2019-07-31, 23:17
Medlem
Ugglan.s avatar
MRö verkar vara lagom intresserad av att delta i tråden nu för tiden - och det trots att han vet att han är efterfrågad (då försöker man ju ha lite koll, menar jag). Och han undviker ämnet "mannen med pilotglasögon". Om "mannen med pilotglasögon" skulle vara KM - och att det är just det namnet som MRö har fått höra - kan han ju lika gärna skriva det, nu när flera användare redan har gjort det. Eller är det namnet som MRö har fått höra ett annat än namnet KM? Märkligt detta.

Sugen på att svara, MRö?
Citera
2019-07-31, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
JohLa
..förfogande runt millennieskiftet över en bronsfärgad/beige bil med sluttande bakparti. Det var en (åtminstone då) ovanlig modell. Äldre Citroën om jag inte minns fel, kanske tidigt 80-tal.
Om man leker med tanken att det skulle kunna vara "Carina-bilen" så är det inte så konstigt om hon inte kunde peka ut en likadan.

PeNi hade vid samma tidpunkt en liten vit bil. Kan ha varit en Peugeot 205, men mer troligt en Nissan Micra.
Irrelevant förmodligen.
Senast redigerad av Judaland 2019-07-31 kl. 23:45.
Citera
2019-07-31, 23:57
Medlem
Hur är kopplingen till Helenas försvinnande i de senaste tio inläggen?
Inte dålig energi och i intresse... Jag fårstår inte kopplingen....
TS? Känsligt inget svar.. Någon nära kretsen vet vad som egentligen hände.
Personen var med och eldade på falska vilseledande utpekanden. Allt för att få bort fokus på vad som hände på riktigt. Lika många bilar som personer, narkotiska preparat i garderob, pilot, PR, EA, PN som vittnade falskt,
Hoppas att något av de tre upptäckta DNA visar på en aktuell besvärande person..
Citera
2019-08-01, 02:43
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
..förfogande runt millennieskiftet över en bronsfärgad/beige bil med sluttande bakparti. Det var en (åtminstone då) ovanlig modell. Äldre Citroën om jag inte minns fel, kanske tidigt 80-tal.
Om man leker med tanken att det skulle kunna vara "Carina-bilen" så är det inte så konstigt om hon inte kunde peka ut en likadan.

PeNi hade vid samma tidpunkt en liten vit bil. Kan ha varit en Peugeot 205, men mer troligt en Nissan Micra.
Irrelevant förmodligen.

Grisigt intressant information, i synnerhet det sista.

Jag tror att PeNi är irrelevant och hans bils utförande är då också irrelevant... men om PeNi har en vit bil så ökar sannolikheten för att Loudamus källa blandat samman PeNi med JeLe. JohLa är vän på facebook med JeLe:

http://archive.fo/ThclF

Med andra ord betyder ditt inlägg att såväl JeLe som JohLa har bilar som kan passa in på tre olika vittnesmål: vittnena på Hällristningsvägen, Carina och grannen till JeLe.

Hur förhåller sig JohLas Citroën till rails? Jag ser på bildsök att vissa Citroën är försedda med takräcken som är, hmm i ett stycke så att det blir en låda med "rails" på fyra sidor....
Citera
2019-08-01, 02:57
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hur är kopplingen till Helenas försvinnande i de senaste tio inläggen?
Inte dålig energi och i intresse... Jag fårstår inte kopplingen....
TS? Känsligt inget svar.. Någon nära kretsen vet vad som egentligen hände.
Personen var med och eldade på falska vilseledande utpekanden. Allt för att få bort fokus på vad som hände på riktigt. Lika många bilar som personer, narkotiska preparat i garderob, pilot, PR, EA, PN som vittnade falskt,
Hoppas att något av de tre upptäckta DNA visar på en aktuell besvärande person..

Eftersom flera av de sista tio inläggen är mina känner jag mig träffad av din fråga.

Jag har ingen aning om hur vilka bitar som hör till det rätta pusslet. Loudamus intresserar mig eftersom han antingen lägger ned möda på förvillande uppgifter eller för att han refererar till ett genuint ögonvittne.

Beträffande svårigheten för Prinzezzan att skriva ut TS namn så vill jag inte lägga för mycket i just den saken. Jag ser ett mönster att Prinzezzan skyddar folk nära tjejgänget på Ekudden. TS har barn med personer i gänget, alltså åtnjuter han skydd, mer skydd än JohLa tilldelas.

Sedan kan man undra hur namnen på de tre som var inne på förhör 2017 har kommit ut. Jag tror ärligt talat att trådens uppfattning om PW:s relation till polisen är helt felaktig. Min tro är att gänget på Ekudden har fullt klart för sig vad polisen ställer för frågor. Förmodligen kommer denna fråga via TS. JohLa hör inte längre till gänget, ej heller KM, så de senaste nämnda lär knappast ringa till gänget och meddela att de blivit förhörda.... Det kan vara så att tråden innehåller personer som kan förmedla den informationen, men informationen har väl kommit ut efter det att PW var i kontakt med polisen?

