Citat:
Ursprungligen postat av
Mr_Sinister
För mig är det inte en grov misshandel. Att bli lyft från marken i halsen är ofarligt och inte alls allvarligt.. det är en markering och ingenting annat . Lärarna på dagis och småskolan gjorde(gör) ju det var o varannan dag med pojkar som busar.
Att bli kastad som en trasdocka är heller inte speciellt allvarligt..Beror ju på att Hazaren var spinkig.
Att bli slamsad av trasiga flaskor och få en flask i huvudet hade varit allvarligt om det hade hänt.Det finns dock varken klipp, pålitliga vittnen eller tillräckliga skador som tyder på det . Vi vet inte hur skärskadorna på armen uppkom men sanningen är att dom är inte speciellt allvarliga dom heller.
Tror du har fel... dom har tvärtom lärt sig att de kan bete sig hursomhelst och att en provokation dessutom leder till att den provoserade åker fast.
Jag hade kunnat köpa ifall båda parter blivit dömda för misshandel men att fria den parten som startade bråket är en jätteskandal.. uppenbar partiskhet i rättsystemet hotar våran demokrati.
Det mesta talar för att livvakten råkade ha sönder hörlurna när han lyfte upp honom i halsen.
De är ganska dramatiskt när man tittar på Max övervakningsfilm, lätt hänt att något hände med lurarna då.
Vad hazaren sagt till honom innan vet jag inte men jag tycker livvakten verkar lite obalanserad.
Han förlorar nog jobbet när allt är över.