2019-08-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det hade inte ändrat något, förutom att han får ännu större anledning att gråta ut hos Maloo Mot skälig ersättning såklart, cirkus 40 000.

Möjligtvis hans trovärdigeh då han påstår att han ej varit påverkad. :P
Citera
2019-08-02, 13:31
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Förstör han Svenskarnas framtid genom att inte korrumpera rättssystemet?

Rättssystemet är ju politiskt korrumperat. Polismyndigheten är korrumperad. Vi har en regering som inte låter polis och rättsväsende vara självständiga. Regeringen bestämmer att polisen ska prioritera att jaga och lagföra folk som skriver fel saker på internet istället för att jaga tjuvar och rånare. Politiskt tillsatta chefer utför detta.
Citera
2019-08-02, 13:32
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Riktiga khazarer tillämpar judendom sedan 700-talet. Alltså säga att «jag har också blivit trakasserad av hazarerna» är jämförbart med «jag har också blivit trakasserad av jude» 😱
Khazarer och hazarer är inte samma sak. Khazarer existerar inte ens längre.
Citera
2019-08-02, 13:33
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Man undrar om Trump är medveten om att det är Lövén som släppt in de 10 000 + manliga afghanerna i Sverige med nästintill diplomatpass?
Försök att hålla dig till ämnet och sluta skriva irrelevanta dumheter.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Jag tycker omfattningen av skadorna är överdrivna liksom det "hänsynslösa" våldet.

Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Sist men inte minst tycker jag inte att våldet var "hänsynslöst" (i mina ögon avser det en absolut brutal oförsvarlig misshandel, det här var barnmat i jämförelse med "hänsynslösa" misshandlar).

Jag håller med, det var definitivt inte "hänsynslöst". Vad säger man isåfall om de fall där offret blivit halvt ihjälsparkad under en längre stund, och får svåra hjärnskador, blind på ena ögat, punkterad lunga, osv?

Rapparna kunde lätt ha slagit ihjäl afganen. Istället var han hemma igen samma kväll efter en timme på sjukhuset.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Finns sannerligen många absurda inslag i detta skeende. Journalistkåren har antagligen redan ägnat mer tid åt detta ärende än åt första halvårets samlade överfallsvåldtäkter.

Att en kriminell ensamkommande (sannolikt fullproppad med benzo, hur annars förklara hans beteende?) ofredar en kändis och dennes livvakt och sedan dessutom har mage att begära mer skadestånd än det genomsnittliga offret för terroristattacken på Drottninggatan fått, bekräftar bara galenskapen i detta.

Jag glömde ju att han nu begåvats med egna livvakter efter flygturen.
Han har också beviljats personskydd av polisen.
https://omni.se/19-aringen-reste-till-iran-stor-hotbild-mot-honom/a/GGe27Q

/Provokatör
Citera
2019-08-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Är det alltså valresultatet för Stockholms kommun 2018 som avgör? Isåfall fick SD bara 8% av rösterna där: https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/K/kommun/01/80/index.html

Dvs de har en nämndeman av 12.

65% av rösterna gick till partier som stödjer regeringen. Det är alltså 27% sannolikhet (0,65^3) att alla tre nämndemännen tillhör dessa partier, och undermedvetet får det svårt att döma på ett sätt som skadar regeringen och Sveriges anseende.

Det låter som du utgår från att samtliga nämnde utses igen varje år baserat på partiernas stöd, så är det väl inte.
Citera
2019-08-02, 13:34
Medlem
Citat:
Som jag förstått storyn så gick det till så här:

1) Afganen var påstridig, och körde upp handen i ansiktet på vakten
2) Vakten föste bort afganen, bland annat genom grepp runt halsen där hörlurarna satt
3) Afganen ansåg då att hörlurarna gått helt sönder
4) Afganen valde att slänga hörlurarna hårt i skallen på vakten, så att lurarna nu definitivt blev väldigt trasiga
5) Afganen följer påstridigt efter rapparna, "jag vill ha mina hörlurar"

Just den sista biten får en att undra hur påtänd afganen var? Men hans svenska/engelska kanske inte räckte för att säga "jag vill ha ersättning för mina hörlurar"?

Man undrar vad afghanens syftet var med att starta ett bråk.
Senast redigerad av viperstyle 2019-08-02 kl. 13:37.
Citera
2019-08-02, 13:35
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Har målsäganden berättat hur och var han stulit hörlurarna?

Nej, inte vad jag sett, han är kanske inte dum på just det sättet.

Men GW fick ju rätt när han sa "högst osannolikt att afganen betalat dem med egna pengar". PK-vänstern gick bananas, men fick sen hålla truten när det står i förhören att afganen "fått dem av nån".
Citera
2019-08-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tack, gjorde lite manuell OCR!

Han har alltså pratat med både Margot och Morgan. Nedan är delar ur hans brev (det viktiga)
As Special Presidential Envoy for Hostage Affairs, I stressed to the Ministry of Foreign Affairs and the Ministry of Justice officials on July 29, 2019, the government of the United States of America wants to resolve this case as soon as possible to avoid potentially negative consequences to the U.S.-Swedish bilateral relationship.

Ambassador Robert O'Brien
Special Presidental Envoy
Del av svaret (det viktigaste):
I am unable to and therefore will not take any action to accomondate Your request.

Petra Lundh
Riksåklagare.
Det här kan alltså sluta riktigt illa. Har vi sett detta i MSM?

/Provokatör

Det känns ju som exceptionellt idiotiskt att USA kommer med officiella påtryckningar mot en demokratisk rättsstat. Även om ambassadören har fått order om att försöka göra något åt situationen är det ju tämligen korkat att formulera det som ett hot.

MEN...

Att tro att det i verkligheten skulle hända någonting alls är väldigt långsökt. De skulle ju tappa ansiktet om de började utföra diverse "bojkotter" eller liknande mot Sverige eftersom alla skulle se det för vad det är = USA försöker lägga sig i, i en demokratisk rättsprocess med påtryckningsmedel.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Har du nån källa på att Hazar == Khazar? För enligt Wikipedia stämmer inte det.

Han blandar ihop allt. Det är som att förväxla Linköping och Lidköping. Khazarer och Hazarer har inget med varandra att göra.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det låter som du utgår från att samtliga nämnde utses igen varje år baserat på partiernas stöd, så är det väl inte.

Tror jag läste att de utses var fjärde år efter valet har varit, och sitter sedan i fyra år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in