2019-08-02, 13:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Ni har ju haft lite diskussion om att FBI terrorklassat Qanon, eller vad det var. Fakenews påstås det nu, ingenstans i dokumentet står det om Qanon utan media la till det på eget bevåg.

Länk till FBI dokumenet. https://www.scribd.com/document/420379775/FBI-Conspiracy-Theory-Redacted

Öhhh, sid 3, 4 och 9 kanske du borde titta på igen (om du mot förmodan alls har tittat..)
Citera
2019-08-02, 14:01
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Öhhh, sid 3, 4 och 9 kanske du borde titta på igen (om du mot förmodan alls har tittat..)

Tack anade att du skulle vara snabb att läsa igenom detta, fem minuter, bra jobbat! Så det står alltså i dokumentet att FBI terrorklassat Qanon?
Citera
2019-08-02, 14:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tack anade att du skulle vara snabb att läsa igenom detta, fem minuter, bra jobbat! Så det står alltså i dokumentet att FBI terrorklassat Qanon?

De skriver att konspirationsteorier som t.ex Qanon (de radar upp en hel hög som jag redovisade tidigare idag här i tråden) mycket troligt kan motivera inhemska extremister att begå våldsdåd. Men de har inte terrorklassat Qanon eller nån annan rörelse i dokumentet vad jag vet i alla fall. Fast det har väl varken media eller nån i tråden påstått heller.
Citera
2019-08-02, 14:35
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
De skriver att konspirationsteorier som t.ex Qanon (de radar upp en hel hög som jag redovisade tidigare idag här i tråden) mycket troligt kan motivera inhemska extremister att begå våldsdåd. Men de har inte terrorklassat Qanon eller nån annan rörelse i dokumentet vad jag vet i alla fall. Fast det har väl varken media eller nån i tråden påstått heller.

Då är vi tillbaka på det jag försökte formulera och diskutera tidigare i tråden; vad tjänar Trump på att inte ta avstånd från Q och framförallt, varför tar inte media chansen att kleta Q konspirationen på honom. Ställ frågan. Tar han avstånd så faller det samman, ingen skulle bry sig. Om han bekräftar så kan de påstå att han uppmuntrar till våld, (inte för att Q har gjort men ändå) men framförallt förstår jag inte varför media tillåter Trump att ha den här kanalen som trots allt får extra legitimitet av att media inte ställer frågan.

Som jag tidigare i tråden räknat på är det en chans på miljarden att Q inte är Trump. (De trettio ggr som Q postat och Trump twittrat inom en minut efter.) Många, även journalister, menar att Trump ljuger i sina tweets, oftast genom att felcitera honom och sen hävda att deras felcitat är en lögn. De kan om de orkar köra samma taktik mot Q, jag förstår faktiskt inte rädslan att ställa frågan. Som jag ser det tjänar både Q och Trump på att ingen fråga ställs, då det skapar en känsla av mystik och att vi som följer är utvalda.

Tänk tanken att Trump hade twittrat ut Q posterna, han hade förmodligen setts som ännu mer galen av vanligt folk och inte minst journalister, så varför vill inte media koppla ihop dom?
Citera
2019-08-02, 14:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då är vi tillbaka på det jag försökte formulera och diskutera tidigare i tråden; vad tjänar Trump på att inte ta avstånd från Q och framförallt, varför tar inte media chansen att kleta Q konspirationen på honom. Ställ frågan. Tar han avstånd så faller det samman, ingen skulle bry sig. Om han bekräftar så kan de påstå att han uppmuntrar till våld, (inte för att Q har gjort men ändå) men framförallt förstår jag inte varför media tillåter Trump att ha den här kanalen som trots allt får extra legitimitet av att media inte ställer frågan.

Som jag tidigare i tråden räknat på är det en chans på miljarden att Q inte är Trump. (De trettio ggr som Q postat och Trump twittrat inom en minut efter.) Många, även journalister, menar att Trump ljuger i sina tweets, oftast genom att felcitera honom och sen hävda att deras felcitat är en lögn. De kan om de orkar köra samma taktik mot Q, jag förstår faktiskt inte rädslan att ställa frågan. Som jag ser det tjänar både Q och Trump på att ingen fråga ställs, då det skapar en känsla av mystik och att vi som följer är utvalda.

Tänk tanken att Trump hade twittrat ut Q posterna, han hade förmodligen setts som ännu mer galen av vanligt folk och inte minst journalister, så varför vill inte media koppla ihop dom?

Om Trump tar avstånd så lär väl alla Qanons - som ju utgjort något an en kärntrupp bland hans beundrare - bli minst sagt besvikna. Folk kommer givetvis även sluta diskutera och hylla Q/Trump på samma sätt som idag på nätet.
All uppmärksamhet är givetvis välkommen för Trump..
Citera
2019-08-02, 14:44
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Om Trump tar avstånd så lär väl alla Qanons - som ju utgjort något an en kärntrupp bland hans beundrare - bli minst sagt besvikna. Folk kommer givetvis även sluta diskutera och hylla Q/Trump på samma sätt som idag på nätet.
All uppmärksamhet är givetvis välkommen för Trump..

