2019-08-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, visst är det märkligt hur "ensidigt" man vill tolka allt?
(det gäller både dig och mig, så kom nu inte och klaga)
OM det stämmer (vilket vi ju inte "vet")som @Osamaj skrivit, att det finns DNA på LW så det räcker och blir över (obs, ej ordagrant), så är det väl ändå märkligt att man inte har hittat DNA från annan så att man kan misstänka att annan person är inblandad?

Säkert har det funnits DNA från andra personer också, men vad vi vet är att ingen annan ändå är misstänkt.
Retorisk fråga: Med tanke på hur Osamaj skriver, vad skulle det DNA som "blir över" kunna tänkas användas till? Till att hitta en helt annan misstänkt får man väl då förmoda?
Till den nu, sen mer än ett års tid misstänkte personen tycks det ju i alla fall inte ha räckt?
Alls.
Citera
2019-08-01, 17:33
Medlem
notknapparens avatar
Jag tror (gissar) att det visst skulle kunna gå att använda denna mängd DNA på något sätt i en indiciekedja.

Skulle det visa sig att det på något sätt skulle finnas DNA i stora mängder men man kan hitta indicier på att det dels finns på ställen som det är ganska osannolikt att det borde finnas på efter flera dagar (för det var väl det senaste budet ( @Medinsyn, att de träffades plötsligt nu bara dagen/dagarna innan mordet), men att man hittat stora mängder DNA i håret t ex. Obs detta är bara exempel på hur jag gissar att man kan göra.

LW joggade på kvällen strax före. Duschade hon och tvättade håret? Var handduken fuktig dagen efter. Ingen har tyvärr kollat sådana saker är jag rätt säker på. Men kanske barnen kan säga att hon alltid duschade håret efter ett joggingpass, eller jag såg att hon kom ut från duschen och håret var blött.

Intressant är också vad hon hade på sig när hon mördades. Finns det någon av barnen som vet om de sett något av dessa plagg på tvättstrecket, eller vet att hon körde sina joggingkläder efter varje pass?

Har mgm kunnat berätta vilka kläder LW hade på sig vid senaste tillfället de sågs? Stämmer det med övriga indicier, bevis? Säg att han t ex säger att hon hade just joggingkläderna på sig när de träffades. Hade hon joggat just då? vad säger de digital spåren om det? Eller om hon hade morgonrock på sig. Vad säger barnen om att hon har varit ensam hemma, gått iväg på kvällen, de digitala spåren, arbetsschma, grannar som sett LW vid någon tidpunkt. Har hon vistats med andra personen då han hävdar att de setts osv.
De digitala spåren löper de ihop mellan SD och LW??
Finns DNA från andra personer i lika stor utsträckning?

Det finns många sätt att kunna bevisa om det stämmer som han hävdar, även om det kommer att vara svårt.

Den retoriska fråga som ställdes i ett inlägg, anser jag inte alls vara retorisk.
Det DNA "som blir över" kanske inte bevisar att det har direkt med mordet att göra, men det kan vara ett indicium att använda i en indiekedja där mgm hävdar att de har setts dagen innan eller dagarna innan mordet vilket kanske inte alls stämmer, vilket man kanske kan visa.

Det är märkligt att EGT som vetat väldigt mycket, så mycket att h*n har fått info om vad som presenterades vid häktningsförhandlingen, inte fick veta att LW och SD setts så sent som två veckor innan mordet förrän väldigt sent.
Sedan flyttas positionerna fram genom Medinsyns inlägg, där plötsligt kanske de har setts i mycket nära inpå mordet. Så sent som helgen innan.

Jag litar inte på denna man...
Min fetning:
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Tydligen, enligt källa inifrån polishuset (men utan att vara involverad i utredningen) är man väl rätt på det klara över vem som bragt LW om livet.. Det finns DNA spår så det räcker och blir över efter SD men problemet är att binda dessa spår till mordet då han menar att de haft en relation nära inpå. Så visst kan det stämma det som åklagaren sa att det finns "en väldigt massa teknisk bevisning" (eller hur hon nu uttryckte sig).. Problemet är väl som sagt att kunna binda dem till brottet..

Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Enligt källor inom polisen, som dock inte jonbbar med fallet, är de övertygade om att det är SD som dödade LW. ..Men tyvärr har man inte lyckats få fram bindande bevis mot honom😐
Citera
2019-08-01, 17:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
/../
De skilda paret fortsätter uppträda som oskiljaktiga och kanske de snart åker på en ny bröllopsresa? Var är b*rnen när deras föräldrar är ute och leker i olika länder?

Enligt HD's logg var de också med på resan.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-08-01 kl. 17:51.
Citera
2019-08-01, 18:34
Medlem
Det här handlar om ett otroligt horribelt mord. Det handlar om en brutal och hänsynslös dödsmisshandel som utfördes av en sadistisk mänsklig varelse med uppsåt att då döda sitt offer. Till observandum, att det då, och vid det aktuella tillfället funna kropps-liket bakom Nya Hjärsta's bullerplank under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018 och som då var helt oidentifierbart, skall om varför, tala sitt klarspråk.

Den då 45-åriga trebarns-modern vid namn: Lena Wesström och som då intet ont anande någon gång under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 gick sitt tragiska öde till mötes, då hon mötte Liemannen på Rättarevägen därstädes, nära angränsande till den dåvarande mordplatsen.

Om folk bara hade den minsta lilla aning om hur otroligt mycket stryk som [hon] Hjärsta-kvinnan fick mottaga mot sina då sårbara kroppsytor, innan slutligen döden inträdde och gav henne frid från den sadistiska plågoanden.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-01, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det här handlar om ett otroligt horribelt mord. Det handlar om en brutal och hänsynslös dödsmisshandel som utfördes av en sadistisk mänsklig varelse med uppsåt att då döda sitt offer. Till observandum, att det då, och vid det aktuella tillfället funna kropps-liket bakom Nya Hjärsta's bullerplank under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018 och som då var helt oidentifierbart, skall om varför, tala sitt klarspråk.

