Jag tror (gissar) att det visst skulle kunna gå att använda denna mängd DNA på något sätt i en indiciekedja.
Skulle det visa sig att det på något sätt skulle finnas DNA i stora mängder men man kan hitta indicier på att det dels finns på ställen som det är ganska osannolikt att det borde finnas på efter flera dagar (för det var väl det senaste budet (

@Medinsyn, att de träffades plötsligt nu bara dagen/dagarna innan mordet), men att man hittat stora mängder DNA i håret t ex. Obs detta är bara exempel på hur jag gissar att man kan göra.
LW joggade på kvällen strax före. Duschade hon och tvättade håret? Var handduken fuktig dagen efter. Ingen har tyvärr kollat sådana saker är jag rätt säker på. Men kanske barnen kan säga att hon alltid duschade håret efter ett joggingpass, eller jag såg att hon kom ut från duschen och håret var blött.
Intressant är också vad hon hade på sig när hon mördades. Finns det någon av barnen som vet om de sett något av dessa plagg på tvättstrecket, eller vet att hon körde sina joggingkläder efter varje pass?
Har mgm kunnat berätta vilka kläder LW hade på sig vid senaste tillfället de sågs? Stämmer det med övriga indicier, bevis? Säg att han t ex säger att hon hade just joggingkläderna på sig när de träffades. Hade hon joggat just då? vad säger de digital spåren om det? Eller om hon hade morgonrock på sig. Vad säger barnen om att hon har varit ensam hemma, gått iväg på kvällen, de digitala spåren, arbetsschma, grannar som sett LW vid någon tidpunkt. Har hon vistats med andra personen då han hävdar att de setts osv.
De digitala spåren löper de ihop mellan SD och LW??
Finns DNA från andra personer i lika stor utsträckning?
Det finns många sätt att kunna bevisa om det stämmer som han hävdar, även om det kommer att vara svårt.
Den retoriska fråga som ställdes i ett inlägg, anser jag inte alls vara retorisk.
Det DNA "som blir över" kanske inte bevisar att det har direkt med mordet att göra, men det kan vara ett indicium att använda i en indiekedja där mgm hävdar att de har setts dagen innan eller dagarna innan mordet vilket kanske inte alls stämmer, vilket man kanske kan visa.
Det är märkligt att EGT som vetat väldigt mycket, så mycket att h*n har fått info om vad som presenterades vid häktningsförhandlingen, inte fick veta att LW och SD setts så sent som två veckor innan mordet förrän väldigt sent.
Sedan flyttas positionerna fram genom Medinsyns inlägg, där plötsligt kanske de har setts i mycket nära inpå mordet. Så sent som helgen innan.
Jag litar inte på denna man...
Min fetning:
Citat:
Ursprungligen postat av
Osamaj
Tydligen, enligt källa inifrån polishuset (men utan att vara involverad i utredningen) är man väl rätt på det klara över vem som bragt LW om livet.. Det finns DNA spår så det räcker och blir över efter SD men problemet är att binda dessa spår till mordet då han menar att de haft en relation nära inpå. Så visst kan det stämma det som åklagaren sa att det finns "en väldigt massa teknisk bevisning" (eller hur hon nu uttryckte sig).. Problemet är väl som sagt att kunna binda dem till brottet..
Citat:
Ursprungligen postat av
Osamaj
Enligt källor inom polisen, som dock inte jonbbar med fallet, är de övertygade om att det är SD som dödade LW. ..Men tyvärr har man inte lyckats få fram bindande bevis mot honom😐