2019-08-01, 22:37
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det kostar ingenting, bara priset av att bo i ett rättssamhälle.

Eller ska vi ha det som i vissa delstater i USA att var man springer runt med en revolver och skjuter alla som råkar göra inbrott eller vara lite mörkare?

Råkar göra inbrott? ja jag råkade ju bara bryta mig in här....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
För mig är det inte en grov misshandel. Att bli lyft från marken i halsen är ofarligt och inte alls allvarligt.. det är en markering och ingenting annat . Lärarna på dagis och småskolan gjorde(gör) ju det var o varannan dag med pojkar som busar.
Att bli kastad som en trasdocka är heller inte speciellt allvarligt..Beror ju på att Hazaren var spinkig.
Att bli slamsad av trasiga flaskor och få en flask i huvudet hade varit allvarligt om det hade hänt.Det finns dock varken klipp, pålitliga vittnen eller tillräckliga skador som tyder på det . Vi vet inte hur skärskadorna på armen uppkom men sanningen är att dom är inte speciellt allvarliga dom heller.

Tror du har fel... dom har tvärtom lärt sig att de kan bete sig hursomhelst och att en provokation dessutom leder till att den provoserade åker fast.

Jag hade kunnat köpa ifall båda parter blivit dömda för misshandel men att fria den parten som startade bråket är en jätteskandal.. uppenbar partiskhet i rättsystemet hotar våran demokrati.
Det mesta talar för att livvakten råkade ha sönder hörlurna när han lyfte upp honom i halsen.
De är ganska dramatiskt när man tittar på Max övervakningsfilm, lätt hänt att något hände med lurarna då.

Vad hazaren sagt till honom innan vet jag inte men jag tycker livvakten verkar lite obalanserad.
Han förlorar nog jobbet när allt är över.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Det kostar ingenting? En sån här misshandel brukar knappt utredas än mindre ges 3 dagar i en säkerhetssal.

Råkar göra inbrott?? Vi som haft inbrott och blivit av med tillhörigheter håller knappast med dig på den punkten tyvärr. Gör du inbrott och blir påkommen så bör du bli skjuten direkt vid tillfället.
Men flytta till USA då!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Jo, jag har förstått detta från början, det är DU som inte förstått. Och är det så att du faktiskt förstår nu så är det mitt tjat som till slut gett resultat.

Haha du är en stolle, det är bara att gå tillbaks i historiken för att se att du inte har fattat detta förrän nu och om ett litet tag är du säkert tillbaks i dina gamla hjulspår igen.
Citera
2019-08-01, 22:38
Medlem
Happysmurfs avatar
Har jag uppfattat det rätt att det inte blir några konsekvenser överhuvudtaget för de där två små vidriga Afghan-snorungarna?
Citera
2019-08-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Skitsnack, tror du att jag som nämndeman skulle ta order av Löfven hur jag dömer?

Du skulle kanske inte ens förstå det själv.
Citera
2019-08-01, 22:39
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Afghanen behöver inget försvar."
Du försvarar hans beteende genom att skriva på Flashback, inte som försvarare i tingsrätten...

"Jag försöker förklara det absurda i ditt tankesätt att man ska ha rätt till att spöa på folk i förebyggande syfte."
Det är inte absurt om det handlar om t.ex. putativt nödvärn.

"Problemet med det är att båda sidor kan då tillämpa den regeln."
Det är i princip omöjligt för afghanen att hävda det eftersom det är han som hela tiden följer efter amerikanerna medan de försöker ta sig bort från honom.
Du kan spöa på vem du vill med den regeln. "Han tittade på dig konstig och var antagligen beväpnad." Så då behövde han oskadliggöras.

Helt idiotiskt. Asaps gäng verkar ha agerat som du tycker man ska göra. Grattis nu blir de antagligen dömda. Det är tur att du inte har någon rätt att bestämma lagar.
Citera
2019-08-01, 22:39
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Har jag uppfattat det rätt att det inte blir några konsekvenser överhuvudtaget för de där två små vidriga Afghan-snorungarna?

Korrekt, dom är "offer" i det här.
Citera
2019-08-01, 22:40
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Den ena fick duktigt med stryk. Räcker inte det?

Den andra åkte in för snatteri.
Citera
2019-08-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sa han det?

Jag har läst detta:

Men svarade han ändå?

Det kom fler frågor efter detta och då svarade han ungefär att han inte hade tagit med sig kniv eftersom han inte sökte bråk den här gången.
Citera
2019-08-01, 22:41
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Haha du är en stolle, det är bara att gå tillbaks i historiken för att se att du inte har fattat detta förrän nu och om ett litet tag är du säkert tillbaks i dina gamla hjulspår igen.
Ja precis, det är bara att kolla historiken så hittar man 250 felaktiga poster av flekstor som påstår att kniv fanns.

Sak samma, har du nu äntligen fattat är nästa steg att du ska begripa att det Jafari blir utsatt för inte går som ringa misshandel. Har tjatat en del om detta men du verkar fortfarande osäker, behöver kanske sussa på saken..
Citera
2019-08-01, 22:43
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Tror inte det är så kul för misshandlade Jafari att bli världskändis för en sån här sak. Tror knappast han kan bo kvar i någon storstad faktiskt utan blir nog till att packa flyttlasset igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in