Jag skrev ju det, men varför menar du att det ligger i medias intresse att inte göra Q följare besvikna?
Citera
2019-08-02, 14:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag skrev ju det, men varför menar du att det ligger i medias intresse att inte göra Q följare besvikna?

Ingen aning - det allra konstigaste är väl att inte t.ex Fox eller mer ”alternativ” media aktivt ställt frågan.
Citera
2019-08-02, 15:02
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Federal Criminal Investigations
Federal prosecutors are pursuing more than a dozen criminal investigations that grew out of the work of Robert S. Mueller III, the special counsel. These are the ones we know about.
1. Trump inaugural committee donations and spending
2. Trump inaugural committee donations / chairman’s ties to Middle East
3. Business and political dealings of top fund-raiser for Trump’s campaign and inauguration
4. Possible role of Trump and others in concealing hush money payments
5. Whether Trump’s lawyers offered presidential pardon to Cohen
6. Allegations of inflated insurance claims
7. Pending prosecution of Roger J. Stone Jr.
8. Possible lobbying violations by firms recruited by former Trump campaign chairman
9. Pending prosecution of former Manafort associate
10. Bank officer who sought Trump administration job

State and Local Investigations
Authorities in New York, New Jersey and Washington, D.C., are also examining Mr. Trump, his businesses and associates through various — mostly civil — investigations.

11. Trump Organization insurance practices
12. Contributions to Trump inaugural committee
13. Role of Trump’s children and businesses in Trump’s inauguration
14. Pending criminal prosecution of Manafort on state mortgage fraud charges
15. Allegations of misused charitable assets, self-dealing and campaign finance violations by the Trump Foundation
16. Allegations that the Trump Organization inflated financial assets
17. Trump family’s tax schemes
18. Whether Trump and his family underpaid taxes

Congressional Investigations
In the months since Democrats took control of the House, several committees have opened inquiries that could turn up politically damaging or embarrassing material or, in the case of the obstruction investigation, lead to impeachment proceedings.

19. Potential foreign influence over Trump and possible attempts to obstruct justice
20. Possible role of Trump and others in concealing hush money payments
21. Possible obstruction of justice and abuse of power by Trump and his administration
22. Possible abuses of the White House security clearance process
23. Whether Trump misrepresented his net worth
24. Alleged use of private messaging by White House officials
25. Trump’s tax returns
26. Trump’s communications with Putin
27. Possible money laundering
28. Russian interference in the 2016 election
29. Proposed U.S. nuclear venture in Saudi Arabia

https://www.nytimes.com/interactive/2019/05/13/us/politics/trump-investigations.html

1. En kommitte sitter inte i Trumpadmin.
2. ”Raised questions if ties to middle east” haha vilken utredning, Trump skakar nog. Vilken roll har förresten Barrack i Trumpadmin?
3. Jaha, en gammelrepublikan utan några kontakter med Trump mer än att han gett pengar. Upplys mig vilken roll han har i Trumpadmin.
4. Utredningen nedlagd.
5. Och det fanns inga bevis så utredningen är nedlagd.
6. Och det fanns inga bevis så utredningen är nedlagd.
7. Vilken position har Stone i Trumpadmin? ”Ljuga för FBI”, det åkte Papa D på också bara så vi är på det klara med hur det förhåller sig.
8. Vilken roll har Manafort i Trumpadmin? Seriöst dom ”misstänker” att Manafort haft samröre med två andra företag som kan ha begått brott, tror inte Trump eller någon i admin ligger sömnlös direkt.
9. Haha en Obamaadmin under utredning! Bäst(värst) hittills! Räknar NYT med att ingen tittar under flikarna eller? Styrd av Manafort dessutom, få se här nu, var det inte Manafort som var sååå tajt med Trump, tydligen var han det med tidigare admins också.
10. Hur gick det för honom? Vilken position i Trumpadmin fick han. Ett misslyckat försök att få en hög position i Trumpadmin, hur kan man smeta det på Trump om man inte är fake news?
11. Jaha, vilken roll har Trumps försäkringsbolag i Trumpadmin?
12. Sitter kommitten i Trumpadmin?
13. Hittar ingenting om detta förutom på
den här listan, högst troligt nedlagd fake news.
14. Sitter Manafort i Trumpadmin?
15. Utredningen nedlagd.
16. Överdrev sina tillgångar så han ska betala mer i skatt eller haha? Sitter Cohen i Trumpadmin?
17. NY AGs fantasier, ingen ur Trumpadmin undersöks
18. NY AGs fantasier, ingen ur Trumpadmin undersöks
19. Haha!
20. Mig veterligen diskuteras denna frågs inte längre.
21. Haha!
22. Så någon i Obamaadmin ville inte att Kushner och Ivanka skulle få sec clear men Trump sket i det. Är det ens brottsligt? Kan någon anonym FBI-agent bestämma det menar NYT eller?
23. Tramsanklagelser
24. Om de begåtts några brott är det konstigt att inte FBI är intresserade?

