Citat:
Ursprungligen postat av
8xxSeries
Ska bli intressant att följa hennes resa på segelbåten. För någon som inte är van att åka båt och helst då ute på öppet hav kan det nog bli en intressant upplevelse.
Skita i en hink, sjösjuka och spy som en kalv, umgås med svettiga kåta sjöbusar, inget internet etc etc.
Nej troligtvis kommer de att anpassa detta totalt så det finns bekvämligheter för henne, fixa ständig uppkoppling via satellit, följebåt mm
Skulle inte förvåna mig om hon åker på en bekväm följebåt och sedan innan hon kommer fram bara hoppar över till segelbåten och media får det att se ut som om hon minsann seglat hela vägen.
+1
Jag, och säkert många med mig, är tacksam över att alla ni med båtkunskaper delar med er här i tråden inför Gretas stora seglats. Jätteintressant att ta del av
Nu vill jag inte vara den som är den, men inbillar mig att en följebåt i bästa fall kan vara mindre obekväm. Mer eller mindre trångt och problem med hygienen kan det väl bli ändå, med mindre det inte handlar om (dieseldrivna) kryssningsfartyg?
Och gunga lär det göra ute på Atlanten i vilket fall som helst, eller? Sjösjuka med tillhörande kräkningar i kanske flera dagar hos en liten tunn tjej utan några depåer att ta av... Vad gör man då, sätter in dropp? Hur riskerar en sådan upplevelse att äventyra hennes tidigare svåra ätstörningar?
Vad säger ni som är sjukvårdsutbildade?