2019-07-31, 20:40
Medlem
shponglads avatar
Om utomhusliv va tanken från början( enligt farsan så har dom dom förberetts sig). myggnät som ni tjaffsar om lär vara högt på listan.

så blir dom i princip aldrig hittate
Citera
2019-07-31, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
S. trodde hans biologiska pappa var från Ryssland (pga av frånvaro av pappan hela hans uppväxt) tills vid 16 års åldern då denna pappa dök upp. Hur grabben då reagerade vet vi inte.
Det hade jag missat.
Däremot såg jag att pappans farfar m familj flydde från Ukraina under ww2.
Citera
2019-07-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
”Asst. Commissioner Jane MacLatchy of the Manitoba RCMP said officers have searched more than 500 homes and buildings, and followed up on over 250 tips from the public, but have not managed to confirm a single sighting of the two suspects.

"We canvassed every home and searched every abandoned building in the Gillam and Fox Lake Cree Nation," she said. "Taking into account all of the work so far, it has come time to reassess our deployment of resources to the area."

The RCMP stressed that it is not calling off the search entirely, however. MacLatchy said the effort will continue in a pared down form unless more information comes to light that warrants a ramping up of the police resources once again.”

https://bc.ctvnews.ca/mobile/b-c-homicides-massive-search-effort-being-pared-down-in-manitoba-1.4531393

Mnja, har man vistats en del i Norrland så vet man att det finns en hel del byggnader och kojor som ingen känner till ute i skogen. GM kan fortfarande ligga och trycka i någon kula, kanske med konservmat från en sällan använd jaktstuga e dyl.
Citera
2019-07-31, 20:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Strategi?
Slutar Hercules dundra fram kanske de kryper fram om de ser det som att de bytt område. Hunger. Typ.
Det är väl samtidigt som att leta efter en nål i en höstack, de behöver väl nåt spår att gå på.

De kanske har sändare på några isbjörnar... De kan se om blipparna konvergerar. Isbjörnar kan känna lukt på upp till 30 km:s avstånd, åtminstone säl och kadaver.

Sen kanske de kan hyra in sig på nån satellit och scanna efter eld-/rökspår på natten. Antalet fasta byggnader lär ju vara få, liksom naturliga skydd. Så försöker grabbarna överleva och söka upp mänskliga installationer odyl så är det ju en möjlighet att prioritera sådana. ”Sommarstugor” finns nog inte. Möjligen förrådsbyggnader eller arbetsstationer av olika slag för lite olika näringar, och nåt i väder- och forskningsväg och isbjörnsstudiesyfte. Roligt är det nog inte.

Churchill är väl på Stockholms breddgrad, var det inte så? Men något kärvare för övrigt. Risken att bli skjuten är väl demografiskt eller i fasta tal lägre, men kan ju vara hög på andra sätt, proportionellt inte minst, liksom i situationbunden bemärkelse. Statistik är ju mest ljug ändå, vilket grabbarna kanske börjar komma under fund med. För den som själv blir skjuten är statistiken nämligen inte riktigt ägnad. Rent upplevelsemässigt kan man nog då skatta procentsatsen till ungefär 150 procent, eller något i de trakterna. Tvåhundra kanske...
Citera
2019-07-31, 20:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Grabben är, om jag förstått saken rätt, mestadels uppvuxen hos mormor. Att pappan haft kontaktförbud i 11 år fanns det rimligen en giltig orsak till.

I alla händelser verkar han inte ha hanterat det rätt. En bok lär inte göra ungen bättre. Det hade möjl funkat i treårsåldern och strax därefter. Men ungar blir större, det blir inte böcker.

Det fanns väl säkert också en anledning till att inte heller mamman hade vårdnaden. Och då också att pappan inte hade den trots att inte heller mamman hade den.
Citera
2019-07-31, 20:57
Medlem
Citat:
Det hade jag missat.

Jag råkade se det vid googling av allt flöde och pappan är den ende som flitigt uttalar sig om allt. Två veckor innan trippen hade de båda tonåringarna varit och försett sig med allehanda föremål vid en utförsäljning av en militärt överskottsbutik bl.a. varsin stridskniv (replika) från tyska armen. Tidningen hade intervjuat butiksinnehavaren.

Fråga mig inte vilken tidning
Citera
2019-07-31, 21:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avintresse
Mnja, har man vistats en del i Norrland så vet man att det finns en hel del byggnader och kojor som ingen känner till ute i skogen. GM kan fortfarande ligga och trycka i någon kula, kanske med konservmat från en sällan använd jaktstuga e dyl.

Nu var det ”övergivna” hus de syftade på. Vilket säkert är en egen kategori i trakterna. Att det finns lite kojor må så vara men vet man inte var man ska leta så är det inte säkert man hittar någon. Om de inte vart där och fiskat med mormor.
Citera
2019-07-31, 21:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag råkade se det vid googling av allt flöde och pappan är den ende som flitigt uttalar sig om allt. Två veckor innan trippen hade de båda tonåringarna varit och försett sig med allehanda föremål vid en utförsäljning av en militärt överskottsbutik bl.a. varsin stridskniv (replika) från tyska armen. Tidningen hade intervjuat butiksinnehavaren.

Fråga mig inte vilken tidning
Det verkar vara då han säger det jag skrev - för att han trodde sonen var kommunist men dreglade över nazikniven och blev chockad - pga deras ursprung i Ukraina.
https://www.cbc.ca/news/canada/manitoba/schmegelsky-father-denies-neo-nazi-1.5227466
Senast redigerad av develi 2019-07-31 kl. 21:09.
Citera
2019-07-31, 21:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det hade jag missat.

Ukraina har historiskt haft en ganska rik flora av olika (etniska) härkomster med fotfäste på olika håll i området. Så det kan betyda lite av varje. Det gäller ju för oss alla i hög grad, men det kan ju ha lite partikulär historisk innebörd. Ibland.
Citera
2019-07-31, 21:25
Medlem
Citat:
Det verkar vara då han säger det - för att han trodde sonen var kommunist men dreglade över nazikniven och blev chockad - pga deras ursprung i Ukraina.

Ja precis. Grabben S. har också något armband som har koppling åt nazi-hållet. Han verkar spela WoW hängivet.

Tycker detta datorspelande och medföljande isolering i hemmet verkar ohälsosamt om det inte balanseras upp av andra aktiviteter/intressen.
Citera
2019-07-31, 21:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ukraina har historiskt haft en ganska rik flora av olika (etniska) härkomster med fotfäste på olika håll i området. Så det kan betyda lite av varje. Det gäller ju för oss alla i hög grad, men det kan ju ha lite partikulär historisk innebörd. Ibland.
Det var en stor judisk population i Ukraina - varav namnet och flykt under ww2 torde ha ett sammanhang iom att hans far blir chockad över sin son i affären.
Citera
2019-07-31, 21:33
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Inte vad jag hört men däremot ska man inte underskatt det psykolgiska effekterna av mygg.
Man blir galen till slut om det blir för mycket och man inte kan hitta någon form av skydd.

Man kan käka b- vitamin, då bits inte myggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in