2019-08-01, 14:34
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
6 månader villkorlig dom och böter + 5000 kronor skadestånd till afghanen.

Inte en chans att han kommer sitta bakom lås och bom.

Ja, nå’t sån’t skulle vara min gissning. Kanske lite kortare tid, och 10 - 12 000 i skadestånd.
Citera
2019-08-01, 14:35
Medlem
Synd att inte Rocky nämnde tjejen som sa sig blivit antastad.
Citera
Medlem
Vad kommer detta kalaset gå på för oss skattebetalare vid en friande resp. fällande dom?
Citera
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Deras "ess" är ett annat vittne fick jag för mig, inte följt hela dagen men har någon helt utomstående hörts idag?

Det är så jag uppfattat det också, men imorse stod det i expressen att försvarets vittne ej vågade vittna.

Och jag blandar inte ihop detta vittne med de två som är kallade av målsägarbiträdet/åklagaren. Dessa två skulle vittna på videolänk istället pga obehag.
Citera
2019-08-01, 14:36
Medlem
Kompetensregnet fixade iaf lite air time för Sverige på BBC, CNN osv.

Det är fan så sorgligt.
Citera
2019-08-01, 14:36
Medlem
Ronge då...
Johan Ronge - EXPRESSEN
Asap Rocky talar med en avslappnad mörk röst och verkar samlad.
Citera
2019-08-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Varför skulle de ha gjort det? Han har redan flera tidigare domar emot sig och är nu tvärtom målsägande. Det här är ju en klar förbättring för honom.

Det har inte jag yttrat någon åsikt om men det är klart det är möjligt att det är så. De har sannolikt bara fått hans version av tidigare domar om de ens känner till dessa och sedan kanske löften om att han ska ändra sitt liv. Inte lls omöjligt även om det också kan vara en ren lögn från honom.
Citera
2019-08-01, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Killarna är afghaner/hazarer, om jag förstått saken rätt. Inte araber.

Ja rätt uppfattat, de som står överst på på listan bland vänster-liberalernas rasbiologer.
Det är aldrig dom det är fel på, utan lagarna.
Citera
2019-08-01, 14:38
Medlem
RobertoSavianos avatar
Det är iofs. lite märkligt att Asap och sällskap väljer att gå in i en smal sidogata istället för att bara fortsätta på kungsgatan
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Du kan ju agera på din devis om du vill, att en påtänd hazar inte har kniv för att han inte dragit den och ta reda på om den slinker fram medan ni är i närkamp.

Det var inte det vi diskuterade här. Vi pratade om hur man bäst använder sig av en kniv i, eller för att undvika, ett slagsmål. Men vi kanske skall chocka tråden genom att diskutera det egentliga rättsfallet, eller vill du som de flesta här inne diskutera integration, vem är bäst av Rocky och afgahnen/irakiern, eller om du föredrar Stefan v Donald i största allmänhet. Jag pratar gärna om rättsfallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Synd att inte Rocky nämnde tjejen som sa sig blivit antastad.

Är inte det ganska smart, egentligen? För annars kan väl åklagaren hävda att Rocky & co agerad i ilska - för att "försvara" agerandet mot tjejerna.
Citera
2019-08-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Carla Pantzar: - Du berättade i tisdags att du inte tagit droger eller druckit alkohol den här dagen, hade du gjort det dagen innan eller i nära anslutning?
- Nej.
Carla Pantzar: - Min klient uppfattar att du var påverkad. Har du några missbruksproblem?
- Nej.
Carla Pantzar: - Du är tidigare dömd för att ha brukat heroin, när upphörde det?
- Det behöver jag inte svara på, det är längesen.
Carla Pantzar: - Hur länge sen?
- Det vill jag inte svara på.
/Provokatör

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Johan Ronge - EXPRESSEN
Var du beväpnad den här dagen?
– Nej.
Brukar du vara beväpnad?
Domaren bryter in och säger till 19-åringen att denne inte behöver svara eftersom det är straffbart i Sverige att exempelvis bära kniv.

"Målsäganden" M J i ASAP Rocky-fallet är dömd sedan tidigare;
[---]
”SVEA HOVRÄTT 2016-07-05 Mål nr: B 4587-16
Citat: Mustafa Jafari och Mortez* Ashar* har tillsammans och i samförstånd med annan
beväpnat sig med knivar för att skada målsäganden. Därefter hart de sökt upp
målsäganden och utfört följande våld mot honom:
– Mustafa Jafari har skallat målsäganden i ansiktet.
– Mustafa Jafari har försökt att hugga eller sticka målsäganden på kroppen med en
kniv. Det fanns fara för brottets ‘fullbordan eller sådan fara varit utesluten endast på
grund av tillfälliga omständigheter.
– Mustafa Jafari har huggit eller stuckit målsäganden i armen med en kniv.
– Mustafa Jafari har slagit målsäganden i ansiktet.
-Mustafa Jafari har slagit eller sparkat målsäganden på benet.
-Mortez* Ashar* har sparkat målsäganden på ryggen.
-Annan har sparkat målsäganden på kroppen.
Målsäganden fick ont och skärskada.
Brottet ska rubriceras som grovt eftersom Mustafa Jafari visat särskild
hänsynslöshet genom att en kniv användes.
Mustafa Jafari begick gärningen med uppsåt.
Det hände den 22 december 2015 vid Vårbergstoppen i Skärholmen, Stockholm.
• 2018-05-25 – Ringa narkotikabrott – Solna TR B 3666-18
• 2017-11-23 Ringa narkotikabrott – Stockholms TR B 14680-17
• 2016-05-09 Åtalades för grov misshandel, dömdes för misshandel – Södertörns TR B 16838-15. (hovrätten fastställde)
• 2016-02-18 Åtalades för stöld, dömdes för snatteri – Stockholms TR B 2805-16
• 2016-07-05 Svea hovrätt B 4587-16, se ovan. Dömd för misshandel. Straff: Ungdomstjänst 30 timmar.
Även den andre afghanen som var inblandad, Dawo* Hossein*, är kriminell. Han finns under 7 avsnitt i belastningsregistret och lever på bidrag."
[---]
Källa: https://petterssonsblogg.se/2019/07/25/afghanen-i-asap-rocky-fallet-har-bytt-id-media-har-morkat-kriminell-bakgrund/
Senast redigerad av tankar 2019-08-01 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in