2019-08-01, 19:19
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Slobodan hade kallat ett vittne till imorgon, men vittnet ville inte komma, och han tänker inte tvinga dig någon så han skippar det vittnet. Har jag förstått det rätt så?

Vad var det för vittne han har råd att låta bli höra? Han pratade om att det hade kunnat bringa klarhet i hur flaskan gått sönder.
Bara nonsens från Slobbans sida, han var själv snabb att uttala sig angående att åklagarens vittnen var tvungna att infinna sig, rädda eller ej.
Citera
2019-08-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tror du missuppfattar mig. (Exempel) Åklagaren kan ju alltså imorgon under pläderingen yrka på att ASAP Rocky skall dömas till Misshandel och att han skall släppas ur häktet. Det är inte ovanligt!

Nej jag missuppfattar inte dig.
Att samtidigt yrka fängelse och släppa nån fri rimmar inte med verkligheten.
Citera
2019-08-01, 19:21
Medlem
Citat:
Slobodan hade kallat ett vittne till imorgon, men vittnet ville inte komma, och han tänker inte tvinga dig någon så han skippar det vittnet. Har jag förstått det rätt så?

Vad var det för vittne han har råd att låta bli höra? Han pratade om att det hade kunnat bringa klarhet i hur flaskan gått sönder.

Var det inte det vittnet som var ”esset i rockärmen”? Jaha, då blir det nog inga överraskningar alls imorgon heller om nu inte de opartiska vittnena bestämt sig för att ändra sin berättelse.
Citera
2019-08-01, 19:22
Medlem
Citat:

Media pratade om vittnen som var rädda att vittna mot Rocky men mer rimligt är förstås det motsatta och det är kanske det vi ser här. Vem vågar vittna mot afghaner som har knivskurit flera offer tidigare? Men media ska förstås vända på det som vanligt.
Citera
2019-08-01, 19:22
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Om domaren tänker på villkorlig dom kan det bli så.
Citera
2019-08-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex

Rent juridiskt skulle det vara fullt rimligt om det inte blir en frikännande dom, men det här är en politisk rättegång.
Citera
2019-08-01, 19:23
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Var det inte det vittnet som var ”esset i rockärmen”? Jaha, då blir det nog inga överraskningar alls imorgon heller om nu inte de opartiska vittnena bestämt sig för att ändra sin berättelse.
Ja, är det klarlagt vilket nämnda ess var?
Citera
2019-08-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex

Nu pratade vi dock om åklagaren. Att domaren (rätten) kan bestämma att försätta nån på fri fot har vi redan konstaterat.
Citera
2019-08-01, 19:24
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tror du missuppfattar mig. (Exempel) Åklagaren kan ju alltså imorgon under pläderingen yrka på att ASAP Rocky skall dömas till Misshandel och att han skall släppas ur häktet. Det är inte ovanligt!
Ja det hade varit väldigt lustigt om åklagaren yrkade på att ASAP ska dömas till misshandel.
Citera
2019-08-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g

Det beror väl på hur man ser det. Alltså:
Det finns ingenting som säger att man åker rätt in på anstalt bara för att man döms till fängelse. Dom allra flesta som döms till fängelse för Misshandel får en kallelse om inställelsetid på anstalt via posten. Och det kan dröja tills flera år efter domen. Därför är det knappast konstigt att yrka på fällande dom, men att personen skall släppas ur häkte.

I just detta fallet handlar det också mycket om vad åklagaren yrkar på för straff. Han kanske yrkar villkorlig dom ELLER på ett straff som anses avtjänat i och med häktningstiden han suttit, och då finns det ju absolut ingen anledning att hålla honom kvar i häkte.
Senast redigerad av Haaaaag 2019-08-01 kl. 19:30.
Citera
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
våld mot hals och särskilt utsatta området går under dödligt våld. ett slag mot halsen eller strypgrep blir nästan alltid grov misshandel i rätten. afganen har all rätt i värden efter blivit lyft i halsen att slå tillbaka det är det som kallas nödvärn. och du har ingen rätt i sverige om du inte är behörig myndighets persson att avvisa människor från offentliga områden. om du känner dig irreterad nog för du göra en anmälan för ofredande. du får därimot inte bruka våld
Åklagaren verkar ha en annan åsikt eftersom livvakten, Timothy Williams, mannen som lyfte upp afghanen, är avförd, ej misstänkt för brott och ej en av de tre åtalade.
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Tänker på han som blev lyft i halsen, om vakten lyfter honom och sätter ner honom så får han alltså slå tillbaka - som nödvärn? Nödvärn borde väl vara att freda sig medan greppet är kopplat så att säga?
Om åklagaren inte ens tar upp lyftet som en del så räcker det nog inte för nödvärn.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Rent juridiskt skulle det vara fullt rimligt om det inte blir en frikännande dom, men det här är en politisk rättegång.
Ja givetvis, dumma svenskar som inte lyder Trumps twittrande och släpper amerikanerna direkt, han såg, liksom flekstor, direkt vad det handlade om för situation. Så vi kunnat slippa denna Löfven-regisserade fars till rättegång. USA destabiliserar, Sverige får sopa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in