2019-07-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det var väl någon "Kastrati" som bodde där. En känd större kriminell familj i Göteborg.

Ingen som vet om just denna har koppling till Albanfamiljen.

Finns andra aktuella namn i den kåken.
Citera
2019-07-25, 08:59
Medlem
Merrybums avatar
Enligt utryckning Linköping finns inte längre någon namngiven misstänkt och ärendet har gått tillbaka till att ha en polis som förundersökningsledare.
Citera
2019-07-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Enligt utryckning Linköping finns inte längre någon namngiven misstänkt och ärendet har gått tillbaka till att ha en polis som förundersökningsledare.
WTF? Så nu är detta olöst (för alltid?)
Citera
2019-07-27, 19:23
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
WTF? Så nu är detta olöst (för alltid?)

Kanske, hoppas inte det. Jag hatar olösta fall. Och i det här fallet skulle jag så gärna vilja veta varför det är en explosion och inte en bomb.
Citera
2019-07-27, 21:28
Medlem
Citat:
Kanske, hoppas inte det. Jag hatar olösta fall. Och i det här fallet skulle jag så gärna vilja veta varför det är en explosion och inte en bomb.
Hur menar du? En bomb orsakar en explosion.
Citera
2019-07-28, 00:19
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Hur menar du? En bomb orsakar en explosion.

Ja, självklart. Men det finns fler saker än bomber som exploderar. I det här fallet känns det som att polisen aldrig använder ordet bomb. Utan bara just explosion.
Citera
2019-07-28, 00:22
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ja, självklart. Men det finns fler saker än bomber som exploderar. I det här fallet känns det som att polisen aldrig använder ordet bomb. Utan bara just explosion.
Kanske just för att provsvar och det forensiska inte är klart? Dumt att kalla det bomb när man inte har fått alla provsvar än.
Citera
2019-07-28, 00:31
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Kanske just för att provsvar och det forensiska inte är klart? Dumt att kalla det bomb när man inte har fått alla provsvar än.
Ja kanske det kanske. Har de sagt det? Det har jag missat i så fall. Eller förträngt, det känns som om polisens alltid hänvisar till att man väntar på provsvar. Vad vet jag, jag är ingen snut, antingen sitter de där ivrigt väntandes, eller använder de samma teknisk som många andra det vill säga skylla ifrån sig.
Kanske man kan tycka att det var konstigt att ha en namngiven misstänk, men ingen aning om vad som small.
Hur som haver så är ju detta lite av ett konspiratoriskt spekulations forum.
Så tankar om vad som exploderade är ju helt på sin plats.
Citera
2019-07-28, 00:56
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ja kanske det kanske. Har de sagt det? Det har jag missat i så fall. Eller förträngt, det känns som om polisens alltid hänvisar till att man väntar på provsvar. Vad vet jag, jag är ingen snut, antingen sitter de där ivrigt väntandes, eller använder de samma teknisk som många andra det vill säga skylla ifrån sig.
Kanske man kan tycka att det var konstigt att ha en namngiven misstänk, men ingen aning om vad som small.
Hur som haver så är ju detta lite av ett konspiratoriskt spekulations forum.
Så tankar om vad som exploderade är ju helt på sin plats.
Citat:
Flera analyssvar har ännu inte kommit in. Britt-Louise Viklund säger att utredningsläget är komplicerat och att väldigt mycket material måste gås igenom.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRmwAQ/svagare-misstankar-for-explosion-i-linkoping
Citera
2019-07-28, 01:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRmwAQ/svagare-misstankar-for-explosion-i-linkoping
Jo, en mycket media tränad åklagare, först lite lite information, sen ingenting sen, lite väntan/ skylla ifrån sig och så på sluttampen lite mänsklighet och förståelse. Proffsigt av henne. Mången åklagare har gjort sämre ifrån sig.

Det är så tråkigt att Linköpings rättsväsende är så långsamma och tysta.
Citera
2019-07-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ett problem med att identifiera vilket sprängmedel det var är ju att det regnade kort efter att Polisen började säkra spår på brottsplatsen. Det gjorde att en större mängd spår från sprängmedlet försvann i regnet. Annars hade man nog haft spår så det räcker för att identifiera ganska snabbt. Nu blev läget ett annat.
Citera
2019-08-01, 12:19
Medlem
De senaste händelserna pekar väl tyvärr söderut, om man läser mellan raderna tycker jag det låter som att det är kört. Bara det faktum att det gått så länge gör nog att chansen till uppklaring minskar. Klassiskt fall där man inte har någonstans att börja. Kanske kan man ana vilka som är aktuella men vad hjälper det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in