2019-08-01, 21:04
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Vad tycker du Rakim&co skulle ha gjort annorlunda, eller i stället?

Gått därifrån.
De var 6v2, aldrig ett reellt hot.
Citera
2019-08-01, 21:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Gått därifrån.
De var 6v2, aldrig ett reellt hot.

Dom försökte med det, men det vet du väl redan.
Citera
2019-08-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Hovrätten blir nog bara aktuellt om ASAP får sex månader eller mer. Annars kommer ju inte han överklaga i vart fall. Glöm hovrätten. Det finns ju iofs 10% chans att tingsrätten kör hårt och dömer ut mer än två månader. Hade det inte varit för USAs tryck skulle det nog bli 4 månader för Rocky.
Jo det har du rätt i, om han döms och han anses ha suttit av straffet finns inget att vinna rent sakligt på att överklaga, visste inte att det måste vara 6 mån straff för att få överklaga.
Citera
2019-08-01, 21:06
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Det finns inte bekräftat någonstans att de ska ha antastat kvinnor. Bara påstått i slutet av ASAPs redigerade video.
Har han motiv? Ja.

Missförstår du mig med flit eller har du bara inte hängt med i liverapporteringen? Jag talar om tjejen som blir antastad av Dawood inne på Max i kön till dryckerna. Det finns filmat och sekvensen visades upp i rätten i tisdags.
Citera
Medlem
Citat:
Det finns inte bekräftat någonstans att de ska ha antastat kvinnor. Bara påstått i slutet av ASAPs redigerade video.
Har han motiv? Ja.

Det är ju inte han som säger det, det är en tjej som säger att afghanerna tafsade på henne och hennes kompis
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Det finns väldokumenterat i fupen. De ”gick” 10 meter. Men det vet du väl redan.
Citera
Medlem
Vad tror ni? Tror ni att domen kommer att överklagas?
Citera
2019-08-01, 21:07
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vi vet att afghanen t.ex. först har sagt att flera personer slog honom i ryggen med flaskor, sedan ändrades det till huvudet och nu i rätten visste han inte längre någonting. Han var inte längre säker på om det var flera personer eller var de slog, han kunde inte svara på någon detalj alls.

Där har du en bevisad lögn bland många andra för afghanen. Rocky behövde däremot inte backa på en enda punkt, hans historia höll ihop.
Att afghanen ljuger om mycket är väl solklart.

Men om du tycker att Rakims historia håller då tror jag att du är rätt fel ute.

Och tror du att han frias, då ska du nog fundera på om du vill se ett sverige där gatufajter får ske utan ingripande att polisen eller inte.
Citera
2019-08-01, 21:08
Medlem
Jofs avatar
Slöseri med pengar att skipa rättvisa mellan negrer och en arab som bråkar i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Missförstår du mig med flit eller har du bara inte hängt med i liverapporteringen? Jag talar om tjejen som blir antastad av Dawood inne på Max i kön till dryckerna. Det finns filmat och sekvensen visades upp i rätten i tisdags.

Även två andra säger ju sig ha blivit tafsade på i videon
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess

Jag kan bara hoppas att någon av de här som skriver att de borde gå iväg trots att de gjorde det får utsättas för dessa afghaner och smaka på deras knivar. Men frågan är om de ens då kommer vakna och inse hur absurt de resonerar.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vad tror ni? Tror ni att domen kommer att överklagas?

Det beror nog vad domen blir. Så det kan man ju inte svara på i förväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in