2019-08-01, 23:08
Medlem
Jag är en person som alltid gått runt i Jeans och enfärgade T-shirts. Kanske en klocka som accessoar om jag känner för det. När jag går in på en vanlig modebutik på nätet möts jag av kläder som ser ut att tillhöra clowner, gangsters eller fjollor. Jag har aldrig mött en man på gatan och tänkt "Wow, vad snyggt han klär sig". Det enda jag kan tänka mig är en klassisk kostym men det kan man ju inte springa runt i hela dagarna.

Om man känner för att få lite inspiration och utöka garderoben men inte gillar det "vanliga", var börjar man?
Citera
2019-08-01, 23:10
Medlem
Klä dig i vad du trivs med, det blir din stil. Ge fan i vad andra tycker. Du skulle ha haft en stil om du inte var så jävla osäker, som en liten flicka.
Citera
2019-08-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala
Klä dig i vad du trivs med, det blir din stil. Ge fan i vad andra tycker. Du skulle ha haft en stil om du inte var så jävla osäker, som en liten flicka.

Vad man trivs med och vad andra tycker går ju alltid hand i hand. T.ex. om man ska på begravning vill man ju inte dyka upp i träningskläder bara för att man tycker det är skönt. Eller tycker du det skulle vara OK?
Citera
2019-08-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandanne
Vad man trivs med och vad andra tycker går ju alltid hand i hand. T.ex. om man ska på begravning vill man ju inte dyka upp i träningskläder bara för att man tycker det är skönt. Eller tycker du det skulle vara OK?

Jag: Människor har två ben.
Du: Jag minsann känner en som har tre ben.

Vem fan bryr sig om rena undantag? Behöver inte vara så autistisk och gå till extremfall. Hur ofta går du på begravning?
Citera
2019-08-01, 23:17
Medlem
constants avatar
Citat:
...var börjar man?
Med en schysst marinblå blazer.
Citera
2019-08-01, 23:25
Medlem
Citat:
Det skulle vara intressant att se hur du ser ut. Jag tänker mig mjukisbyxor och en smutsig T-shirt i alla situationer. Ingen form av frisyr heller eftersom det är för osäkra fjollor. Det senaste för nihilisten!

Hemma - Mjukisbyxor och t-shirt.
Ute - Jeans och t-shirt, om det är kallt, munkjacka + jacka (om behövs).

Snaggar mitt hår.

Sedan är jag inte nihilist, jag är bara inte en osäker bög.
Citera
2019-08-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala
Hemma - Mjukisbyxor och t-shirt.
Ute - Jeans och t-shirt, om det är kallt, munkjacka + jacka (om behövs).

Snaggar mitt hår.

Sedan är jag inte nihilist, jag är bara inte en osäker bög.

Varför byter du ens kläder när du går ut?
Varför skulle jag ta råd av en knarkare som klär sig som skit?
Citera
2019-08-01, 23:29
Medlem
När du ser någon på stan eller någon man på nätet med en stil du gillar, så memorera/skriv ned. Du skulle ju även kunna printa bilder och ta med till affären och be om hjälp med att sätta ihop en stil som passar dig. Framförallt vad gäller passform och storlek med hänsyn till din kropp.
Citera
2019-08-01, 23:31
Medlem
Citat:
Varför byter du ens kläder när du går ut?
Varför skulle jag ta råd av en knarkare som klär sig som skit?

För att jag vill känna mig fräsch. För min egen skull.

Jag bryr mig inte om hur jag klär mig så länge jag är bekväm med det. Men spring omkring i dina tajta jeans och Ralph Lauren-skjorta med Hitler jugend-frisyr och tro att folk bryr sig om ditt generiska mode. Men det hela bottnar i att du är en osäker fitta, vilket är ett problem du borde ta tag i först innan du försöker hitta stil för annars klär du dig för andras skull och det hjälper ingen, allra minst dig själv.
Citera
2019-08-01, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
När du ser någon på stan eller någon man på nätet med en stil du gillar, så memorera/skriv ned. Du skulle ju även kunna printa bilder och ta med till affären och be om hjälp med att sätta ihop en stil som passar dig. Framförallt vad gäller passform och storlek med hänsyn till din kropp.

Var på nätet kan man hitta exempel på stilar man kanske gillar? Som sagt gillar jag inte det "vanliga" folk har på sig.
Citera
2019-08-01, 23:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Var på nätet kan man hitta exempel på stilar man kanske gillar? Som sagt gillar jag inte det "vanliga" folk har på sig.

Tror det här blir svårt så länge du känner att alla som klär sig i andra kläder än jeansbyxa och tischa är bögers. Aldrig sett nån i en film och känt "wow! vilken häftig kille, så där vill jag också klä mig"?
Citera
2019-08-01, 23:58
Medlem
Citat:

Jag vet inte, men hade jag varit du så hade jag googlat allmänt. Du kan ju tex läsa olika bloggar för män för att få inspiration, titta på bilder från nätshopping och surfa runt för att få idéer. Om du går in på tex Zalando eller HM, så får du ju se en bild på en hel outfit även om du bara söker på ett visst plagg. Använd din fantasi, plocka ut det du gillar och sätt ihop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in