2019-08-02, 13:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Härligt Löfven går bra nu. Fy fn för denna utvecklingen. Fy dn Löfven för att du förstör Svenskarnas framtid.

Förstör han Svenskarnas framtid genom att inte korrumpera rättssystemet?
Citera
2019-08-02, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Paranoian kan ju bero på drogerna eller bristen på dem (avtändning). Sedan kan allt vara en lögn för att få mer pengar till droger.

Det absurda här tycker jag är att alla uppgifter om hur dåligt MÄ mår kommer från MÄ själv, men det går omvägen via tredje part. På vilket sätt blir MÄs uppgifter starkare av detta? Tanken är förstås att denna tredje part ska vara kompetent att bedöma detta men det är simpelt att berätta påhittade historier för denna som sedan förmedlas.

Att denne tredje part dessutom tjänar ekonomiskt på att MÄs uppgifter tros gör inte saken bättre.
Citera
2019-08-02, 13:23
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Vem har släppt in Afghanfanskapet din jvla nöt???
Citera
2019-08-02, 13:24
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Det är mandat och inte röster som avgör.

Du har helt rätt. Jag valde att förenkla matten genom att ta det råa valresultatet, eftersom jag antog att det inte skulle ändra slutsatsen nämnvärt.

Har jag räknat fel får du gärna visa det?
Citera
2019-08-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av microscopium
Kan någon svara på detta... Blev afghanska iraniern testad för droger på sjukhuset efter boxen? Det torde väl han blivit? I så fall, blev det dokumenterat?

I filmen kan man ju se att han klart och tydligt var påverkad av droger, vilket inte på något sätt borde vara till hans fördel. Har inte sett att Slobodan tryckt på detta under liverapporterna.

Enligt FUP:en så blev han inte testad för droger, tyvärr.
Citera
2019-08-02, 13:26
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Inte korrumpera rättssystemet? Är det inte redan korrumperat?
Citera
2019-08-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag börjar faktiskt bli grymt imponerad av hur mycket av våra skattefinansierade resurser och samlade kompetens som denna orientaliska herre lyckas ta i anspråk.
  • Tolkar
  • Poliser
  • Gode män
  • En hel konferens med människor (nåja) som diskuterar hans mående.
  • Socialtanter
  • Ambulanspersonal
  • Läkare
  • Psykologer
  • Batikhäxor
  • Åklagare
  • Jurister
  • Väktare
  • Lärare

Vilka har jag glömt?

Han slipper åtal, han slipper drogtestas, han får åka 'hem' för han känner sig hotad här, han får terapi, rätten upplyser honom om att han behöver inte svara på vissa frågor, hans ärende får enorma utredningsresurser, han får förtur hos NFC, hans rättegång prioriteras, han behöver inte lära sig svenska, han får jobba svart, han behöver inte gå hela tiden i skolan, man har överseende med hans knarkande, han slipper frihetsberövas dom få gånger han lyckas åka dit för något.

Nä det är han som är offer, dom människor som dagligen utsätts för hans djävulskap ägnar man inte en tanke och nu vill fanskapet ha ett rekordskadestånd som motsvarar 10 årslöner för en vanlig iranier i Iran.

Och allt detta finansieras av oss andra via skattsedeln och vi bara fortsätter att betala och betala. Tänk om alla runtomkring istället skulle lagt sin tid på verkligt behövande.

/Provokatör

Finns sannerligen många absurda inslag i detta skeende. Journalistkåren har antagligen redan ägnat mer tid åt detta ärende än åt första halvårets samlade överfallsvåldtäkter.

Att en kriminell ensamkommande (sannolikt fullproppad med benzo, hur annars förklara hans beteende?) ofredar en kändis och dennes livvakt och sedan dessutom har mage att begära mer skadestånd än det genomsnittliga offret för terroristattacken på Drottninggatan fått, bekräftar bara galenskapen i detta.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamsemor777
Nu är jag lite djävulens advokat, men hur gick lurarna sönder? Var det inte livvakten som sabba dom från första inledande mötet? Klart som katten att, särskilt när man är full, påverkad & ung att man blir förbannad.

Kanske borde hela skådespelet ses mer som en fyllefajt som aldrig borde kommit upp i rätten från första början. Så afghanen borde inte få så mycket skit i just det här ärendet.

Som jag förstått storyn så gick det till så här:

1) Afganen var påstridig, och körde upp handen i ansiktet på vakten
2) Vakten föste bort afganen, bland annat genom grepp runt halsen där hörlurarna satt
3) Afganen ansåg då att hörlurarna gått helt sönder
4) Afganen valde att slänga hörlurarna hårt i skallen på vakten, så att lurarna nu definitivt blev väldigt trasiga
5) Afganen följer påstridigt efter rapparna, "jag vill ha mina hörlurar"

Just den sista biten får en att undra hur påtänd afganen var? Men hans svenska/engelska kanske inte räckte för att säga "jag vill ha ersättning för mina hörlurar"?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av elmariachi81
Enligt FUP:en så blev han inte testad för droger, tyvärr.

Det hade inte ändrat något, förutom att han får ännu större anledning att gråta ut hos Maloo Mot skälig ersättning såklart, cirkus 40 000.
Citera
2019-08-02, 13:30
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Riktiga khazarer tillämpar judendom sedan 700-talet. Alltså säga att «jag har också blivit trakasserad av hazarerna» är jämförbart med «jag har också blivit trakasserad av jude» 😱

Har du nån källa på att Hazar == Khazar? För enligt Wikipedia stämmer inte det.
Citera
2019-08-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Som jag förstått storyn så gick det till så här:

1) Afganen var påstridig, och körde upp handen i ansiktet på vakten
2) Vakten föste bort afganen, bland annat genom grepp runt halsen där hörlurarna satt
3) Afganen ansåg då att hörlurarna gått helt sönder
4) Afganen valde att slänga hörlurarna hårt i skallen på vakten, så att lurarna nu definitivt blev väldigt trasiga
5) Afganen följer påstridigt efter rapparna, "jag vill ha mina hörlurar"

Just den sista biten får en att undra hur påtänd afganen var? Men hans svenska/engelska kanske inte räckte för att säga "jag vill ha ersättning för mina hörlurar"?

Har målsäganden berättat hur och var han stulit hörlurarna?
Citera
2019-08-02, 13:31
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jag tolkar det att O'Brien skickade det direkt till åklagarmyndigheten eftersom han vet att han kommer få svaret "kan inget göra", precis som hände. Så vitt jag vet stämmer det.

Hade han istället skickat ett formellt brev till regeringen om att domstolsprocessen ska läggas ner blir det annorlunda.

Svarar regeringen att "vi kan inget göra" så ljuger den. Regeringsformen 12:9 ger inte bara regeringen rätt att ge nåd efter dom, utan även rätten att lägga ner en utredning eller domstolsprocess.

Svarar regeringen istället "vi kan, men vill inte" så blir det som ett långfinger i ansiktet på USA.

Vill då Trump bara plocka politiska poäng, och inte verkligen sätta regeringen på pottan, då är detta ett smart drag att istället gå på åklagarmyndigheten.

Du har rätt, brevet är ställt till åklagarmyndigheten, han skriver dessutom att han pratat med "Ministry of Foreign Affairs and the Ministry of Justice officials". Vilket inte behöver betyda att han pratat med våra ministrar utan 'officials' kan även vara deras statssekreterare.

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in