2019-08-01, 12:33
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Trumps sändebud i rättegången, gisslanexperten Robert O'Brien, måste vara det mest udda inslaget som skådats i en svensk rättegång.
Han svarar inga kommentarer på frågor i dag och det är nog klokt. Det är nog inte helt enkelt för honom att förklara närvaron om han inte vill säga som det är: Det är bara plakatpolitik när Trump vill värva afroamerikanska röster.
I utländska medier har det hävdats att han fixat så att Mayers mamma fått besöka honom i häkte. Låt mig då stillsamt påpeka att det inte är ovanligt att anhöriga får besöka häktade personer om det inte handlar om fall med stränga restriktioner.

När Robert O'Brien lämnade tingsrätten för lunch fick han flera frågor från en dansk radiojournalist:
– Vem är den värsta gisslantagaren? Stefan Löfven eller IS?
– Kommer du kalla in Navy Seals?

Jävla idioter till danskar, pinsamt. Men så har dom också röstat för att få mer skit till sitt land efter att ha lyssnat till sossar, så förvånad är man inte.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Trumps sändebud i rättegången, gisslanexperten Robert O'Brien, måste vara det mest udda inslaget som skådats i en svensk rättegång.
Han svarar inga kommentarer på frågor i dag och det är nog klokt. Det är nog inte helt enkelt för honom att förklara närvaron om han inte vill säga som det är: Det är bara plakatpolitik när Trump vill värva afroamerikanska röster.
I utländska medier har det hävdats att han fixat så att Mayers mamma fått besöka honom i häkte. Låt mig då stillsamt påpeka att det inte är ovanligt att anhöriga får besöka häktade personer om det inte handlar om fall med stränga restriktioner.

När Robert O'Brien lämnade tingsrätten för lunch fick han flera frågor från en dansk radiojournalist:

Dansk journalist vet att Trump försöker trolla och trollar tillbaka.

De ska ha all heder!
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Kommer alla tre få samma straff, det går ju ändå inte se vem som gör vad på filmerna?
Hade räckt med en advokat och gruppåtalan, så rättegången flutit på snabbare.
Nu vill jag bara höra Rockys vittnesmål och domen samt efterspelet och vad Rocky ha att säga om Sverige och dess rättssystem, sen kan vi gå vidare och hata andra afghaner.

Nej, att alla skulle få samma straff tror jag inte på! Rispers ses endast måtta ett enda slag som kanske/kanske inte träffar då livvakten försöker hindra slaget. Att Rispers kommer in senare i tumultet kan försvaras. Rispers borde aldrig häktats.

/Provokatör
Citera
2019-08-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det hade jag också gjort om det var möjligt. Men jag hade inte vänt ryggen i en sån situation. Och man kan bli trängd så att man inte kan gå därifrån. Vad vill man ha rätt att göra i det fallet?

För jävligt. Man läser om allt fler såna fall, där vanliga Svenssons döms hårt för att ha försvarat sig. Samtidigt daltas det med de livstidskriminella.

Inte undra på att Rocky-fallet får sån uppmärksamhet. Folk är förbannade över sånt här.

Jag säger inte att det som Rocky-gänget gjorde är uppenbarligen försvarligt. Men om man tänker efter vad man själv kan råka ut för, och vad man då vill ha rätt att göra (om man nu lyckas)? Då är det Rocky-gänget gjorde kanske inte jättelångt från vad man själv skulle gjort?

Här är lite av pudelns kärna. Sveriges rättsväsende är LÅNGT ifrån verkligheten på gatan, dom allra flesta såväl Svenskar som skötsamma invandrare har full förståelse för ASAP & Co's försvar, enkannerligen om flaskor inte ens använts.

Folk litar helt enkelt inte på att polisen kan skydda dom längre, att då riskera drakoniska straff för att man står upp för sig själv blir mer och mer fel i folks medvetande för varje dag som går.

För övrigt, svarar inte Mustafa väldigt snabbt ibland, nästan som han förstod Svenska?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Teoretiskt kan du kan skjuta skallen av någon obeväpnad som attackerar dig, och gå fri. Så länge du kan lämna en rimlig förklaring till varför du trodde attackeraren var beväpnad. T.ex att du sett skador på din kompis som såg ut att komma från vapen. Du ska framgångsrikt övertyga rätten om det då också. Att du verkligen trodde han var beväpnad och det vara fara för ditt liv.

Vilket blir svårt när bevisen inte talar till en fördel om det.

Speciellt inte när det inte finns tecken på rädsla under hela perioden, hade asap bara skitit i o säga åt alla o spela in så hade han sluppit allt det här
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-08-01 kl. 12:36. Anledning: Skriver från telefonen
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur länge till kommer afghanen förhöras av försvarsadvokat?

Jag tror det är slut nu. Efter lunch kommer ASAP tror jag.
Citera
2019-08-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För att någon hade hittat den, tror du att Stockholm är folktomt likt Boden?

Vem skulle ha hittat den om den kastades 50 meter från platsen, kanske i en papperskorg, och varför tror du att den som skulle ha hittat den skulle lämna den till polisen? Dina fantasier är verkligen livliga.
Citera
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XRPZero
har själv fått en glasflaska i ansiktet vilket är värre än bakhuvudet och jag fick endast 20 tusen i skadestånd fast gm var civil ingenjör och tjäna 50k i månads peng. Jag blev inte blind men har fått smeknamnet scarface av vissa bekanter. Om jag kände smärta, inte direkt utan såna skador kommer smygandes, även skott skador man överlever ifrån. Det är ingen hollywood film där folk gapar efter ha fått en flaska i huvudet på riktigt är inte så kan jag tala om för er. Har en kompis som slog en glasflaska i huvudet på en tjej för hon försökte kniva ner personen så glasflaskan var det enda som hjälpte då hon släppte kniven.

Din berättelse är med trovärdig. Men MÄ reste sig och sprang utan en skråpa i bakhuvudet.
Citera
Medlem
Citat:

I princip alla frågor O’Brien har fått har besvarats väldigt korthugget med att han är där för att Trump skickat honom. Tror att O’Brien nog själv tycker att hans närvaro är precis lika löjlig och omotiverad som alla andra gör. Han skulle säker kunna ha betydligt bättre saker för sig än att titta på den här cirkusen. Hoppas han får en trevlig vistelse i Stockholm i alla fall så kanske den där flygresan var värt något åtminstone.
Citera
Medlem
Roligt att det har insinuerats att åklagarens vittnen, de två tjejerna, skulle vara rädda för amerikanerna och därför vittnar via videolänk. Deras vittnesmål är förstås inte helt till afghanernas fördel och det är därför de är rädda. Antagligen har de redan hotats av afghan nr 2 innan han häktades för stölden eller rånet där han ertappades med mattkniv.
Citera
2019-08-01, 12:36
Medlem
Bo gör bort sig ordentligt. Borde åka på falsk tillvitelse. Men det som är riktigt vidrigt är hur de åtalade frihetsberövat under så lång tid. För detta som nu framkommit ! Sverige är en diktatur. Det är numera bevisat.
Citera
2019-08-01, 12:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
I princip alla frågor O’Brien har fått har besvarats väldigt korthugget med att han är där för att Trump skickat honom. Tror att O’Brien nog själv tycker att hans närvaro är precis lika löjlig och omotiverad som alla andra gör. Han skulle säker kunna ha betydligt bättre saker för sig än att titta på den här cirkusen. Hoppas han får en trevlig vistelse i Stockholm i alla fall så kanske den där flygresan var värt något åtminstone.

Jag hoppas han passar på att använda ledig tid som extra semester, för annars slösar han bara bort sin egna tid på något helt onödigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in