?
Låter som human rogue.
Så där mycket hit är bara nödvändigt för att träffa alla white swings, och det är ju inte värt att gimpa sig för. Det räcker med +9% för att landa alla abilities, som är det viktiga.