2019-07-31, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hon har troligen sett precis det hon filmat, dvs det vi ser på hennes video. Jag kan inte riktigt tycks hennes sms beskriver verkligheten så bra.

Är extremt tydligt att hon överdriver för att salta på lite drama till sin väninna.

Kanske är det som du säger, att hon sett precis det hon filmat, dvs. hon har sett hela händelsen genom att titta på en liten mobilskärm och inte genom att se verkligheten direkt.
Citera
2019-07-31, 21:25
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Du har rätt mitt fokus var iofs på hur polisen sammanfattade det:

Då kan man förstås lite fundera över varför du inte går till källmaterialet (som finns i samma FUP)? Du verkar ju gilla detaljer!
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-07-31 kl. 21:32.
Citera
2019-07-31, 21:27
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Fungerar inte så. Fälls han så kommer han fortsätta sitta häktad tills överklagan är avgjord i hovrätten.

Det är nog inte helt säkert, det beror ju på hur fort man kan ta upp det i hovrätten. Försvaret kommer att åberopa att de redan varit frihetsberövade länge och att de ska sättas på fri fot. Annars kan det bli så att häktningen vida överskrider det fängelsestraff de ev. skulle kunna få.
Citera
2019-07-31, 21:27
Medlem
frank-costellos avatar
En sak som var lite förvillade var att den video som cirkulerat på sociala medier och som utspelar sig utanför restaurangen MAX, är klippt. https://www.youtube.com/watch?v=m2OLIowzwQI Kollar man klippet så ser man att inledningen startar 42 sekunder in i klippet, vilket är strax innan det att livvakten Tim lyfter iväg Jafari i halsgreppet. Precis innan han lyfter iväg honom, efter 16 sekunder, 0:58 in i klippet, så bryts klippet och man får inte se hur han lyfts iväg.

Nästa sekvens som påbörjas, 0:59-1:18, visar hur Jafari kommer tillbaka efter att ha lytfts iväg och hur han börjar att slå mot Tim med sina hörlurar. Inledningen av klippet, 0:4-0:41 utspelar sig efter det att livvakten har lyft bort Jafari, och efter det att Jafari direkt därefter har kommit tillbaka och börjar att slå mot livvakten Tim med sina hörlurar.
Senast redigerad av frank-costello 2019-07-31 kl. 21:36.
Citera
2019-07-31, 21:29
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Ja ASAP mammas lilla pojke som gråter och mår otroligt dåligt samt ärnångerfull. Han leker tung och pekar finger hit och dit och hur han ska slå ihjäl folk.

Var lika tung nu också säg fuck Sverige och till domaren jävla mupp. Mamma kommer hit och klappar dig på bakhuvudet lilla mes.

Killen bajsade på sig i Sverige.
Citera
2019-07-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hur hade du själv gjort? Och hur hade du istället gjort om det gällt en galen och påtänd svensk? Får man förutsätta att dessa också har knivar och gå för KO?

Du frågade inte mig men min personliga uppfattning är att man mer eller mindre blir fredlös om man attackerar någon. Gillar man inte det så får man strunta i att attackera folk. Om du däremot frågar vad svensk lag säger går den inte riktigt så långt. Den är mer anpassad efter mer skötsamma människor än vi har importerat nu så lagen borde kanske bli mer tillåtande då det behövs.
Citera
2019-07-31, 21:30
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Eftersom du svarade mig, trodde jag du syftade på något jag skrivit.

Nej, sorry.

Det var den andra personen i er konversation där ni höll med varandra om att vi på motståndarsidan inte resonerar i "good faith".
Citera
2019-07-31, 21:31
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det mest troliga är att de fälls för misshandel, bevisningen tycks vara solklar. Om det blir så framkommer också att en amerikansk president, ja en pajas vid namn Donald Trump, ansåg att detta klientel ska slippa ansvar för misshandel och att han försökte använda sin makt för att påverka rättsfallet via vår statsminister. Det kommer att vändas mot honom. Hade Löfvén försökt något liknande hade han fått gå samma dag.
Ja, om ASAP fälls så kan Trump twittra ut att i rasistiska Sverige så får kriminella knarkande afghaner hugga någon med kniv och få 30 timmars samhällstjänst som straff medan en SVART man som försvarar sig från samma afghan blir först häktad i ett gäng veckor och sedan döms för misshandel. Sverige levererar och Trump utnyttjar och får massor med pluspoäng på sitt konto
Citera
2019-07-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Okej, det är givetvis helt subjektivt hur man bedömer och värderar.
Ja så är det absolut.
För mig känns det jätteskumt att filma utan att se och att BO skulle skurit sig själv i armarna mm mm påståenden,
men det är klart att man har ju olika erfarenheter och olika fördomar som spelar in och påverkar alla intryck man får. Allt man läser/ser osv.
Citera
2019-07-31, 21:33
Medlem
Tror ni det finns chans att komma in på förhandlingen imorrn?
Citera
2019-07-31, 21:33
Medlem
Om nu afghanen får 140 tusen i skadestånd så bör han ju ge dem till brottsoffermyndigheten då han trots gratis vistelse i Sverige har begått kriminella handlingar och åsamkat de personer han gett sig på trauman, kanske t.o.m. livslånga sådana.
Citera
2019-07-31, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Nej, sorry.

Det var den andra personen i er konversation där ni höll med varandra om att vi på motståndarsidan inte resonerar i "good faith".

Så här gör de ständigt och jag tar det som en bekräftelse på att de saknar riktiga argument. Då påstår de istället att andra har sagt saker de inte har sagt och kritiserar en fantasi de själva har skapat.

Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Skriver från mobilen och det är ganska uppenbart att "grammtik" är ett uppenbart fall av ett tryck på skärmen som inte kom med och speciellt när ordet i fråga har skrivits av mig innan på Flashback. Pucko.

Det har jag full förståelse för men nu var det du som lekte ordpolis istället för att hålla dig till sakdiskussionen. Bättre att du inte lägger dig på den låga nivån men om du inte tar det rådet bör du korrekturläsa det du själv skriver. Du blir så bortgjord annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in