2019-08-01, 20:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Svensk polis kommer inte när man ringer. Inte om man ringer innan det finns personskada iallafall.
Så vart vill du komma?

Max 15 min till den platsen och vid den tidpunkten, samt om våld är förestående. Troligtvis under 7 minuter.
Det kan ju vara bra att veta för framtiden, utifall någon annan misstror utryckningstider i den delen av stan.

Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det är ganska många med mig som ifrågasätter nödvärnsrätten och hur den tolkas. Och det är här asap faller, om han faller. Jag tror och hoppas att det finns en liten chans till frikännande.

Jag kan bara gå till mitt eget samvete och det är enligt mig 100% afghanen som är drivande till bråket. Hans dessutom motsägelsefulla och bristfälliga vittnesmål förbättrade inte saken, tvärtom.

Asap var stringent och uppriktig.

Tycker åklagaren brustit som lede detta till åtal.

Rätten till nödvärn är inte så mycket att sakligt ifrågasätta faktiskt. Det har prövats så många gånger i så många detaljer, och prejudikaten är tydliga.
I detta hänseende är nödvärn med råge överskridet. Det kommer bli fällande, men det kommer falla lätt.

Däremot & personligen kan jag liksom dig hoppas på motsatsen ändå, eftersom jag ställer mig exakt i ledet beträffande vad jag tycker om målsäganden som offer är i detta ärende.
Senast redigerad av rotesau 2019-08-01 kl. 20:23.
Citera
2019-08-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Apghanen yrkar på skadestånd för bla
förlorad arbetsinkomst 😀 .

Har den där knarkande hazarern någonsin jobbat en endaste dag?

Jodå han har diskat. Och det kunde han inte göra pga sår.

Han vet nog inte att i Sverige skickas även cancersjuka till jobbet.
Citera
2019-08-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Om inte Rakim döms vore det ytterst pinsamt för rättssystemet i Sverige. Så givetvis kommer han dömas, inte minst eftersom det är alldeles solklart vad han gjort och att hävda självförsvar är kanske självklart men det vore direkt patetiskt om det lyckades. I såna fall kan vi alltså få leva med gaturfajter där ingen döms. Inget jag önskar.

Klart han kommer dömas, annars ligger domaren risigt till.

Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Kom precis från jobbet. Kunde inte följa rättegången. Vem har varit mest trovärdigt i rättegången?

Afghanen minns ingenting som försvaret pressade honom om, inte ens det han sagt i polisförhör tidigare. Men han ljög uppenbart många gånger också och erkände att han brukade bära vapen när han skulle ut och bråka med offer.

Rocky kunde svara på allt och behövde inte backa från något han sagt tidigare.
Citera
2019-08-01, 20:19
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag har tänkt i samma banor. Min teori är att de säljer. De var redan påverkade. De är absolut inga knarkkungar utan springpojkar. De ville kolla upp vilka de här nya personerna var därför ställde de frågan om de hade något att sälja, det hade aldrig tänkt köpa. Jag ser det här beteendet överallt i innerstan. Det är ett väldigt springande fram och tillbaka, handskakningar där pengar trycks in i näven. En annan kille som springer iväg och hämtar skiten från sin gömma och ny handskakning. Sen kommer killen som lyckats jobba sig upp ett snäpp. Vill gärna visa det med en ful Gucci keps och skakar hand, han samlar in de pengar de har håvat in. På samma sätt fylls gömman på. För ingen vill ha något på sig om polisen skulle dyka upp.

Hämta pass i stan vid den tiden, ha ha ha . Förmodlingen två langare som står för detta jävla dårskap vi nu bevittnar. Han är ledsen för "diskchefen" kan inte ha honom kvar längre, för mycket oönskad PR för "restaurangen" hans kompis vill inte umgås längre. Nä svårt när han sitter häktad för stöld och mattkniv.

Jag såg två nya ivriga handskakare utanför Max idag. Det går tydligen fort att rekrytera folk.

Var förvarade han passet under slagsmålet? Innanför kalsongerna? Eller hur var det nu, skulle han hämta passet först kl 22.00? Väldigt engagerad Gode man måste jag säga som går med på att träffa sina fd klienter så sent en söndagskväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo
Vill bara belysa en sak som folk verkar förbise. Det talas mycket om narkotikapåverkan och BO's tidigare heroinhistorik. I FUPen nämner en MGM att BO verkade narkotikapåverkad och hade utvidgade pupiller. Av opiater, som t.ex. heroin, får man tvärtom pupiller stora som en nålspets.
Bilden är rätt tydlig att de gör allt de kan för att lägga sin historia till rätta. Kolla bara alla "jag var rädd för mitt liv, även när snubben låg ner med ansiktet i marken"'.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Undersök själv, alla ljuger bevisligen friskt.

Vad har Rocky bevisligen ljugit om menar du?
Citera
2019-08-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jaaah, han jobbar för 600/dag. Fast han kan inte tala om vart, för rädsla att dra in sin arbetsgivare i ett rättsfall och få sparken.

Det är väl bara att kolla vem som betalar lön, arbetsgiva....just det, glöm det.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Nu har ju åklagaren bedömt att hazarerna inte gjorde sig skyldiga till ofredande, eller något annat för den delen. Varför skulle polisen ha gjort en annan bedömning?

Om polisen kommit till plats innan våldet utbrutit, och/eller om Mayers och dom andra kunnat besinna sig i väntan på polis, så hade afghanen åkt på ofredande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Vill bara belysa en sak som folk verkar förbise. Det talas mycket om narkotikapåverkan och BO's tidigare heroinhistorik. I FUPen nämner en MGM att BO verkade narkotikapåverkad och hade utvidgade pupiller. Av opiater, som t.ex. heroin, får man tvärtom pupiller stora som en nålspets.
din Kommentar e en BOMB du anser att det ligger pa andra medborgares skyldighet att bedömma vilken typ av drog afghanerna har inhalerat Eller injicerat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Vad har Rocky bevisligen ljugit om menar du?
Den oklippta filmen ju
Citera
2019-08-01, 20:21
Avstängd
Citat:

Han tar väl flera olika droger.

Jag tror nog att dessa afroamerikanska musiker känner igen en påtänd person när de ser en.
Citera
2019-08-01, 20:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jämför sedan hur mycket resurser de målen har fått jämfört med detta.

Vi är inte lika inför lagen, flyktingar är långt mycket mer prioriterade.

Jag har sett flera fu på 300-500 sidor kring våldsbrott av denna art.
Jag vidgår att detta är en stor och resursstark utredning, men den är inte historiskt gigantisk, och den är inte besynnerlig på något vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in