2019-08-02, 12:19
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakka
Självklart....

Om det nu är så är Slobbes fråga mycket relevant. Inte fan litar jag på att han SÄGER att han inte har ekonomiska intressen.

Hur sjukt ska det här landet bli innan svensson reagerar?
Citera
2019-08-02, 12:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sant.

Ja släppt kan han bli (men osannolikt).
Men att han klätt upp beror nog på att han hoppas på att bli fri, eller att han vill göra ett gott intryck. Jag tror alltså inte det beror på att han vet något som inte vi vet, att han skulle bli försatt på fri fot. Möjligen att advokaten tutat i honom det.

Jaha nä att han skulle ha någon förhandsinformation om eventuellt utslag är ju uteslutet. Men han har klätt upp sig i fall att han släpps fri idag, och får gå ut och möta alla kameror/press.
Citera
2019-08-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Har du paus från skrivande på Expressen nu när det är lunch?
Blev du provocerad?
Citera
2019-08-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Rättens ordförande har gått in och tillrättavisat - inte "styrt", babbe-advokatens sätt att ställa irrelevanta frågor som inte har med saken att göra. Det är dennes uppgift i domstolen att ta både advokat och åklagare i örat när så behövs och det är ingen mystisk konspiration med det som du verkar tro.

Tillrättavisat var ett bättre ordval. Likväl kan en annan chefsrådman i hovrätten göra en annan bedömning. Utan att man behöver vara mystisk konspiratorisk.
Citera
2019-08-02, 12:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja släppt kan han bli (men osannolikt).

Det är inte alls osannolikt.
Citera
2019-08-02, 12:22
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Here we go:

– Han känner konstant rädsla och drömmer mardrömmar. Det har han berättat i samtal, säger vittnet, som bland annat arbetar på ett boende.

– Det här är skador för livet, man ska inte förminska en misshandel, säger vittnet, som är föreståndare på boendet.

Vittnet berättar att han har fått koncentrationssvårigheter och ibland vaknar av rädsla.
– Jag har hört av ungdomar på boendet att han är rädd och inte vågar sova själv. Han vaknar och skriker i sömnen, och kollar så att ingen vill döda honom, säger vittnet.

– En av de medboende på boendet knackade på målsägandes dörr. Då ringde målsägande nattpersonalen som fick försäkra att ingen ville skada honom, säger vittnet.
– Det här har påverkat hans beteende.
Målsägandebiträdet Magnus Strömberg säger att han är nöjd så.
What can go wrong liksom?
De brer på alldeles på tok för mycket. Hur tänker åklagaren och målsägandebiträdet egentligen?
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Fy fan batikgubben är ännu en blatte.

Driver ni med mig?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Rättens ordförande har gått in och tillrättavisat - inte "styrt", babbe-advokatens sätt att ställa irrelevanta frågor som inte har med saken att göra. Det är dennes uppgift i domstolen att ta både advokat och åklagare i örat när så behövs och det är ingen mystisk konspiration med det som du verkar tro.

Så det är inte relevant om afghanerna brukar bära kniv på sig? Då är det verkligen inte relevant att veta hur afghanen sover på natten.
Citera
2019-08-02, 12:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Ja, han verkar förhoppningsfull att släppas idag.

Sorry, läste tydligen slarvigt och missade ordet förhoppningsfull. Du har rätt.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
De brer på alldeles på tok för mycket. Hur tänker åklagaren och målsägandebiträdet egentligen?

Ja det blev lite väl mycket där, blev nästan en parodi och jag tror rätten genomskådar detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Asaps klädstil, liksom hans berättelse och vissa irrelevanta frågor från försvararen är sannolikt hårt styrt av asaps amerikanska advokater. Till ingen nytta måste jag säga. Vi har ingen jury som utan inblandning från den lagfarne domaren beslutar i skuldfrågan. Nämndemän och juristdomare överlägger tillsammans.

Så om jag förstår dig rätt kan en person i en jury påverkas men inte en person som kallas för nämndeman, är det själva ordet nämndeman eller jury som påverkar? Din sista mening antyder också att du inte tror att de som dömer överlägger tillsammans.
Citera
2019-08-02, 12:24
Medlem
kungarolfs avatar
Varför utvisas inte den kriminella afghanen som dömts flera gånger sedan han kom till landet Sverige?
Varför åtalas han inte för det brott han begått mot Asap?

För att det svenska rättssystemet pga vänsterliberal påverkan lider av sjukdomen cancer. Vårt rättssystem behöver behandlas, det är sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in