2019-08-02, 12:06
Bannlyst
Varför i helvete ska dom ha en och halv timmas lunch när dom har bråttom?
Rättegången ska bli klar idag.

Ingen som vet hur länge en slutplädering brukar ta? 20-30 min?
Citera
2019-08-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seikofujita
Jag tycker alldeles för mycket pengar läggs på de här två individerna.

Böter och utvisning i fem år för båda två. Snabbt avgjort, ingen stor rättegång.
Afghanen borde kanske inte heller få uppehållstillstånd då han har begått flertalet brott och dessutom semestrar i Iran. Var det inte det landet han flydde ifrån?

Jo han ”flydde” från Iran, sedan flydde han tillbaks dit för semester för han kände sig inte trygg här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Hur du själv agerar bevisar inget om hur nämndemän i allmänhet agerar.
har jag aldrig påstått heller, jag kan bara tala för mig själv.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seikofujita
Jag tycker alldeles för mycket pengar läggs på de här två individerna.

Böter och utvisning i fem år för båda två. Snabbt avgjort, ingen stor rättegång.
Afghanen borde kanske inte heller få uppehållstillstånd då han har begått flertalet brott och dessutom semestrar i Iran. Var det inte det landet han flydde ifrån?

Allt blir bara så löjligt, de påstår att de blir hotade i sin hemländer men om de nu blir det så beror det nog på att de begår brott även där och då är hotbilden skapad av dem själv genom att begå brott.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Here we go:

– Han känner konstant rädsla och drömmer mardrömmar. Det har han berättat i samtal, säger vittnet, som bland annat arbetar på ett boende.

– Det här är skador för livet, man ska inte förminska en misshandel, säger vittnet, som är föreståndare på boendet.

Vittnet berättar att han har fått koncentrationssvårigheter och ibland vaknar av rädsla.
– Jag har hört av ungdomar på boendet att han är rädd och inte vågar sova själv. Han vaknar och skriker i sömnen, och kollar så att ingen vill döda honom, säger vittnet.

– En av de medboende på boendet knackade på målsägandes dörr. Då ringde målsägande nattpersonalen som fick försäkra att ingen ville skada honom, säger vittnet.
– Det här har påverkat hans beteende.
Målsägandebiträdet Magnus Strömberg säger att han är nöjd så.
What can go wrong liksom?
Han är nog snarare oroligt över att behöva tvätta sin byk offentligt ...
Citera
2019-08-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Allt blir bara så löjligt, de påstår att de blir hotade i sin hemländer men om de nu blir det så beror det nog på att de begår brott även där och då är hotbilden skapad av dem själv genom att begå brott.

Ja det är klart. Alla dessa hotbilder, jag har också bott i flera länder, aldrig lyckats få någon hotbild mot mig någonstans.
Citera
2019-08-02, 12:09
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Samt

Vittnet ber att få kommentera:
– Du verkar framställa det som att vi vill behålla honom för att det handlar om pengar.
– Det här är en objektiv bedömning av en persons psykiska mående.
– Det finns inget motiv som handlar om pengar.

Ja men va ska han säga då terapeuten? Han vill väl också ha ett jobb. Det är klart det finns ett ekonomiskt incitament.
Citera
2019-08-02, 12:09
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Menade att jämföra bortsett från flaskan. En annan skillnad är att det i det här fallet är tre, inte en, som åtalas. Sparka på en liggande är också osnyggt. Å andra sidan hade han ju tidigare blivit ”avvisad”.

Så både förmildrande och försvårande.

Vi har väl ett av de mest kända fallen där pappan sköt ihjäl någon för att de kände sig hotade av ett ungdomsgäng. Han dömdes om jag inte minns helt fel men fick inget straff.
Citera
2019-08-02, 12:10
Medlem
Bajsbaronens avatar
Hur trolig är eventuell överklagan från BO/åklagare? Jag hade inte blivit förvånad om BO överklagad för att utpressa ASAP och sedan dra tillbaka eventuell överklagan mot pengar. Att åklagaren skulle våga överklaga känns inte heller speciellt troligt.

Att Asap överklagar finner jag som uteslutet, under förutsättningen att det inte blir en helt bisarr dom. Han vill bara härifrån och aldrig återvända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Varför i helvete ska dom ha en och halv timmas lunch när dom har bråttom?
Rättegången ska bli klar idag.

Ingen som vet hur länge en slutplädering brukar ta? 20-30 min?

Tar nog bara att komma in och ut från tingsrätten en halvtimme. Vanligtvis tar en slutplädering totalt ungefär 10 min skulle jag höfta på, beroende på åklagare och advokat dvs. Men här tror jag det kan dra ut rejält på tid. Med tanke på att det är mycket att gå igenom och många som ska få tala.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
jag tror nog snarare att det faktum att jag inte bor i Stockholm är mer relevant.

Hur funkar det egentligen. Får man välja fall eller blir man utvald, lottad eller hur går det till?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Inte med tanke på att han tidigare var fritidsklädd medan idag uppstylad för att eventuellt kunna möta pressen.

Och därför kommer han troligen bli frikänd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in