2019-08-02, 13:33
Medlem
En spännande tanke är att det är 2019 och det är millenials vi pratar om. Dem har säkert dokumenterat väldigt mycket med sina mobiler och om de hittas kan vi nog bjudas på en del smaskiga videoklipp.
Citera
2019-08-02, 13:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag frågade om second degree murder för ett tag sedan men ingen nappade. Det förefaller som om bevisläget kring professorn är tekniskt otvetydigare och att någon omständighet då klassar detta som second degree — sen om det är mördarnas ålder, att professorn dragit vapen, körts på av dem eller dödats/dött ”av misstag” är ju frågan då.
Aha, då är vi on the same page - på tal om noveller.

De gillar ju att grilla bilar så nåt eliminerade av krim.tekniskt spår rör det sig nog om:
sin egen och sen professorns - varav jag tycker sista eliminerandet är konstigt eftersom de torde veta att de är efterlysta i hans bil och likaså att de är lite för offentliga under resans gång, kör till en korkad plats och sänder röksignaler över hela territoriet. Bilen är precis bredvid vägen men ett par risbuskar över den hade gjort susen längre tid.
Det är så korkat beteende gällande iakttagelser att det liksom snarare blir too much än att vara panikartat och irrationellt.

Vid check point innan Gillam - där de tankade för det facila priset av 20 dollar - så sågs flertal kartor i bilen så de lär knappast ha kört på måfå.
Senast redigerad av develi 2019-08-02 kl. 13:44.
Citera
2019-08-02, 13:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He,he jo så är det. Rent taktiskt har dom varit rätt smarta dock, rest jävligt långt i ett tidigt skede. Nu blir det värre och derför hadde det smartasta just nu varit att sitta still i tex nån stuga, kanske gör dom just det... Men inte fattar jag vad som fick dom sätta igång detta idioti, även om jag nog mistänker det är nån sorts självmord på gång. Varför åkte dom tex inte inn til stan om dom ville kriga med polisen? Ja, det är något konstigt med det här...
Nyckeln kan dock ligga i det första mordet, sen dess har det kanske gått på "autopilot"?
Von Trier varning?
”The house that Jack built” kom jag osökt att tänka på. Via pappsens ordval.
Senast redigerad av develi 2019-08-02 kl. 13:54.
Citera
2019-08-02, 14:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Aha, då är vi on the same page - på tal om noveller.

De gillar ju att grilla bilar så nåt eliminerade av krim.tekniskt spår rör det sig nog om:
sin egen och sen professorns - varav jag tycker sista eliminerandet är konstigt eftersom de torde veta att de är efterlysta i hans bil och likaså att de är lite för offentliga under resans gång, kör till en korkad plats och sänder röksignaler över hela territoriet. Bilen är precis bredvid vägen men ett par risbuskar över den hade gjort susen längre tid.
Det är så korkat beteende gällande iakttagelser att det liksom snarare blir too much än att vara panikartat och irrationellt.

Vid check point innan Gillam - där de tankade för det facila priset av 20 dollar - så sågs flertal kartor i bilen så de lär knappast ha kört på måfå.

Okej. Vad gäller klassningen second degree så kan det ju för all del vara så (om det gör ngn skillnad elelr är adekvat) att polisen uppnått bevis tillräckliga för ”second degree” (men ännu inte högre) och går ut med den officiella misstanken/ efterlysningen (charge) för att det medger vissa maktbefogenheter och tydligt annonserar personernas farlighet och de anspråk lagen har på dem. Nån formalitet kan ju hindra alternativen, men har man väl en ”charge” på bordet så kan man agera för fullt på den. Omvänt vill de kanske å andra sidan inte heller trissa upp spänningen onödigt högt genom att basunera ut trippelmördare för alla och envar, då de kanske har skäl att tro att kontakterna med de tu kanske inte förbättras på så sätt. För känsliga öron kan det kanske vara skillnaden mellan suicid o att överlämna sig. Exv.
Citera
2019-08-02, 14:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Okej. Vad gäller klassningen second degree så kan det ju för all del vara så (om det gör ngn skillnad elelr är adekvat) att polisen uppnått bevis tillräckliga för ”second degree” (men ännu inte högre) och går ut med den officiella misstanken/ efterlysningen (charge) för att det medger vissa maktbefogenheter och tydligt annonserar personernas farlighet och de anspråk lagen har på dem. Nån formalitet kan ju hindra alternativen, men har man väl en ”charge” på bordet så kan man agera för fullt på den. Omvänt vill de kanske å andra sidan inte heller trissa upp spänningen onödigt högt genom att basunera ut trippelmördare för alla och envar, då de kanske har skäl att tro att kontakterna med de tu kanske inte förbättras på så sätt. För känsliga öron kan det kanske vara skillnaden mellan suicid o att överlämna sig. Exv.
Har de professorns bil under flykt så är det väl inte mycket att tveka på. Trippelmordskopplingen finns redan.
Att de sen klassas som farliga är givet. De har ju en misstanke gällande det skjutna paret och mördat mannen har de väl högst troligt. Sen vet väl ingen deras potential i trängt läge eller vad de har för vapenarsenal.

