2019-08-01, 15:42
Medlem
Jag undrar sen vrf det inte är någon som anklagar jewels att hon inte lärde issy mer engelska när issy var liten så han idag hade kunnat säga ifrån sin engelska talande pappa. När jewels visste att han hade en pappa från australien som inte kan svenska

Vrf klagar folk på att sam ska lära sej svenska när han bor i ett land där perioten på tal är engelska och man lär sej inte svenska i skolan eller kanske lätt att hitta någon som talar engelska och bland annat är nog inte billigt
Och vad ska ha använda svenskan till när han inte får komma på besök hos dom 🤔
Citera
2019-08-01, 15:42
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 365poppy
Ok men förklara då för mej varför dom inte lägger den tid som dom gör att läsa Flashback och som gör att dom mår ännu mer dåligt.
Varför lägger dom inte den engerin på att gå till skolan exemeol vis.
Varför lägger man inte den tiden till att försöka få sitt borstad tillägg och gå till försäkring kassan varje dag eller ringa istället
Its make no sense

Flashbacktråden gör dom till lite kändisar... Som dom vill vara.
Så tror jag.
Citera
2019-08-01, 16:15
Medlem
Jag kan förstå att issy inte vill umgås med sina halv syskon, jag kan förstå att issy inte vill träffa sin pappa det jag inte kan förstå är varför issy inte ger sin farmor och farfar en chans
Vad har dom gjort för något ont i det hela dom vill ju lära känna sitt barnbarn precis som issy morfar
Citera
2019-08-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ok men förklara då för mej varför dom inte lägger den tid som dom gör att läsa Flashback och som gör att dom mår ännu mer dåligt.
Varför lägger dom inte den engerin på att gå till skolan exemeol vis.
Varför lägger man inte den tiden till att försöka få sitt borstad tillägg och gå till försäkring kassan varje dag eller ringa istället
Its make no sense

Hon har ju redan ansökt om det. Varför ska hon gå till FK varje dag eller ringa?!
Citera
2019-08-01, 16:30
Medlem
Citat:
Jag kan förstå att issy inte vill umgås med sina halv syskon, jag kan förstå att issy inte vill träffa sin pappa det jag inte kan förstå är varför issy inte ger sin farmor och farfar en chans
Vad har dom gjort för något ont i det hela dom vill ju lära känna sitt barnbarn precis som issy morfar

Det är upp till vuxna att ta in barn och barnbarn i sina liv. Inte tvärtom. Jag har familjemedlemmar jag inte har kontakt med, varför ska jag ha det bara för att vi är släkt?
Citera
2019-08-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Det är upp till vuxna att ta in barn och barnbarn i sina liv. Inte tvärtom. Jag har familjemedlemmar jag inte har kontakt med, varför ska jag ha det bara för att vi är släkt?
Exsagt menar du sam då eller jewels du vet båda dom är VUXNA i detta
Citera
2019-08-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Hon har ju redan ansökt om det. Varför ska hon gå till FK varje dag eller ringa?!
Istället för att klaga på socialtjänsten inte gör något och att dom blir vräkta i sina lives etc
Varför ska hon sitta och läsa i flashback när hon vet att hon mår dåligt av det?
Citera
2019-08-01, 17:15
Medlem
Istället för att sitta och läsa i flashback och må dåligt
Se till att sonen går till skolan när det är skola
Se till att sonen får mat i rätt tider så han kanske orkar gå till skolan. Sen om hon väljer att spela fortnite medan issy är i skolan är skitsamma eller när hon har gjort ett hon kunnat med socialtjänsten
Avancerat va? 😵

Som issy sa om sam varför skaffar man en unge om man inte tar hand om det i mina ögon tar jewels och Sam han om issy på samma sätt fast på olika håll.

Hade någon tagit ansvaret så hade han varit i skolan, det börjar i hemmet. Där finns jewels inte sam
Citera
2019-08-01, 17:39
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
bekant? Typ granne då eller?
Vad jag har sett så verkar dom väldigt isolerade. Har dom något umgänge
med någon utanför huset?
Mamman tror jag har vart lite för snäll. Verkar vara dottern som styr familjen.
En kick i rumpan och skickat ungen till skolan skulle vart bra tror jag..

Mammans verklighet är väl dottern, hemmet och morfadern. Det här är en vanlig familj
ingen som minglar bland Se och hör.

Citerar mig själv från sidan 3
En kick i rumpan och skickat ungen till skolan skulle vart bra tror jag..

Jag är Mamma till 2 tonårsbarn. Även mina ungar har vart trötta. Men jag har kickat dom i rumpan och skickat iväg dom till skolan iaf. Sonen min har även han diagnos. Add och en liten släng av asperger.
Hade dom fått bestämma så hade dom nog också legat i sängen och trynat och spelat spel på nätterna.
Sonen hade 16 timmars frånvaro totalt nu senaste terminen men han streamar och chattar inte med folk på nätterna heller..
Undrar om Issy ens har eller kommer upp till 16 timmars närvaro?
Visst, det är inte kul att slita upp dom på morgonen och även vi har haft våra bråk.
Nu går både sonen och dottern på gymnasiet.
Men hörde på någon video att Issy skulle ta tag i skolan och gå all in.
Tror det var denna..
https://youtu.be/u8zjxFfa1PQ
Önskar Issy lycka. Det går säkert bra Och vågar du inte gå dit själv så kan din morsa följa med och hålla handen.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-08-01 kl. 18:18.
Citera
2019-08-01, 19:15
Medlem
Ibland kan jag undrar vem är det som i är det som manipulerar vem?
Är det issy som manipelerar jewels inom att få stanna hemma från skolan och vara sjukskriven vilket skolan nu äntligen har gjort någonting åt då han som sagt ska börja igen

Nu är det upp till jewels att få iväg honom till skolan och inte sova till 16.
Då man vänder inte på dygnet så lätt det kan ta tid speciellt om man har gjort så i flera år
I äntligen borde dom börja med att vakna någon timme innan skolan början fram till skol starten

Eller är det jewels som manipulerar sin son med diagnos efter diagnos och som han själv sa i sin kommer ut video är han rädd för att säga ifrån till jewels att han inte tror han har den diagnosen etc och är rädd för att bli utkastad om inte skulle ha en diagnos. Och då skulle inte jewels eller issy vara varandra lika nära 🙄

Men deras yt kanal är precis som den här tråden kommer ingen vart
Citera
2019-08-01, 19:41
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Lyssnade på liven..
Vad har du ätit idag frågade någon.
Jag har inte ätit något idag. Har druckit en näringsdryck svarade Issy.
Klockan är 20 i 8 på kvällen.
Lagar inte Jewels någon mat?
Citera
2019-08-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Lyssnade på liven..
Vad har du ätit idag frågade någon.
Jag har inte ätit något idag. Har druckit en näringsdryck svarade Issy.
Klockan är 20 i 8 på kvällen.
Lagar inte Jewels någon mat?

Varför skulle hon inte ha gjort det? Morsan själv hade ju ätit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in