2019-08-02, 12:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är inte alls osannolikt.

Jo med tanke på att det troligen inte är nödvärn.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Tror ni det kommer bli någon form av hämnd på dessa horungar som försökte sätta dit Roky? Jag menar det är ju inte bara svennebanan som sitter på internet och härjar som är ”sura” på dessa gossar. Dom borde ju vara oroliga för sin egen säkerhet?
Citera
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Målsäganden har inte gjort ett trovärdigt intryck utan har "minnesluckor" vid "lämpliga" tillfällen,
Å andra sidan har afghanen säkert också haft lämpliga minnesluckor vid asylprövningen, vad det var han sökte skydd från, men lyckats slingra sin sak igenom.

Jag hoppas att tingrätten inte tänker lika dumliberalt, Sveriges myndigheter håller på och blir världskända för det.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Att regeringen tar ett beslut om abolition eller nåd sanktionerat i regeringsformen är inte ministerstyre.
Trump ville att Löfven skulle blanda sig i och få Asap släpt utan rättegång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Jag undrar om det är vanligt vid rättegångar att höra vittnen om målsägandes mående?

Vittnar socialarbetaren som privatperson eller i egenskap av sitt yrke?

Enligt TV4 så handlar det om att skadeståndet som MÄ vill ha.
Citera
2019-08-02, 12:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vittnet ber att få kommentera:
– Du verkar framställa det som att vi vill behålla honom för att det handlar om pengar.
– Det här är en objektiv bedömning av en persons psykiska mående.
– Det finns inget motiv som handlar om pengar.

Ja men va ska han säga då terapeuten? Han vill väl också ha ett jobb. Det är klart det finns ett ekonomiskt incitament.

Jag tror han syftar från Socialtjänstens sida
Citera
2019-08-02, 12:27
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Så om jag förstår dig rätt kan en person i en jury påverkas men inte en person som kallas för nämndeman, är det själva ordet nämndeman eller jury som påverkar? Din sista mening antyder också att du inte tror att de som dömer överlägger tillsammans.

Ja, nämndemännen sitter inte (likt flashback) och spekulerar utan juridisk vägledning så påverkan genom utseende och stridbart ombud blir inte lika stor.
Citera
2019-08-02, 12:27
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jo med tanke på att det troligen inte är nödvärn.

Det här ingen vanlig rättegång. Han kommer bli frisläppt är jag nästan säker på.

Att han gick ut i pausen/lunchen utan handbojor trots att han är en häktad superdupermisshandlande våldsman talar för att den här jävla teatern tar en ända med förskräckelse för åklagaren.

Men vi får se vem som får rätt. Du eller jag.
Citera
2019-08-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ja, nämndemännen sitter inte (likt flashback) och spekulerar utan juridisk vägledning så påverkan genom utseende och stridbart ombud blir inte lika stor.

Så skillnaden är menar du att i Sverige blir nämndemännen styrda?
Citera
2019-08-02, 12:30
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Så skillnaden är menar du att i Sverige blir nämndemännen styrda?
Påverkade i viss mån, skulle jag säga, av juristdomaren. Och samtidigt utbildade i bevisvärdering, straffmätning osv.
Citera
2019-08-02, 12:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det här ingen vanlig rättegång. Han kommer bli frisläppt är jag nästan säker på.

Att han gick ut i pausen/lunchen utan handbojor trots att han är en häktad superdupermisshandlande våldsman talar för att den här jävla teatern tar en ända med förskräckelse för åklagaren.

Men vi får se vem som får rätt. Du eller jag.

När får vi en indikation på det då?
Dvs. om de släpps i väntan på dom ska avkunnas, eller om de blir kvar i häkte.
Citera
2019-08-02, 12:31
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Åkagaren är svensk. Men han är nog bög. Så rättegången är de dekadenta minoriteternas fest i väntan på undergången.

Åklagaren Daniel Suneson "sambo" är en 39-årig sydamerikan med efternamnet Conde Diaz som finns i Lexbase. Garanterat bögar.

Källa: https://mrkoll.se/person/i-samma-port-som-Malinda-Flodman/sqqkmUxamUxasqqkbTAQmcYfrkyqRaQcYfrkyqRaQdYQauerAu erA
Senast redigerad av rough-justice 2019-08-02 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in