RCMP vet givetvis mer, charge frigör resurser och har garanterat sina teorier som de håller på likt Gollum och precious - men det som sägs från vittnen gällande paret, att det undanhålls dödsorsak gör inte kopplingen helt klockren. Tycker väl att ammunitionen borde ge viss vägledning fallen emellan om professorn vore skjuten, men vem vet - different guns. Det kanske pågår parallellsök i BC under cover.

Hur som haver finner jag pappans charader ytterst märkliga och som om han vet mer än han ger sken av. Kan bli ett intressant manus om så är fallet.
Senast redigerad av develi 2019-08-02 kl. 14:20.
Citera
2019-08-02, 15:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Har de professorns bil under flykt så är det väl inte mycket att tveka på. Trippelmordskopplingen finns redan.
Att de sen klassas som farliga är givet. De har ju en misstanke gällande det skjutna paret och mördat mannen har de väl högst troligt. Sen vet väl ingen deras potential i trängt läge eller vad de har för vapenarsenal.

RCMP vet givetvis mer, charge frigör resurser och har garanterat sina teorier som de håller på likt Gollum och precious - men det som sägs från vittnen gällande paret, att det undanhålls dödsorsak gör inte kopplingen helt klockren. Tycker väl att ammunitionen borde ge viss vägledning fallen emellan om professorn vore skjuten, men vem vet - different guns. Det kanske pågår parallellsök i BC under cover.

Hur som haver finner jag pappans charader ytterst märkliga och som om han vet mer än han ger sken av. Kan bli ett intressant manus om så är fallet.

Det finns inga vägar däruppe. Bara en väg tillbaka. Jag tror de hukar i skogen och kanske försöker ta sig ut till bukten. Svårt att tro att de hunnit därifrån.
Citera
2019-08-02, 15:42
Medlem
Lonnrots avatar
Nåt sånt här kan ju ligga o skvalpa i botten också kanske:
https://vancouversun.com/news/crime/ucluelet-mystery-hells-angels-behind-murder-of-two-sailors-15-months-ago
Citera
2019-08-02, 15:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns inga vägar däruppe. Bara en väg tillbaka. Jag tror de hukar i skogen och kanske försöker ta sig ut till bukten. Svårt att tro att de hunnit därifrån.
Ja, är de typ disorganized så kan de väl köra dit och hoppa ut i vildmarken - jag undrar dock ur ett större sammanhang vilket inkluderar beteende dess innan och vägval.
De hade vildmarken nära vid morden mot Yukon och Alaska istället för att visa upp sig genom flera provinser.

- Hej mitt namn är Kam Mcleod. Jag heter Bryer Schmegelsky!
Vad våra föräldrar ska säga att vi kört fast med [professorns] bil?
Well... hahaha ... mom and dad told me to go for a long joy ride.

De låter mer roade än jagade.
Citera
2019-08-02, 16:04
Medlem
Detta fall kommer diskuteras i P1 strax (studio Ett). Naturen kommer där att beskrivas.
Citera
2019-08-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ja, är de typ disorganized så kan de väl köra dit och hoppa ut i vildmarken - jag undrar dock ur ett större sammanhang vilket inkluderar beteende dess innan och vägval.
De hade vildmarken nära vid morden mot Yukon och Alaska istället för att visa upp sig genom flera provinser.

- Hej mitt namn är Kam Mcleod. Jag heter Bryer Schmegelsky!
Vad våra föräldrar ska säga att vi kört fast med [professorns] bil?
Well... hahaha ... mom and dad told me to go for a long joy ride.

De låter mer roade än jagade.

BS spelkompisar på nätet skulle man bra gärna ha mer info om. Han har ju tillbringat den största delen vid datorn och med andra som delat intresset för WoW. Den enda vännen utanför den världen har han ju vid sin sida. Några andra vänner tycks han inte haft.

Han tycks ju kört målinriktat upp till detta område av Kanada. Varför?
Citera
2019-08-02, 16:46
Medlem
Verkar vara rena rama djungelliknande träskmarkerna de tros befinna sig i. Man sjunker tydligen ner en meter i marken när man går och trädkronorna brer ut sig så pass att man via helikopter inte kan se marken. Allt enligt Studio Ett.

De kan ju bara begett sig dit för att dö.
Citera
2019-08-02, 16:59
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Verkar vara rena rama djungelliknande träskmarkerna de tros befinna sig i. Man sjunker tydligen ner en meter i marken när man går och trädkronorna brer ut sig så pass att man via helikopter inte kan se marken. Allt enligt Studio Ett.

De kan ju bara begett sig dit för att dö.

De nämde inte ens mördarbjörnarna.

You know nothing, Studio Ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in