2019-08-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Är hans släkt kvar i hemlandet han var tvungen att fly ifrån?
Och hur kan det vara möjligt?

Det är rätt vanligt att dom skickar iväg den mest vältränade för att hämta pengar.
Citera
2019-08-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Jag tror det är skitsnack. Han kom ju just hem från en veckas semester hos familjen, han hade velat stanna längre och gå på sin systers bröllop. Låter inte som att familjen tagit avstånd. Dessutom hör dom troligtvis bara hans version och han är enligt egen utsago ”en bra kille” som råkat ut för taskiga ”killar från Afrika” som skurit honom med glas och sparkat 20 ggr/person.

Var det inte någon liverapportering från i Tisdags som hävdade att Mustafa hade kompisar med sig i rättssalen som hade tramsat och skrattat hela dagen, och att journalisten kommenterade att det var ovärdigt en rättegång? Var det expressen?

Mycket möjligt men å andra sidan stannade han bara där i en vecka också och det kan då ha stått klart att de inte vill ha med honom att göra.
Citera
2019-08-01, 13:35
Medlem
Jag funderar på den där halvtimmen bo och hans kompis tillbringade utanför och inne i Max. Alltså innan rapparen och hans sällskap dök upp. Kan det vara så att de båda har det stället för att sälja lite droger? Och att hazaren hade hand om varorna och därför försvann när det drog ihop sig.
Kan det rentav vara ett drogköp som gick snett och utlöste bråket?
Citera
2019-08-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
TMZ fortsätter att ljuga

https://www.tmz.com/2019/08/01/asap-rocky-testify-swedish-sweden-assault-trial/

Funkar väl inte att tiga i en rättegång i sverige. Hur trovärdig ser man ut om man inte ens tänker prata om det man står åtalad för. Visar ju att TMZ skriver vad som helst för att få läsare.
Citera
2019-08-01, 13:36
Medlem
Vill säga att gör man sig skyldig till misshandel så ska man stå till svars för det också.
Tycker dock att efter förhöret med målsman att han inte känns trovärdig ö.h.t.

"Frågade efter min vän"... Eller hur, dra den om... också.
Citera
2019-08-01, 13:37
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja de är i Iran, han var ju nyss där på besök.

Gillar kombon att man flyr från sitt land för att sedan åka dit på nöjesresa.
Jävlar vad farligt det måste vara för honom där.

En sådan sak borde automatiskt leda till biljett hem.
Citera
2019-08-01, 13:38
Medlem
Irriterande advokat ASAP har, Slobodan? Fanns ingen bättre?
Citera
2019-08-01, 13:38
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Hänvisningen till afghaners eventuella knivbärande var en syftning till den här tråden där folk på allvar verkar tro att man kan argumentera för putativt nödvärn bara efter det.

Tja, rätten kanske inte tror på ASAP-gängets historia om en kniv. Kanske är det korrekt om de uppträtt som om de inte var rädda för en kniv.

Men blir jag själv trängd av en galet aggressiv och påtänd afgan så kommer jag att agera som om han har kniv. Jag väntar inte på att han ska hinna plocka fram den, och anser att väldigt mycket våld ryms inom nödvärnsrätten.

Du skulle alltså vara så säker på att det inte finns en kniv i ett sånt läge att du bortser från risken?
Citera
2019-08-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De brukar kolla efter fler skador och då brukar man be personen att tömma sina fickor, men även där så brukar man se om personen bär på något som inte stämmer överens med nycklar och mobiltelefon
Nja

Det brukar göras med folk som inte är vid medvetande.
Inte fan muddrar ambulanspersonal dina fickor om du är vid medvetande.

Möjligtvis om det finns brottsmisstanke,men i det här fallet så räknades han ju som "BO".
Citera
2019-08-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vill säga att gör man sig skyldig till misshandel så ska man stå till svars för det också.
Tycker dock att efter förhöret med målsman att han inte känns trovärdig ö.h.t.

"Frågade efter min vän"... Eller hur, dra den om... också.

Du menar nog målsägande, även om Mustafa verkar ha en God Man, har h*n förhörts om det stämmer att Mustafa skulle hämta sitt pass från honom?
Citera
2019-08-01, 13:41
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Hade han inte jacka på sig?

I så fall är det såklart bara att lägga kniven i en ficka.
En mattkniv är ju inte direkt gigantisk men kan likväl orsaka enorma skador.

Titta på bilderna i FUP så får du svar på din fråga om han hade jacka på sig. Då de flesta här i tråden numera bara hittar på saker, så är det bättre att du kollar själv. Amatörjuristerna med trumpkepsarna bakåfram har liksom tagit över och sprider påståenden så att tråden tappat allt värde.
Citera
2019-08-01, 13:42
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Åklagaren kan lätt motargumentera att BO aldrig hade för avsikt att hamna i slagsmål med dem och därför inte behövde tänka i banor ang om han kunde slå ner alla på egen hand eller inte.
[...]
Att livvakten blödde är inte ett hållbart försvar. Det hände mer än fem minuter innan och de hade vid det det laget lugnt gått bort till nästa gathörn. Det handlar alltså inte alls om något instinktivt agerande, livvakten hade gott om tid att visa att han var oskadd och förklara att han blivit slagen med hörlurar. Det styrks till och med av ASAPs egen instagramfilm som är inspelad efter slaget med hörlurarna och där ingen nämner något om någon kniv. Hade de gått till angrep direkt efter hörlursslaget hade det funnits bättre grund för nödvärn men det gjorde de alltså inte.

BO:s påstådda avsikt har väl ingen bäring på de åtalades rätt till (putativt) nödvärn efter hur de själva subjektivt upplevde situationen?

Men jag håller med om andra stycket, såna omständigheter gör det svårare att hävda rädsla för kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in