2019-08-01, 16:29
Medlem
USA begär att Rocky ska få sova på hotell!

Citat:
USA begär att ASAP Rocky och hans två medåtalade ska få bo på hotell i stället för i häktet.

Den amerikanska ambassaden har skickat ett brev med ”starka önskemål” om detta till Riksåklagaren – som avvisar detta krav.

https://www.expressen.se/nyheter/nytt-krav-fran-usa-lat-asap-rocky-bo-pa-hotell/
Citera
Medlem

Varför är du förvånad över det? Om du hade ägnat tio minuter åt att undersöka person i fråga hade du nog inte sagt samma sak.
Citera
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Intressant är att produktionsbolaget ...

Reklambyrå, inte produktionsbolag.
Citera
2019-08-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Hazaren känns som typ exempel på dåre som i framtiden kommer att bli dömd för sexualbrott, mördad eller bli heroinist. Hoppas att han åker hem till Iran igen. Borde det inte bli svårare för han nu att bli svensk medborgare?

Ja att han skulle få en vettig framtid finns inte, bara hoppas vi blir av med honom så snabbt som möjligt!
Citera
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Åklagarmyndigheten har fått ett officiellt brev från USA där de ombeds flytta de åtalade ur häkte till hotell tills saken är ur världen.

Fritt från TV4s livesändning.

Spännande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Varifrån kommer dessa flaskor ? fattar inte

Det framkom ur förhören att någon av de anklagade, minns ej vem, sagt att det fanns tomglas stående vid platsen sedan tidigare. Har mig veterligen varken bevisats eller motbevisats men kan vara rimligt. Man ser ju inga flaskor i händerna på dem vid MAX vad jag vet.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folie
MÅ står för?

Målsägande antar jag.
Citera
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Fast å andra sidan. Hur många kommer att kunna urskilja honom om en månad från alla andra av hans landsmän som vistas på Stockholms gator.

Vet bara att om jag själv känner igen honom kommer jag hålla mig långt borta. Vilket jag iofs hade gjort ändå...

Han sticker ju ut en del med sin vedervärdiga halstatuering. Dunjacka på sommaren lär väl inte vara så vanligt heller, eller det kanske det är hos dessa herrar? Hörlurar och dunjacka.

Intressant att han tillåter hatkommentarer på sin facebooksida, är han ens medveten om att folk från hela världen är inne och spyr hat på hans profilbilder? 😂 Jag skulle då gå in och städa illa kvickt.
Citera
2019-08-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
I vems drömmar, dina?
Han kommer att fortsätta precis som vanligt, leva gratis i Sverige, knarka, vara ute och bråka med folk på kvällarna. Kanske åker tillbaka till Iran en sväng nu i augusti och hinner vara med på systerns bröllop. Går i gymnasiet och får godkänt av snälla lärare så han inte behöver lämna Sverige. Osv osv.

Jämför ALDRIG Iranier med smuts afghaner, han va i Afghanistans och inte Iran. Afghaner får inte ens id-kort eller personbevis i Iran. För enligt Iran är dom smutsiga och smuts ska behandlas som smuts, medan vänster Sverige ger dom förtur på bostäder framför oss som är födda och uppvuxna här. Patetiska jävla nedåtgående land alltså.
Citera
2019-08-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Tycka vad man vill om såväl hiphop som negrer, men Rocky har inte kommit dit där han är i sin karriär genom att vara en dumskalle. Han verkar väldigt intelligent och han kan uppenbarligen läsa av sin omgivning för att lägga sin gangsterimage åt sidan när det krävs.

Han har ju ingen fläckfri bakgrund han heller men jag har lyssnat lite på TV4 och måste hålla med dig. Afghanen verkar lika korkad som förväntat, men Rocky däremot klarar ju av att sitta i förhörsbåset utan att göra bort sig och verkar till och med intelligent, inte bara street smart.
Citera
2019-08-01, 16:32
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Absolut. Det här är clearat "all-the-way-up". Operation "rädda rättsväsendets anseende". Frågan är om det här genom att man bettat på en knark-Afghan kommer att leda till en backfire av episka mått?

Som den här cirkusen har utspelat sig känns det ju närmast kontraproduktivt med den här rättegången.
Det känns definitivt som att den här redan uppgjorda rättegången har spårat ur. Jag är rätt säker på att allt har styrts uppifrån. Noll fingertoppskänsla, noll koll.
Politikerna har investerat tungt i de kriminella hazargossarna.
Citera
2019-08-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Skulle bli ett intressant läge om någon i gänget sa att jag slog honom med flaskan trots att Rocky skrek NEJ. Rocky frias eller döms max till ringa misshandel och får 16 miljoner i skadestånd.

Rocky har redan sagt att han inte vill ha något skadestånd, så det är otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in