2019-07-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hon kanske bara kisade och hennes tjocka Maybelline ögonfransar skymde stora delar av förloppet men hon uppfattade ändå i vilken riktning hon skulle filma.

Du har ingen djävla aning om vilket, inte jag heller men både hon själv och polisen uppger att hon BOKSTAVLIGEN inte tittade.

/Provokatör

Det är fysiskt omöjligt att missa hela sekvensen och filma så pass bra som hon, hon pratade för helvete med afghanen under en kort sekvens. Ni är så absurda i ert rövslickeri att ni vräker ur er så dumma saker.

Jag har lika lite aning som resten av folk i tråden, jag hittar dock inte på trams om att hon "kisar" och blundar samtidigt som hon filmar hela sekvensen, det är du.
Citera
2019-07-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hon kanske bara kisade och hennes tjocka Maybelline ögonfransar skymde stora delar av förloppet men hon uppfattade ändå i vilken riktning hon skulle filma.

Du har ingen djävla aning om vilket, inte jag heller men både hon själv och polisen uppger att hon BOKSTAVLIGEN inte tittade.

/Provokatör

Vad var orsaken till att hon inte kunde titta?
Citera
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag såg intervjun med advokaten imorse. Han sa att målsäganden skulle få en "intressant dag" imorgon.
Oj, oj, oj, oj...
Vet inte om jag kommer klara av att följa förhören imorgon, det här riskerar ju att bli värre än jag trodde.
Citera
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Nu pratade vi om vuxna kvinnor som ofta ofta blir förföljda av killar på stan som pratar med dem fast de försöker undvika dem. Det blir många killar som ska bli slagna och sparkade på nu då. Kvinnor måste ha en sten i handväskan bara. Och slå den i huvudet på andra.

Beter sig den killen som Jafari har jag noll moraliska bekymmer med att en kvinna drar en handväska med en sten i skallen på honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Tolkningen/förhoppningen att hon "tittade bort" bygger på en bokstavlig översättning av ett uttryck. Trodde i min enfald att alla med alla indianer i kanoten inser att det är ett idiomatiskt uttryck för att man tyckte det var obehagligt.

Jag vet, det är inte jag som hävdar det tramset, det är Flashbacks nya Rocky-fans som i sin enfald måste stötta Rocky då de aldrig skulle stötta en ensamkommande afghan.
Citera
2019-07-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Rätten dömer inte efter "största sannolikheten". Den dömer till den åtalades fördel när det finns rimligt tvivel.

Ja, tur då att filmen visar att afghanen först blir strypt och bortputtad av vakten och sedan kastad i backen av Rakim och slagen och sparkad av hans gäng.
Citera
2019-07-31, 20:58
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Den enda horungen är din fru som du var otrogen mot, samt du själv så klart.

Nödvärn och självförsvar appliceras inte på när din vakt stryper och slänger iväg en ensam individ det första han gör. För att du sedan i grupp ska slå och sparka på mannen.

Alla vittnen pratar inte emot afghanen, läs FUP:en. Inte ens hon som filmar, som är med i Rockys gäng var på hans sida i misshandeln.

Inte ens åklagaren ser något fel i strypgreppet och kastet.
Citera
2019-07-31, 20:58
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Jag försöker bara diskutera på samma nivå.
Förstå hur ni tänker liksom..
Börjar dock inse att en del inte alls tänker utan bara vill häva ur sig frustration över politik, rättsväsende och Sverige.

Själv tänker jag så här:

Jag kan mycket väl föreställa mig en situation där jag hamnar i ett trängt läge, med en galet aggressiv och påtänd afgan som blir allt mer närgången.

Till slut kanske man tänker att "nu smäller det vilken sekund som helst". Jag hade definitivt inte kunnat bortse från att en person som beter sig så har kniv, det är alldeles för hög risk för det.

Har det väl gått så långt tycker jag det är rimligt att slå till först, och med väldigt mycket våld. Dvs det ska räknas som ursäktligt nödvärn, och åklagaren ska inte ens gå till domstol med det.

Hur tänker du själv? Vad är rimligt att göra om man hamnar i ett väldigt trängt läge med en sån person?
Citera
2019-07-31, 20:59
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Okej, en förklaring men inte fullt tänkbar imo

Håller med om att båda förklaringarna är tänkbara. Jag tolkar "I literally couldn't watch" som ett idiomatiskt uttryck för att hon tyckte det var obehagligt. Tycker själv det är den absolut mest sannolika förklaringen.
Senast redigerad av CarolSeaver 2019-07-31 kl. 21:02.
Citera
2019-07-31, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Den enda horungen är din fru som du var otrogen mot, samt du själv så klart.

Nödvärn och självförsvar appliceras inte på när din vakt stryper och slänger iväg en ensam individ det första han gör. För att du sedan i grupp ska slå och sparka på mannen.

Alla vittnen pratar inte emot afghanen, läs FUP:en. Inte ens hon som filmar, som är med i Rockys gäng var på hans sida i misshandeln.

Afghanen provocera fram händelsen då Rocky och hans stab gick i från flera gånger tills de fick nog. Alla som har bollar hade agerat som Rocky gjorde men förstår att många svenskar är mesar. Tur att alla svennar i mitt umgänge är duktiga på slåss annars hade jag ensam fått ta smällen mot 4 mot 1 vilket hänt på Privé många gånger i mina yngre dar då 4 araber attackera mig men stod upp för min heder och tur kom mina två bästa vänner och backa upp mig direkt så vi slog araberna sönder o samman till slut och alla svenskar som stod i en rund ring runt om oss hedra oss till skyarna "mycket bra gjort". Jag kallar det här för själv försvar "nödvärn" och blanda inte in min brud i det här tack.
Citera
2019-07-31, 21:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Och sen har vi knarkafghanen som faktiskt fick åka till Iran i en vecka, pga. "Hotbilden". Hahah.

Den 19-årige målsägaren i ASAP Rocky-rättegången tillbringade förra veckan i Iran på grund av mediebevakningen och hotbilden. Det säger hans målsägarbiträde Magnus Strömberg.
– Han har personskydd här i Sverige.
Knarkafghanen har personskydd i Sverige. Här spars det jävlar inte på slantarna när rättssystemet ska ta och visa sig duktigt.

Så afghanen som flydde från Iran till Sverige flydde från Sverige till Iran pga en hotbild i landet han flydde till första gången.

Det här är ju sanslöst kul.
Citera
2019-07-31, 21:02
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Ja det är ju rätt ironiskt att han "flydde" från Iran hit...

Den här soppan lär väl kosta oss 50 miljoner inkl. skadeståndet...

Det vore väl en riktig twist värdig M. Night Shyamalan ("I see dead people") om det slutar med att afganen får asyl i Iran pga förföljelse i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in