2019-08-01, 21:53
Medlem
downbelows avatar
Har Greta nån pojkvän eller flickvän ?
Vet man nåt om hennes kärleksliv ?
2019-08-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu har iofs medeltemperaturens ökning hållit sig inom naturliga nivåer trots den påstådda fördubblingen av CO2 halten. Sålunda kommer inte en fördubblingen av CO2 halten från nuvarande nivåer innebära samma påverkan utan en bråkdel.
CO2’s inverkan avtar med stigande koncentration.

Greta och du får ta och läsa på, det här har redogjorts för om och om igen.

Kan bara instämma med föregående skribent. Läs på.... innan!!! Men de rider väl på en våg av oändliga ”guldkulor” som de i dagsläget inte behöver ta snsvar för. Men vad händer när oponiomen vänder, tar avstånd från henne etc. Hur kommer hon att må då? Hon är ju ändå rätt ung i sammanhanget och jag tycker lite synd om henne bär allt kommer att uppdagas. Är det ingen anhörig till henne som tänkt dessa tankar?, eller är ni lka naiva allihop?
Senast redigerad av Trollpungen 2019-08-01 kl. 22:00.
2019-08-01, 21:56
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Det betyder med automatik inte att man har alla rätt! Eller ens är i närheten! Det beror på bedömmarna, som kanske heller inte har rätt övertygelse/facit!
Den logiken är inte så tokig. Den tål att funderas på, från båda sidorna i det här dramat.
2019-08-01, 21:57
Medlem
Det fanns en poäng när GT tog tåget på sina resor. Det visade att det gick att ta andra kollektiva färdmedel än flyget. Med val av båt över Atlanten visar hon det motsatta.
2019-08-01, 22:00
Medlem
Det finns fler som opponerar sig mot domedagslarmen i media

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/GGeX5B/media-maste-sluta-med-domedagsretoriken
2019-08-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Att forskarna har fel och förnekarna har rätt?

Ja så är det i deras hjärnor om de nu har några?🤣
2019-08-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ikväll har ni chansen att se Greta på TV. Klockan 20.00:

Tack för tipset, -Info- Intressant och Greta fick ganska mycket utrymme. Tycker också att hon pratar bra engelska.

I övrigt dramaturgi a’ la Hollywood med mycket dramatisk musik och skrämmande naturscenerier. Stor fokus på skogsbränder, som givetvis är mycket effektfullt och gör sig bra på tv.

Tyvärr var utformningen så pass spektakulär att det kändes som att titta på svavelosande propaganda från någon radikal frikyrkopastor. Eller som på SVT med deras ”kompetensregn” och skötsamma ensamkommande flyktingbarn, den ena överdriften och vinklingen efter den andra dvs.

Hoppas iaf att det kan bli en debatt om programmet!
2019-08-01, 22:07
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det finns fler som opponerar sig mot domedagslarmen i media

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/GGeX5B/media-maste-sluta-med-domedagsretoriken

I den bästa av världar vore det så, men det är väldigt naivt och dumdristigt att tänka som både dessa herrar gör. Ja, tom väldigt farligt.

Känns som förnekarna nu gör sitt yttersta för att skapa debatt, man är orolig att Greta kommer ställa världens ledare mot väggen och kräva ansvar.
2019-08-01, 22:27
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Av de forskare hon kommunicerar med, av de 270 forskarna i uppropet, av Greenpeace.

Då har Greta blivit grundlurad. Jag roade mig genom att kolla upp 10 % av de så kallade "forskarna" på en annan lista och ingen av dem var forskare på riktigt. En person på Nasa med en flashig titel visade sig vara en praktikant.
2019-08-01, 22:34
Medlem
Citat:
Många tjänar pengar på att ifrågasätta Greta och hennes motiv.
Kan man tjäna pengar på det? Har jag gratis kämpat mot klimatalarmismen i mer än 15 år trots att jag kunde få betalt för det? Nu känner jag mig verkligen lurad och besviken. Eller borde jag hyllas för min idealism i min kamp att få folk att se igenom propagandan? Fast det jag egentligen borde hyllas för är min kamp att försöka få folk att förstå hur vetenskaplig forskning fungerar. Det handlar inte om konsensus inom vetenskap - konsensus handlar om politik. En korrelation är inte detsamma som ett orsakssamband. När man presenterar mätresultat så måste man också redovisa felmarginaler. Man blandar aldrig data från olika mätmetoder i samma graf. Och man gör aldrig någonsin (det är dödsstraff på det) en matematisk utjämningsfunktion på dataset innan man mäter korrelation. Aldrig någonsin. Aja, baja. (En utjämningsfunktion gör att korrelationen ökar. Genom att välja den funktion som ökar korrelationen mest så kan man lura i folk att det handlar om ett orsakssamband, trots att det hela bara är ett matematiskt trick för att massera data för att passa in i den slutsats man bestämt från början.) Problemet är bara att inom klimatforskningen är ovanstående dumheter legio. Det är därför vi som är hederliga forskare ser ner på klimathotarna. De klarar inte ens av att följa den vetenskapliga metoden. Och att Greta™ okritiskt har svalt propagandan och papegojar den vidare är tragiskt. Men hon är faktiskt bara en produkt, en handelsvara. Nästa år är hon bortglömd och ersatt av någon annan. Vem minns idag hur popstjärnan Sheryl Crow var affischnamn för klimathotarna? Vem minns ens Sheryl Crow som popstjärna?
2019-08-01, 22:37
Medlem
Julskinkatos avatar
Hela den här äckliga pkhysterin med hollywoodregi kring lilla Greta. Obehagligt.

Oavsett om man tror att koldioxid är en "växthusgas" eller inte, ( vilket det är).

Att media blåser upp henne så stort, det är väl delvis för att dölja den massinvandringskatasrofen som pågår. "titta åt andra hållet"...

Det värsta miljöproblemet vi står inför är befolkningsökningen på jorden, framförallt i afrika. Förutom att välla in i europa i miljoner kommer de att börja konsumera helt katastrofalt.
2019-08-01, 22:39
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Då har Greta blivit grundlurad. Jag roade mig genom att kolla upp 10 % av de så kallade "forskarna" på en annan lista och ingen av dem var forskare på riktigt. En person på Nasa med en flashig titel visade sig vara en praktikant.

Har du mer information? Någon länk? Du förstår att det är rätt spännande, så fler vill nog ta del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in