Sedan tror tråden att polisen lämnar ut förhör till PW... men de förhör som finns utlagda på "Helenafallet" på Sveriges Radio har ju tingsrättens stämplar. Jsg undrar om det inte snarare är så att PW av någon anledning fått tillgång till tingsrättens material och sedan konfronterat polisen med det. Eftersom hon är journalist är det ett grundlagsbrott att efterforska hur hon kommit över dessa kopior...

Så varför är jag så intresserad och lägger ned energi på detta som kanske är irrelevant? Nja, jag tycker att eftersom JohLa, TS och KM varit inne på förhör i samma veva så blir det relevant att ställa sig frågan hur dessa tre pusselbitar passar samman. Minsta gemensamma nämnaren tycks vara, om man skall tro tråden, att de vid tillfället för mordet hade eller nyligen hade haft relation till kvinnor i tjejgänget på Ekudden. Vi vet inte om KM och JohLa var i Töreboda, alltså finns vissa skäl att anta att de varit gräsänklingar under mordnatten och eftersom alla förhörts så finns skäl att anta att alla tre varit på Statt.
Citera
2019-08-01, 10:40
Medlem
Citat:
Eftersom flera av de sista tio inläggen är mina känner jag mig träffad av din fråga.

Jag har ingen aning om hur vilka bitar som hör till det rätta pusslet. Loudamus intresserar mig eftersom han antingen lägger ned möda på förvillande uppgifter eller för att han refererar till ett genuint ögonvittne.

Beträffande svårigheten för Prinzezzan att skriva ut TS namn så vill jag inte lägga för mycket i just den saken. Jag ser ett mönster att Prinzezzan skyddar folk nära tjejgänget på Ekudden. TS har barn med personer i gänget, alltså åtnjuter han skydd, mer skydd än JohLa tilldelas.

Sedan kan man undra hur namnen på de tre som var inne på förhör 2017 har kommit ut. Jag tror ärligt talat att trådens uppfattning om PW:s relation till polisen är helt felaktig. Min tro är att gänget på Ekudden har fullt klart för sig vad polisen ställer för frågor. Förmodligen kommer denna fråga via TS. JohLa hör inte längre till gänget, ej heller KM, så de senaste nämnda lär knappast ringa till gänget och meddela att de blivit förhörda.... Det kan vara så att tråden innehåller personer som kan förmedla den informationen, men informationen har väl kommit ut efter det att PW var i kontakt med polisen?

Sedan tror tråden att polisen lämnar ut förhör till PW... men de förhör som finns utlagda på "Helenafallet" på Sveriges Radio har ju tingsrättens stämplar. Jsg undrar om det inte snarare är så att PW av någon anledning fått tillgång till tingsrättens material och sedan konfronterat polisen med det. Eftersom hon är journalist är det ett grundlagsbrott att efterforska hur hon kommit över dessa kopior...

Så varför är jag så intresserad och lägger ned energi på detta som kanske är irrelevant? Nja, jag tycker att eftersom JohLa, TS och KM varit inne på förhör i samma veva så blir det relevant att ställa sig frågan hur dessa tre pusselbitar passar samman. Minsta gemensamma nämnaren tycks vara, om man skall tro tråden, att de vid tillfället för mordet hade eller nyligen hade haft relation till kvinnor i tjejgänget på Ekudden. Vi vet inte om KM och JohLa var i Töreboda, alltså finns vissa skäl att anta att de varit gräsänklingar under mordnatten och eftersom alla förhörts så finns skäl att anta att alla tre varit på Statt.

Finns det verkligen uppgifter på att TS varit på förhör. I Mariestadktetsar där jag rört mig har det varit TS eller KM som utpekats som pilot och förhör i samband med radioserien. TS sedermera mer eller mindre dementerad av PW. Kanske har jag missat något. Intressanta inlägg från din sida iaf.
Citera
2019-08-01, 12:58
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Jag tror att PeNi är irrelevant och hans bils utförande är då också irrelevant... men om PeNi har en vit bil så ökar sannolikheten för att Loudamus källa blandat samman PeNi med JeLe. JohLa är vän på facebook med JeLe:

Med andra ord betyder ditt inlägg att såväl JeLe som JohLa har bilar som kan passa in på tre olika vittnesmål: vittnena på Hällristningsvägen, Carina och grannen till JeLe.

Hur förhåller sig JohLas Citroën till rails? Jag ser på bildsök att vissa Citroën är försedda med takräcken som är, hmm i ett stycke så att det blir en låda med "rails" på fyra sidor....

