Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Hur är kopplingen till Helenas försvinnande i de senaste tio inläggen?
Inte dålig energi och i intresse... Jag fårstår inte kopplingen....
TS? Känsligt inget svar.. Någon nära kretsen vet vad som egentligen hände.
Personen var med och eldade på falska vilseledande utpekanden. Allt för att få bort fokus på vad som hände på riktigt. Lika många bilar som personer, narkotiska preparat i garderob, pilot, PR, EA, PN som vittnade falskt,
Hoppas att något av de tre upptäckta DNA visar på en aktuell besvärande person..
Eftersom flera av de sista tio inläggen är mina känner jag mig träffad av din fråga.
Jag har ingen aning om hur vilka bitar som hör till det rätta pusslet. Loudamus intresserar mig eftersom han antingen lägger ned möda på förvillande uppgifter eller för att han refererar till ett genuint ögonvittne.
Beträffande svårigheten för Prinzezzan att skriva ut TS namn så vill jag inte lägga för mycket i just den saken. Jag ser ett mönster att Prinzezzan skyddar folk nära tjejgänget på Ekudden. TS har barn med personer i gänget, alltså åtnjuter han skydd, mer skydd än JohLa tilldelas.
Sedan kan man undra hur namnen på de tre som var inne på förhör 2017 har kommit ut. Jag tror ärligt talat att trådens uppfattning om PW:s relation till polisen är helt felaktig. Min tro är att gänget på Ekudden har fullt klart för sig vad polisen ställer för frågor. Förmodligen kommer denna fråga via TS. JohLa hör inte längre till gänget, ej heller KM, så de senaste nämnda lär knappast ringa till gänget och meddela att de blivit förhörda.... Det kan vara så att tråden innehåller personer som kan förmedla den informationen, men informationen har väl kommit ut efter det att PW var i kontakt med polisen?
Sedan tror tråden att polisen lämnar ut förhör till PW... men de förhör som finns utlagda på "Helenafallet" på Sveriges Radio har ju tingsrättens stämplar. Jsg undrar om det inte snarare är så att PW av någon anledning fått tillgång till tingsrättens material och sedan konfronterat polisen med det. Eftersom hon är journalist är det ett grundlagsbrott att efterforska hur hon kommit över dessa kopior...
Så varför är
jag så intresserad och lägger ned energi på detta som kanske är irrelevant? Nja, jag tycker att eftersom JohLa, TS och KM varit inne på förhör i samma veva så blir det relevant att ställa sig frågan hur dessa tre pusselbitar passar samman. Minsta gemensamma nämnaren tycks vara, om man skall tro tråden, att de vid tillfället för mordet hade eller nyligen hade haft relation till kvinnor i tjejgänget på Ekudden. Vi vet inte om KM och JohLa var i Töreboda, alltså finns vissa skäl att anta att de varit gräsänklingar under mordnatten och eftersom alla förhörts så finns skäl att anta att alla tre varit på Statt.