Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Grabben har ju säkert haft sina fantasier kring detta ett bra tag och gubben har väl snappat upp något. Han var väl med vid överskottslagrets utförsäljning, tror jag.
Morden kommenterar inte alls. Men det är väl samhällets fel, liksom hans eget bedrövliga liv är ett resultat av. Bortsett från frun då och skilsmässan.
Det är nåt som inte hänger ihop i hans babblande.
Ingen åker i flera timmar, en resa en gång i månaden med hotellövernattning - och ställer inte ens en motfråga när sonen hux flux skriver att han drar långväga till en annan provins. Han är nästan framme när han får sms.
Han börjar tugga om en parfym och inte ett ord mer.
Sen svarar inte BS öht på hans sms samma dag - och han lär ha uppkoppling i flera dagar.
Sen kan man ju undra över Alberta när mormor vet han ska till Yukon och slutligen varför skriva citattecken - vilket är ett skrivsätt när man hemliggör nåt.
Hans drama och sorg - farväl min dyrbara son i din finkostym från Walmart

- kan han omöjligt ha hunnit skriva då de övergår från försvunnen till efterlyst för mord.
Tidsmässigt stämmer det inte. Han kan ju knappast ta ut sorgen i förskott.
Förresten vill han nog dö hjältedöden i den kamouflagemönstrade sparkdräkten från överskottsbolaget.
Nej, jag tror inte den mannen är helt omedveten - även om han inte har hela stolleresan klar för sig.