Den då 45-åriga trebarns-modern vid namn: Lena Wesström och som då intet ont anande någon gång under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 gick sitt tragiska öde till mötes, då hon mötte Liemannen på Rättarevägen därstädes, nära angränsande till den dåvarande mordplatsen.

Om folk bara hade den minsta lilla aning om hur otroligt mycket stryk som [hon] Hjärsta-kvinnan fick mottaga mot sina då sårbara kroppsytor, innan slutligen döden inträdde och gav henne frid från den sadistiska plågoanden.

Mvh/ @JokerMannen

Jag tror dig!
Jag mår formligen illa när jag hör det på det sätt du skriver...och mer än det.

Nu frågar jag dig, stämmer det inte att det stod någon utanför LWs framsida och väntade på henn tror du?
Du skriver att hon mötte sin baneman på Rättarevägen. Menar du att den person som enligt MV stod utanför hennes dörr inte stått där alls, eller gick personen i förväg? Eller var det på Rättarevägen personen förvandlades till liemannen?

Intet ont anande...
Citera
2019-08-01, 19:10
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Sedan vore ett klargörande om mordhoten mot folk i tråden.. varifrån kom dom, och till vem och vad handlade hoten om ?
Citera
2019-08-01, 20:10
Medlem
Citat:
Jag tror dig!
Jag mår formligen illa när jag hör det på det sätt du skriver...och mer än det.

Nu frågar jag dig, stämmer det inte att det stod någon utanför LWs framsida och väntade på henn tror du?
Du skriver att hon mötte sin baneman på Rättarevägen. Menar du att den person som enligt MV stod utanför hennes dörr inte stått där alls, eller gick personen i förväg? Eller var det på Rättarevägen personen förvandlades till liemannen?

Intet ont anande...

God kväll @notknapparen /

Liemannen, är som du skall förstå en personifikation av döden, han som närmast är Djävulen's budbärare, tillika dräng åt Satan.

Vad jag tidigare ville framföra med Liemannen, var att, Hjärsta-kvinnan mötte döden i egen hög person öga mot öga, och därstädes, nära angränsande till den dåvarande mordplatsen, detta ägde då rum, när hon intet ont anande begav sig ut och iväg ifrån sin bostadsrätt adresserad på B-G 4 A under den sena måndags-kvällen med att då, ha tagit sig fram på en promenadsträcka av approximativt 60 till 120-sekunder, och fram till Rättarevägen, och därstädes hon då, fick gå sitt öde till mötes, med Liemannen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-01, 20:20
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Så vad var motivet då ?
Citera
2019-08-01, 20:27
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Trots att LW högst troligt blev utsatt för detta ohyggliga våld som du beskriver gissar jag att hon inte tillfogade GM någon nämnvärd skada. Hur tänker du kring just detta?
Citera
2019-08-01, 20:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Sedan vore ett klargörande om mordhoten mot folk i tråden.. varifrån kom dom, och till vem och vad handlade hoten om ?
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Så vad var motivet då ?
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Trots att LW högst troligt blev utsatt för detta ohyggliga våld som du beskriver gissar jag att hon inte tillfogade GM någon nämnvärd skada. Hur tänker du kring just detta?
Tveksamt om 'JokerMannen' verkligen vet mer om det här fallet än någon annan här i tråden. Helt klart är dock att snubben har en oslagbar förmåga att med sina kryptiska inlägg väcka upp en del centrala och intressanta frågor.
Citera
2019-08-01, 21:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag gillar din hardcore-formalism. Om jag förstår dig rätt så grundar sig alltså dina egna misstankar mot SD på åklagarens misstankar, snarare än på någonting du anser dig känna till om den empiriska verkligheten.

Jag skulle så klart kunna bombardera tråden med en massa material som kan ge dig empiri på att det är så den juridiska processen drivs Men det blir ju O.T.

Sen är det viktigt att förstå att; vad som sker under en häktesförhandling är unikt för just den gången, då det är tolkningar som görs av en unik samling människor just då. Vi kan aldrig komma bort ifrån det, och i just detta fallet med LW så vet vi ju att det här inte är ett solklart fall, med raka autobahn till åtal och dom.

Jag tror, som flera andra här, att det till stora delar handlar om att stärka upp de indicium som åklagaren tycker är viktiga, för att kunna visa på vem det är som, utom rimligt tvivel, tog LW av daga.
Citera
2019-08-01, 21:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag skulle så klart kunna bombardera tråden med en massa material som kan ge dig empiri på att det är så den juridiska processen drivs Men det blir ju O.T.
Här är vi nog alla helt överens, om att din formella juridiska mumbo-jumbo inte alls hör hemma i den här tråden.

Citat:
Sen är det viktigt att förstå att; vad som sker under en häktesförhandling är unikt för just den gången, då det är tolkningar som görs av en unik samling människor just då. Vi kan aldrig komma bort ifrån det, och i just detta fallet med LW så vet vi ju att det här inte är ett solklart fall, med raka autobahn till åtal och dom.
Därom verkar samtliga i denna tråd också vara helt överens, att det här är komplext.

Citat:
Jag tror, som flera andra här, att det till stora delar handlar om att stärka upp de indicium som åklagaren tycker är viktiga, för att kunna visa på vem det är som, utom rimligt tvivel, tog LW av daga.
Ja, det är väl just det här alla är så nyfikna på. Vad var det egentligen som fick dig och Åsa m.fl. att misstänka just SD?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-01 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in