2019-08-01, 15:43
Medlem
Vad jag googlat mig fram till, finns inte "attack nr 2" mot livvakten dokumenterad i den senares motanmälan, utan den tar enbart upp hörlursincidenten.

Detta talar starkt för att andra attacken, som Rocky uppger är skäl till att de kastar och slår MÄ, är påhittad som svepskäl för att hävda nödvärn.

Annars hade livvakten tagit upp det i sin nedlagda motanmälan!
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det här ämnet är nog för komplext för ditt klena intellekt. Men grundregeln är att gå därifrån, något som afghanen hade chans att göra många gånger. Och något som amerikanerna försökte göra, men afghanen fortsatte att förfölja dem.

I ett senare skede, när amerikanerna insåg att det inte gick att fly, så har de använt putativt nödvärn.

"Skulle han haft ett vapen så hade han troligen använt detta på vakten istället för att slå med hörlurarna." Knappast. Dels hade situationen inte eskalerat tillräckligt mycket i det skedet, dels brukar man dra fram en kniv mer i smyg.
Jag tyckte vaktens attacken på afghanen såg ganska brutal ut. Hade afghanen i det läget skickat vakten till sjukhus så hade han lätt kommit undan med det.

Eftersom du verkar extremt trög så kan jag ge dig ett konkret exempel på effekten av att agera som du föreslår.

Asap har fått sitta 3 veckor i en cell för sitt agerande.

Asap har inte försökt lämna platsen och låta vakten göra sitt jobb ta hand om problemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Som sagt, en drogpåverkad hazar med kniv är en farligare när han dängt i backen. Det är som att reta upp ett bi.

I know, har sett tjackpundare som det behövs fyra poliser för att hålla ner.

Med det sagt, tror jag inte svensk straffrätt tillåter vad som kommer efter kastet.

Min sympati ligger hos Asap; dessa ensamkommande barn är ju en pest. Och egentligen är det bara ett ganska ordinärt gruff, som normalt lagts ner pga brist på bevis.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Är det nån som tror Rapparen när han säger att han inte vet vem som kallas Harlem?
Finns det någon som inte tror på att Hörlursturken var hög som ett hus?

Abby, Rockys assistent som använde namnet "Harlem" i ett meddelande fick inte någon fråga om det i förhöret och hon är inte kallad som vittne och är inte kvar i Sverige. I förhöret nekar hon till att någon ska ha använt flaska. Åklagaren måste bevisa för rätten vem av dem som använt flaskan i så fall.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nu är han ju iofs inte turk...
Det är nog inte Skogsturken, Laserturken, Fågelturken o.s.v. heller.
Citera
2019-08-01, 15:44
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Och ändå vågar inte åklagaren hör assistenten som skrivit SMS'et, det är svagt förstås, inte mycket trovärdighet.
Vågar? Det är väl snarare för att hon dragit till USA och är oåtkomlig misstänker jag. På tal om flyktrisk...
Citera
2019-08-01, 15:45
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Nu är det så att Jafari gillar Ice Cube i sin Facebook-profil. Han gillar även hip-hop musik, den enda musikgenre han har gillat.
Se där.

Goda odds för att Jafari ljuger och visste precis vem Asap är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
En fråga som ingen verkar ha ställt tidigare:
1. Varför drog polisen igång en sån jätteinsats för ett vanligt slagsmål på gatan?
2. Och sedan en blixtsnabb jätteutredning? Enligt GW i klass med en fullskalig mordutredning?

Normalt brukar ju polisen lägga ned direkt om de inte griper GM på plats.
”Spaningsuppslag saknas”.
Dom gjorde ju misstaget att inte låta sällskapet gå för att senare invänta rättegång. När cirkusen redan var igång så måste ju det hela motiveras och nu bröstar man sig inför världen att man har så "hög rättsäkerhet" i detta land, en ren parodi då vi egentligen har en hög brottslighet mydigheter inte klara av och bara släpper genom fingrarna (mycket hamnar inte ens i statistiken (eller fängelse)) samt att nödvärn i praktiken är omöjlig utan stora problem efteråt.

Det är som du skriver att normal har polisen inte tid med sådana här småsaker och Rocky fick också genomföra sin spelning den kvällen tills någon högre upp fick för sig annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag citerade hela texten som står på expressen live chat
Johan Ronge - EXPRESSEN
"Harlem came out he grabbed an empty bottle on the street and smashed it", skrev assistenten.
– jag vet inte varför hon sagt så. Du borde fråga henne.
"Harlem came out", är det ett uttryck?
– Jag vet inte eftersom det inte var jag som skrev det.
Jag frågar för tredje gången, är det ett uttryck, har du hört det tidigare?
– Nej.
Jaha vad bra, Jag tänkte väl.
Citera
2019-08-01, 15:46
Medlem
bl1nks avatar
Är det bara jag som börjar fundera på om TMZ har mer material? Deras film är ju också ganska klippt.
Att sakerna släpps senare? Kanske efter rättegången.
Citera
2019-08-01, 15:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vågar? Det är väl snarare för att hon dragit till USA och är oåtkomlig misstänker jag. På tal om flyktrisk...

Ja! Vi kanske ska börja häkta vittnen också för flyktrisk! Skitbra...
Citera
2019-08-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det är nog inte Skogsturken, Laserturken, Fågelturken o.s.v. heller.
I början av tråden kallades han Elvis-turken. Hur ska vi ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in