Kan inte läsa mer pga NYTs begränsningar men jag kan ju se att exempelvis 28 bara på rubriken är fake. Rysslands kandidat i valet var självklart HRC.
Citera
2019-08-02, 16:05
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Då får du göra det någon annanstans än på Flashback. Flashback är till för diskussion och alla åsikter är välkomna. On Topic då förstås. Och en trådstartare har INTE rätt att begränsa vilka som får skriva där och vilka (On Topic) åsikter som får framföras. Men ta upp det via pm med Mod här om du vill veta säkert, eller med admin, eller i en tråd på metaforumet om Flashback.

Som nernerd så korrekt påpekar ska vi inte ha några uppdelade trådar med för respektive mot ett ämne.

OT raderat.

/Moderator
Citera
2019-08-02, 16:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
1. En kommitte sitter inte i Trumpadmin.
2. ”Raised questions if ties to middle east” haha vilken utredning, Trump skakar nog. Vilken roll har förresten Barrack i Trumpadmin?
3. Jaha, en gammelrepublikan utan några kontakter med Trump mer än att han gett pengar. Upplys mig vilken roll han har i Trumpadmin.
4. Utredningen nedlagd.
5. Och det fanns inga bevis så utredningen är nedlagd.
6. Och det fanns inga bevis så utredningen är nedlagd.
7. Vilken position har Stone i Trumpadmin? ”Ljuga för FBI”, det åkte Papa D på också bara så vi är på det klara med hur det förhåller sig.
8. Vilken roll har Manafort i Trumpadmin? Seriöst dom ”misstänker” att Manafort haft samröre med två andra företag som kan ha begått brott, tror inte Trump eller någon i admin ligger sömnlös direkt.
9. Haha en Obamaadmin under utredning! Bäst(värst) hittills! Räknar NYT med att ingen tittar under flikarna eller? Styrd av Manafort dessutom, få se här nu, var det inte Manafort som var sååå tajt med Trump, tydligen var han det med tidigare admins också.
10. Hur gick det för honom? Vilken position i Trumpadmin fick han. Ett misslyckat försök att få en hög position i Trumpadmin, hur kan man smeta det på Trump om man inte är fake news?
11. Jaha, vilken roll har Trumps försäkringsbolag i Trumpadmin?
12. Sitter kommitten i Trumpadmin?
13. Hittar ingenting om detta förutom på
den här listan, högst troligt nedlagd fake news.
14. Sitter Manafort i Trumpadmin?
15. Utredningen nedlagd.
16. Överdrev sina tillgångar så han ska betala mer i skatt eller haha? Sitter Cohen i Trumpadmin?
17. NY AGs fantasier, ingen ur Trumpadmin undersöks
18. NY AGs fantasier, ingen ur Trumpadmin undersöks
19. Haha!
20. Mig veterligen diskuteras denna frågs inte längre.
21. Haha!
22. Så någon i Obamaadmin ville inte att Kushner och Ivanka skulle få sec clear men Trump sket i det. Är det ens brottsligt? Kan någon anonym FBI-agent bestämma det menar NYT eller?
23. Tramsanklagelser
24. Om de begåtts några brott är det konstigt att inte FBI är intresserade?

Kan inte läsa mer pga NYTs begränsningar men jag kan ju se att exempelvis 28 bara på rubriken är fake. Rysslands kandidat i valet var självklart HRC.

Nu var ju inte frågan om du kunde avskriva allt som tramsanklagelser eller ifrågasätta varför inte FBI utreder brott om det nu finns några. Ditt påstående var att det pågår absolut NOLL utredningar mot Trumpadministrationen - du hade uppenbarligen fel.
Citera
2019-08-02, 17:52
Medlem
QAnons chockade och förvirrade efter att FBI klassat dem som ett hot mot den nationella säkerheten. Ha ha jag dör. https://twitter.com/travis_view/status/1156971308631986176/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed&ref_ur l=https%3A%2F%2Fwww.buzzfeednews.com%2Farticle%2Fb riannasacks%2Ffbi-memo-conspiracy-theories-d omestic-terrorism
Citera
2019-08-02, 18:02
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Nu var ju inte frågan om du kunde avskriva allt som tramsanklagelser eller ifrågasätta varför inte FBI utreder brott om det nu finns några. Ditt påstående var att det pågår absolut NOLL utredningar mot Trumpadministrationen - du hade uppenbarligen fel.

Hur många är det då? Jag kan räkna till en lite snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in