2019-08-01, 17:33
Medlem
Avsaknaden av blod på platsen där afghanen skulle ha blivit slagen med flaskor känns central. Hur ska detta kunna förklaras, idéer?
Citera
2019-08-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Om vi leker med tanken och fantiserar att Rocky blir dömd och får ett års fängelse för flaskan i hövet. Hur kommer Trump och amerikanarna reagera då tror ni?

Trump kan nog twittra en del och andra kan också twittra en del.
Citera
2019-08-01, 17:34
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Nej, den makten har inte presidenten i USA. En president får inte sätta tariffer eller göra andra ekonomiska sanktioner på annan stat för att en rappare har sparkat på en person och det blir en juridisk utredning och rättegång och dom.

Däremot skulle man nog inte svälja 1 års fängelse efter hur det sett ut hittills i rättegångssalen.
Citera
2019-08-01, 17:36
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Avsaknaden av blod på platsen där afghanen skulle ha blivit slagen med flaskor känns central. Hur ska detta kunna förklaras, idéer?

Viss fördröjning kan ju inträffa mellan skada och att man börjar blöda? Men det beror såklart på typ av skada.
Citera
Bannlyst
Det enda intressanta i det här fallet är hur mycket svenska staten blir skyldiga Rocky, 1,65miljoner dollar är inte lite det men det har vi råd med i Sverige då Sveriges statsskuld har halverats de senaste åren tack vare våran super effektiva politikers som är världsbäst på ekonomi. Hörde Sveriges statsskuld är den minsta i hela EU vilket e ju nice. Vi är ju ändå bland de fem rikaste länderna i EU så Rockys skadestånd kommer bli inga problem att betala ut
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Den alldeles självklara förklaringen är att han inte BLEV slagen med någon flaska där. Det visar dessutom videon att ingen gör.
Citera
2019-08-01, 17:37
Medlem
Noble.Savages avatar
Den där filmen säger ingenting. "dom kallar mig Harlem". Döh, han kommer från Harlem. Kalla folk för orten man kommer ifrån gör man även här.

Måste finnas mer som pekar på att han kallas Harlem nu om det ska ge nåt.
Citera
2019-08-01, 17:38
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Trump kan nog twittra en del och andra kan också twittra en del.
Frågan är bara vad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Den där filmen säger ingenting. "dom kallar mig Harlem". Döh, han kommer från Harlem. Kalla folk för orten man kommer ifrån gör man även här.

Måste finnas mer som pekar på att han kallas Harlem nu om det ska ge nåt.

Naturligtvis har du rätt. Men åklagaren kan ta helikopterperspektiv här och säga "vi har till och med på film när du säger att du kallas/kallats Harlem".
Citera
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Intressant idé, men borde han inte ha en jäkla massa ärr överallt från tidigare självskadebeteende?

(säger inte att du har fel, men ger det kanske max 10% sannolikt att han skurit sig själv, det var vittnen på plats hela tiden från bråket till dess att ambulans kom, vittnen som ska höras imorgon)

En sak till när yngre människor med ärr kommer in. Man tror ju att dom tidigare haft ett självskadebeteende som många har, där dom skär sig på armar, ben och överiga ställen. Vi frågar om dom behöver prata med kurator/psykolog om det är något som tynger (vi påpekar ALDRIG) deras ärr (känsligt), svarar personen ”nej” så frågar vi inget mer.
Citera
2019-08-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Jag har svårt att tro på dessa vittnen, tyvärr. Antagligen är det såna som älskar afghaner. Tro mig, med en flaska/kniv kan du åsamka dig skador väldigt fort utan så mkt uppmärksamhet. Lägg därtill lite stress hos ”vittnen” som yrar runt lite och han hinner skära sig lite här och var.
När ambulansen kommer så skriker han lite, vittnena ser blod, sätter ihop lite ”minnesbilder” som dom tror sig ha sett och det hela blir sammstämmigt.

Att han inte har ärr på kroppen betyder inte att han inte utövat något. Många jag sett i mitt arbete (akutsjukvård), har ärren i pannan, huvudet (håret döljer) och ibland på armar/ben så man inte tänker på det, utan man tänker ”han måste ha ramlat jävligt illa tidigare”, eller ”han måste opererats i hemlandet därav fula ärr”.

Ingen frågar mer ingående var ärren kommer ifrån.

Vittnena är väl de två somalitjejerna. De gillar nog inte afghaner, men kan ha blivit hotade av afghanerna efter händelsen innan ambulansen kom. Tjejerna hade ju filmat och pratade med Rocky om att afghanerna tafsat (det tror jag inte afghanerna förstod i och för sig).
Citera
2019-08-01, 17:40
Medlem
mensverkets avatar
Vart kan man höra hela rättegången? Har bara hört Rockys vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in