Ja , det där med vänlista på Facebook. ........banden mellan kontoinnehavaren o de s.k vännerna är ofta mer än lovligt vaga, iaf min erfarenhet. Om man nu ändå kikar lite mer i den mastiga vänlistan så kan man bl.a hitta både Robert Törnblom (Andersson) och Håkan Jylhä, båda trådkändisar. Den senare ska ju aktuell kväll ha haft en inflyttningsfest på Radbyn så av vänlistan att döma kan man kanske spekulera i om JoLa kan ha befunnit sig där, om han nu inte var på festen i Töreboda.
Citera
2019-08-01, 13:56
Medlem
Citat:

Nu hänger jag med, tack..Varit lite snurrigt...
Var Helena bekant med någon av dessa tre?
Tänker på sannolikheten att hon frivilligt skulle klivit in i någon av dessas bil.
Man kan kanske se vilka som direkt hade tillgång till bil och var körbara samt bekanta med Helena.

Är fortfarande nyfiken på hur allt som skydde kring PR mottogs i kretsen vid tiden.
Varför hans agerande kring sin egen person var direkt att utge sej som skyldig. Får inte ihop det med de övriga. BWs agerande är också av intresse hur de närmsta reagerade.
TS, KM, JL, har de någon anknytning till BW, PR?
Citera
2019-08-01, 17:18
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Nu hänger jag med, tack..Varit lite snurrigt...
Var Helena bekant med någon av dessa tre?
Tänker på sannolikheten att hon frivilligt skulle klivit in i någon av dessas bil.
Man kan kanske se vilka som direkt hade tillgång till bil och var körbara samt bekanta med Helena.

Är fortfarande nyfiken på hur allt som skydde kring PR mottogs i kretsen vid tiden.
Varför hans agerande kring sin egen person var direkt att utge sej som skyldig. Får inte ihop det med de övriga. BWs agerande är också av intresse hur de närmsta reagerade.
TS, KM, JL, har de någon anknytning till BW, PR?

Nyligen har tre stycken med de initialerna varit på tapeten. JeLe, JeLu samt JoLa. Det understryker kanske att det är smartare med 4bokstavs system.
Citera
2019-08-01, 23:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nyligen har tre stycken med de initialerna varit på tapeten. JeLe, JeLu samt JoLa. Det understryker kanske att det är smartare med 4bokstavs system.

Nej, hela namn med * i (helst då till exempel M*kael R*nnlund). Nu kan risken bli att även initierade användare får svårt att hänga med.
Citera
2019-08-01, 23:37
Medlem
Citat:

JohLas Citroën hade rails på var sida om taket och som liksom fortsatte ner på bakluckan/bakrutan om mitt minne inte helt sviker. Notera att detta var runt år 2000.
Att JohLa och JeLe är vänner på fb kan bero på att de jobbat ihop. Båda är dessutom sociala och snacksaliga, särskilt JohLa, så inga större växlar bör dras av det.
Citera
2019-08-01, 23:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Kort efter det att jag tog upp M*kael R*nnlund och bad om svar på några mer ingående frågeställningar, kom det helt plötsligt ett PM från Freija som var aktiv i tråden i samband med att KM kom på tapeten, men som inte har visat sig särskilt mycket sedan dess. Freija skriver att han/hon vet många saker om Kl*s som polisen inte har gått ut med och att "vissa gamlingar i tråden har visat sin rätta sida". Vidare att "de försöker att skrämmas" eller "tjata ut tråden". Freija är "nästan 100 på KM" och "har en teori om Kar*n" som vederbörande har "tänkt för länge sedan men inte velat tro på själv". Som avslutning frågar Freija om jag har lust PM:a fram och tillbaka om detta. Freija säger att han/hon själv "gör gärna det"!
Jag svarar då: "Jag har inte så mycket tid med långdragna PM. Exakt vad vet du vet om KM och Kar*n? Vad är det som du inte vill tro om Kar*n?"
Då kommer svaret att Freija "håller med om att PM kan stjälpa mer än hjälpa" (vilket ju aldrig var frågan!) och att vederbörande "i stället ska skriva i tråden".

Jag svarade på detta PM:et och bad om de uppgifter som Freija påstår sig ha - men inget svar.

Så, ett högst märkligt beteende. Dels sammanfaller detta PM med mina ingående frågor till M*kael R*nnlund, dels vill Freija få till stånd en PM-dialog med mig om KM och Kar*n - som Freija med vändande post inte längre önskar!

Jag kan dra bara en slutsats av detta: Freija vill att jag ska låsa fast mig vid KM och Kar*n. Det känns som att Freija inte gillar att jag har tagit ett steg ut ur ramen. Jag kan ha fel, men i så fall ser jag mycket fram emot att Freija (alltså avsändaren av PM:et) tar bladet från munnen och skriver ut sin "vetskap" om KM och Kar*n i tråden.

Jag har redan från början haft en varningsflagga på Freija - och den har inte blivit mindre aktuell under tiden som har gått.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-08-01 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in