2019-07-31, 20:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jadu. Blir iallafall intressant. Slobbe har dessutom haft ett extra dygn på sig att förbereda frågorna efter målsägandens science-fiction berättelse igår.

Vad har jag missat för science fiction igår? Eller menar ni bara hans förhör?
Citera
2019-07-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Nej, man kan mycket väl hålla upp mobilen/kameran åt det håll man filmar samtidigt som man tittar bort. Sedan har hon missuppfattat förloppet och gett en felaktig beskrivning av det innan hon ens tittat igenom filmen själv.

Det är en fullt tänkbart förklaring.
Okej, en förklaring men inte fullt tänkbar imo
Citera
2019-07-31, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det är därför han som genom magi kommer att bli dömd till exakt den tiden han suttit häktad.

Strafftiden är inte det mest kritiska, det gäller för åklagaren/regeringen att se till att han blir dömd för misshandel av normalgraden och att det inte går ner till ringa misshandel.
Citera
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ja, det är mycket möjligt! Men faktum kvarstår: Han är ju inte i skrivandets skull inblandad i målet, och framförallt fanns ju inget mål/utredning när SMS-konversationen ägde rum. Advokaten har dessutom inte fått/haft någon roll efter det det att misstanke om brott inletts.

Måste fråga så jag förstår: Menar du/Är din åsikt att polis/åklagare gjort fel i detta? :-)
Ja, jag menar absolut att ffa åklagaren (förundersökningsledaren) gjort ett rejält övertramp här. Det spelar heller ingen roll om Rockys amerikanska advokat är inblandad i målet, och inte heller om någon anmälan eller något mål fanns när de kommunicerade. All kommunikation mellan klient och ombud är konfidentiell och anses känslig. Alltid! Sådan kommunikation kan även röra affärer/ekonomi m.m. och kan orsaka stor skada om den kommer ut. En klient har alltid rätt att konfidentiellt rådfråga sitt ombud om precis vad som helst, och den kommunikationen får ingen annan läsa såvida inte uttryckligt tillstånd givits från klienten om motsatsen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det är inte alla som klarar sig lika bra när man fått en flaska krossad i bakhuvudet.

har själv fått en glasflaska i ansiktet vilket är värre än bakhuvudet och jag fick endast 20 tusen i skadestånd fast gm var civil ingenjör och tjäna 50k i månads peng. Jag blev inte blind men har fått smeknamnet scarface av vissa bekanter. Om jag kände smärta, inte direkt utan såna skador kommer smygandes, även skott skador man överlever ifrån. Det är ingen hollywood film där folk gapar efter ha fått en flaska i huvudet på riktigt är inte så kan jag tala om för er. Har en kompis som slog en glasflaska i huvudet på en tjej för hon försökte kniva ner personen så glasflaskan var det enda som hjälpte då hon släppte kniven.
Citera
2019-07-31, 20:51
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Okej, en förklaring men inte fullt tänkbar imo
Okej, det är givetvis helt subjektivt hur man bedömer och värderar.
Citera
2019-07-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du tramsar bara och det vet du. Två fall:

1. Du möter en femårig flicka och inbillar dig att hon ska ta upp en pistol och skjuta dig i huvudet trots att hon inte gjort något

2. Två afghaner skriker, bråkar och slår din kompis blodig, de uppträder uppenbart drogade. Du ber de upprepade gånger att ge sig av men till slut måste du ta till våld då det trappas upp och du är rädd för att de tar fram vapen

Ser du någon som helst skillnad mellan dessa exempel eller är de likvärdiga i dina ögon?
Har du en medfödd hjärnskada som gör dig till idiot eller en böjelse att bli knullad i analen av afghaner?

Nu pratade vi om vuxna kvinnor som ofta ofta blir förföljda av killar på stan som pratar med dem fast de försöker undvika dem. Det blir många killar som ska bli slagna och sparkade på nu då. Kvinnor måste ha en sten i handväskan bara. Och slå den i huvudet på andra.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vad har jag missat för science fiction igår? Eller menar ni bara hans förhör?

Ja hans förhör. Kanske fel ord, förlåt. Visste inte riktigt hur jag skulle beskriva det jag läste av hans förhör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XRPZero
Men din horunge varför ska Rocky bli dömd för ? Nödvärn/självförsvar är fortfarande inget brott i Sverige senast jag kolla. Alla vittnen pratar emot afghanen och inte mot Rocky.. Du som är experten kommer inte afghanen bli dömd för något ? Provaktion är ju oså ett brott vilket leder till böter ?

Sen om ni tror Rocky kommer betala en krona till afghanen så tror ni fel. Varken kronofogden, svenska myndigheten kan kräva pengarna i från honom om han inte bor här plus när man är kändis så har man inga bank konton utan alla cash är på helt andra ställen där ingen myndighet kan plocka något.

Den enda horungen är din fru som du var otrogen mot, samt du själv så klart.

Nödvärn och självförsvar appliceras inte på när din vakt stryper och slänger iväg en ensam individ det första han gör. För att du sedan i grupp ska slå och sparka på mannen.

Alla vittnen pratar inte emot afghanen, läs FUP:en. Inte ens hon som filmar, som är med i Rockys gäng var på hans sida i misshandeln.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Rätten dömer inte efter "största sannolikheten". Den dömer till den åtalades fördel när det finns rimligt tvivel.

Ja, men det är en sammantagen bedömning där detta är en del i en helhet. Eller hur?
Citera
2019-07-31, 20:54
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja hans förhör. Kanske fel ord, förlåt. Visste inte riktigt hur jag skulle beskriva det jag läste av hans förhör.

Jag såg intervjun med advokaten imorse. Han sa att målsäganden skulle få en "intressant dag" imorgon.
Finns hans förhör så man kan läsa det nånstans? Jag följde bara live-rapporteringen igår och det var ju inte komplett.
Citera
2019-07-31, 20:55
Medlem
Är alla verkligen lika inför lagen när man lägger så mycket pengar på en utredning, som man vanligtvis (när den misstänkte är okänd) bara lägger ner? Nu bara för att personen är känd så tänker man slösa oändligt med skattebetalarnas pengar på en average misshandel. Medan grövre misshandlare får gå fria.
Senast redigerad av TheHaven 2019-07-31 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in