2016-02-24, 17:29
Medlem
Softis...s avatar
Järna och spännande är två ord som knappast hör ihop. "Flum", som du kallar det, kan också översättas till mänsklighet i rätt kontext, och ska du ha barn i förskola, eller skola, så kan det vara något positivt. Fast det har du koll på som arbetar med det. =)
Citera
2016-02-24, 20:07
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Järna och spännande är två ord som knappast hör ihop. "Flum", som du kallar det, kan också översättas till mänsklighet i rätt kontext, och ska du ha barn i förskola, eller skola, så kan det vara något positivt. Fast det har du koll på som arbetar med det. =)

Precis, Järna och spännande är två saker som inte går att förena. Jag har några släktingar som bor i Gnesta/Trosa-området och har varit i Järna ett antal gånger.

Närheten till Stockholm är väl det mest positiva med Järna.
Citera
2019-01-08, 14:38
Medlem
bumpar denna.
funderar på att köpa hus utanför järna för att bo mer lantligt. men har ingen egen erfarenhet av järna som skulle vara närmsta samhälle, samt södertälje. mycket stök? bråk? rån?
jobbar i city, så skulle pendla. en timme ca. funkar väl kanske om man stället bilen i järna.

nyfiken på lite uppdatering kring området.
Citera
2019-04-05, 10:29
Medlem
Finns bra människor, men även blottare, rånare, pyromaner och pedofiler i järna
Citera
2019-04-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperDog
Finns bra människor, men även blottare, rånare, pyromaner och pedofiler i järna

Glöm inte heller bedragerskan Catrin Hedlund!
Citera
2019-04-05, 17:00
Medlem
-os avatar
Järna är riktigt pissigt. Väldigt mycket afghaner och zigenare, tyvärr.
Citera
2019-04-05, 17:02
Medlem
Pershagen76s avatar
Lite bonnigt och slitet tycker jag. Kolla på Gnesta eller Nykvarn istället, då har du snabbtåget på 30 min till T-centralen.
Citera
2019-04-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Glöm inte heller bedragerskan Catrin Hedlund!

Samma efternamn som pedofilen, de kanske är syskon.
Citera
2019-05-06, 22:54
Medlem
idjuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemember
bumpar denna.
funderar på att köpa hus utanför järna för att bo mer lantligt. men har ingen egen erfarenhet av järna som skulle vara närmsta samhälle, samt södertälje. mycket stök? bråk? rån?
jobbar i city, så skulle pendla. en timme ca. funkar väl kanske om man stället bilen i järna.

nyfiken på lite uppdatering kring området.

jag tycker södertälje har blivit riktigt lugnt nu för tiden.
Citera
2019-08-01, 21:20
Medlem
Kikar just nu på boende i Järna då jag fått jobb i Södertälje. Var där häromdagen och åkte/gick runt för att känna in orten, fick en bra första känsla då området kändes lugnt.

Det jag är ute efter är ett ställe som är lugnt och tryggt för min kvinna och vårt nyfödda barn, d.v.s. med låg kriminalitet och allmänt trevligt grannskap. Vill inte bo i ett invandrartätt område utan bland mestadels svenskar. Är Järna lämpligt för detta? Finns det något område man bör akta sig för eller något man kan kika extra på?

Tacksam för svar.
Citera
2019-08-01, 21:22
Medlem
Bor mest vänster folk i Järna! Känner mig inte så hemma i Järna. Det mesta som händer har vänster profiler. Längtar

väg till områden där jag känner mig hemma!
Senast redigerad av fastnload 2019-08-01 kl. 21:43. Anledning: Mer info
Citera
2019-08-02, 08:55
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Kikar just nu på boende i Järna då jag fått jobb i Södertälje. Var där häromdagen och åkte/gick runt för att känna in orten, fick en bra första känsla då området kändes lugnt.

Det jag är ute efter är ett ställe som är lugnt och tryggt för min kvinna och vårt nyfödda barn, d.v.s. med låg kriminalitet och allmänt trevligt grannskap. Vill inte bo i ett invandrartätt område utan bland mestadels svenskar. Är Järna lämpligt för detta? Finns det något område man bör akta sig för eller något man kan kika extra på?

Tacksam för svar.

Kolla på Pershagen eller Nykvarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in