Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Det hade jag också gjort om det var möjligt. Men jag hade inte vänt ryggen i en sån situation. Och man kan bli trängd så att man inte kan gå därifrån. Vad vill man ha rätt att göra i det fallet?
För jävligt. Man läser om allt fler såna fall, där vanliga Svenssons döms hårt för att ha försvarat sig. Samtidigt daltas det med de livstidskriminella.
Inte undra på att Rocky-fallet får sån uppmärksamhet. Folk är förbannade över sånt här.
Jag säger inte att det som Rocky-gänget gjorde är uppenbarligen försvarligt. Men om man tänker efter vad man själv kan råka ut för, och vad man då vill ha rätt att göra (om man nu lyckas)? Då är det Rocky-gänget gjorde kanske inte jättelångt från vad man själv skulle gjort?
Här är lite av pudelns kärna. Sveriges rättsväsende är LÅNGT ifrån verkligheten på gatan, dom allra flesta såväl Svenskar som skötsamma invandrare har full förståelse för ASAP & Co's försvar, enkannerligen om flaskor inte ens använts.
Folk litar helt enkelt inte på att polisen kan skydda dom längre, att då riskera drakoniska straff för att man står upp för sig själv blir mer och mer fel i folks medvetande för varje dag som går.
För övrigt, svarar inte Mustafa väldigt snabbt ibland, nästan som han förstod Svenska?