2019-07-31, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Inte vad jag hört men däremot ska man inte underskatt det psykolgiska effekterna av mygg.
Man blir galen till slut om det blir för mycket och man inte kan hitta någon form av skydd.

Myggen och alla andra jävla insekter kan vara för jävliga.
Svårt att förställa sig.

Jag kommer ihåg när jag var rätt ny i landet.
Körde ut någon timme i vildmarken för att skjuta lite prick med mitt jaktgevär.

Så fort man gick ut ur bilen blev man helt översvämmad av allsköns insekter, man fick nästan panik.
Det var så mycket insekter och skit att man bara ville bort direkt, det gick inte att vara utanför bilen.

Blev inget skjutande den dagen, var bara sätta sig i bilen och surt köra hem igen.
Det var runt den här tiden på året med, kläckningsperioden.

Att vara ute i vildmarken runt dessa myggor, horse och black flies måste vara helvetet på jorden.

Så ja, den psykologiska effekten skall inte underskattas.
Citera
2019-07-31, 18:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja tanken från början kanske inte var att åka på mördarturne.
Vapnet kanske dom stal vid något tillfälle under resans gång och sen har det rullat på.
Tror som Develi skrev att det här är samma typer som "skolskjutare", liknande personlighet och bakgrund.

På ett ungefär men några snäpp upp ändå. De har bevisligen valt andra offer än sina skolkamrater. En amerikan o en aussie o en professor är kanske ingen tillfällighet i det avseendet. De har retat upp sig på amerikaner o auktoriteter (snarare än skolkamrater).
Vapnet var nog ett eget. Som bränner i brallorna... Ett förfluget ord och sen ska det fram.

De har lite taskig självbild (som många) som ska förgyllas med magiska trollspön. Antikt o alltid lika aktuellt. Och därför förbjudet.
Citera
2019-07-31, 19:01
Medlem
Sho-zs avatar
Om nu killarna skulle gå under i vildmarken, men kropparna aldrig hittas, så skulle det vara fett irriterande att aldrig få veta.
Så låt oss hoppas att dom väljer att dö in the blaze of glory.
Citera
2019-07-31, 19:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har inte begripit riktigt vilken/a som blev mördad först: paret eller den ensamme mannen. Fynddatum finns men ej troligt morddatum.

Tonåringarna verkar ha rört sig i en cirkel (?)och sedan österut:

https://tocuz.com/canada/map-northern-bc-the-murder-suspects-may-have-covered-1400-kilometers-in-2-days/
Professorn finns det knappt nåt om mer än fynddatum.
Paret iakttogs på sön em och hittades dagen efter. Den som hittade dem beskrev att hon låg i diket fem meter bortom honom, hon med en sko, han utan och att det var en fruktansvärd syn (gruesome crime scene)och undrade hur nån kan typ stå ut med sig själv efter att ha gjort detta.

Det står även att "Deese and Fowler’s bodies were found in a ditch not far from their van, which a witness told CTV had its window blown out."
https://www.insideedition.com/what-know-about-canada-highway-murders-chynna-deese-lucas-fowler-and-leonard-dyck-54703

Nu sammankopplas morden och det är väl via vapen och ammunition kanske.
Citera
2019-07-31, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Tåget går två gånger i veckan hela sträckan till provinshuvudstaden Winnipeg. Den resan tar 2 dygn.

"The northbound train leaves Winnipeg at 12:05 on Tuesdays and Sundays and is scheduled to arrive in Churchill two days later at 09:00. The southbound service departs Churchill at 19:30 on Thursday and Saturday evenings and reaches Winnipeg at 16:45 two days later"

Uppenbarligen går det tåg kortare sträckor mellan de små samhällena något mer frekvent.

Det är små korta tåg med endast ett par vagnar. Tror det är väldigt svårt att ta sig den vägen och just järnvägen som är den mest uppenbara vägen ut ur vildmarken är givetvis bevakad.

Inte svårt att söka av varje tåg om det går ett om dagen.
Ok. Då är det olika info som sagt:
Citat:
The route from Gillam to Churchill is served daily by 1 trains leaving from from the station of GILL and arriving at to the station of CHURCHILL.
The average journey duration is 9 h 30 min. The first train leaves at 23:30.
Men jag funderar lika fan på om de lyckats komma med nåt tåg och är bortom Gillam nu. Vid 23 som det spekulerades om:
Citat:
"This is purely theorizing here, but if they were quick enough to burn that car and get on that train that came to Gillam that night – which left, I think, at about 11, that train would have taken them to Churchill," Daish said Sunday on CTV News Channel.
https://www.ctvnews.ca/mobile/canada/manhunt-brings-global-attention-to-gillam-man-1.4526947?cache=yes?clipId=89680
Senast redigerad av develi 2019-07-31 kl. 19:12.
Citera
2019-07-31, 19:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt hans pappa (han har ju haft kontaktförbud från grabben mellan 5 - 16 år) så är sonen ute på suicide mission, helst suicide by cop. Men pappans tillförlitlighet är tveksam. