2019-08-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Inte det saken gäller. Utan att man hela tiden påstår sig tro/veta att en annan bär kniv eller annat vapen som en ursäkt.
Dräller säkert av folk med knivar på sig men inte fan kan man gå runt och tänka på det.

Jo det är vad saken gäller, du skriver att Rocky är en feg råtta för att han upplever livsfara.
Citera
2019-08-01, 12:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Inte om de har något innanför pannbenet. Den teorin är i särklass det mest korkade i hela den här tråden. Det fanns vittnen på plats hela vägen från det att misshandeln var avslutad till det att polis och ambulans anlände och inget tyder på att det skulle vara självförvållat. Försvaret försöker istället lyfta teorin att skadorna antingen kom från trubbigt våld eller indirekt av glas på marken.

Ja. Så blir det nog. Dom kom iallfall inte från att han blev slagen med flaskan, utan flaskan krossades mot gatan och det blev skador från glasskärvor.
Citera
2019-08-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast kniv hade väl ändå återfunnits på platsen om han hade haft en och försökt göra sig av med den.

Hur då, ingen har undersökt saken.
Citera
Bannlyst
Alla dessa menlösa förhör där dom bara säger emot varandra gör väl ingen skillnad?
Hörlursturken kommer bara ihåg sånt som gynnar honom, han har noll trovärdighet.

Det finns filmer och bevis på skador, döm utifrån det så alla få gå hem nån gång.
En månads fängelse och böter, som räknas av med tiden dom suttit häktade.
Hörlursturken kan få ersättning för sina hörlurar och en biljett hem till Afghanistan.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ska man läsa detta som att även pursvenska WT-brottslingar ska ha tolk i rätten?

Advokater brukar förklara för dem vad vissa ord betyder
Citera
2019-08-01, 12:21
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Inte det saken gäller. Utan att man hela tiden påstår sig tro/veta att en annan bär kniv eller annat vapen som en ursäkt.
Dräller säkert av folk med knivar på sig men inte fan kan man gå runt och tänka på det.

Det är inte det vi påstår.

Saken gäller att om man blir trängd av en galet aggressiv och påtänd afgan, då måste man bedöma risken för kniv. Jag själv skulle då agera som om han har kniv.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hur då, ingen har undersökt saken.

Har du bevis för att polis inte sökt platsen?
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Håller med, det är en klockren analys! (För er som inte vet, är det han som pumpar moderaten Ann Heberlein.)

Och här kom det;
”I tisdags berättade du att det livvakten gjorde fick dig att skämmas? Och du har berättat att filmerna har varit jobbiga och fått dig att framstå i sämre dager. Är din heder viktig för dig?
- Ja för mig är det väldigt viktigt.
Följer du efter personerna för att du känner sig kränkt och vill upprätta din heder?
- När han knuffade mig och lyfte upp mig så blev jag kränkt och förvånad. Och när jag följde efter dem var det dels för att jag tänkte ringa polisen och för att han slagit sönder mina hörlurar.
Så det hade inget med din heder att göra?
- Jo, när någon kommer och lyfter upp mig inför andra och behandlar mig som värdelös varelse.”
https://www.svt.se/kultur/rattegangen-mot-asap-rocky-1
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Dom har trots allt en försvarare som bör kunna förklara för sin klient vad olika svåra ord betyder.

/Provokatör

Citat:
Advokater brukar förklara för dem vad vissa ord betyder

Då ska ju även en invandrare med fyra år i Sverige kunna tillräcklig svenska för att klara sig med försvarare, inte tolk?
Senast redigerad av lm5711 2019-08-01 kl. 12:25.
Citera
2019-08-01, 12:22
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja. Så blir det nog. Dom kom iallfall inte från att han blev slagen med flaskan, utan flaskan krossades mot gatan och det blev skador från glasskärvor.

Det blir mer och mer tydligt att rätten kommer köpa denna förklaring till skadorna. Efter det där förhöret nyss tror jag alla är rätt lost och snurriga vad gäller flaskornas vara eller inte vara. Haha. Vilken soppa. Men det är ju sådan osäkerhet nu kring flaskhuggs existens att det blir omöjligt döma honom för att ha brukat en iallafall. Det är ju dit advokaten vill nå.
Citera
Medlem
absolut-justices avatar
Nu borde de flesta i denna tråd ha fattat att Afghanen själv, och med sitt ombud, också har suttit och detaljstuderat de videos som finns för att kunna lägga upp sin story som "matchar" dessa videos.
Därav de totala minnesförluster med eller utan flaska i huvudet för att inte sänka sig själv allt för mycket, där Afghanen verkar få ovanligt mycket med hjälp av de inblandade.

Blir intressant och se hur hjälpsamma domstolen blir när Asap och gänget sen ska frågas ut.
Citera
Medlem
Citat:
Har du bevis för att polis inte sökt platsen?

Det är du som säger att den borde ha hittats, har du belägg för att de har genomsökt platsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in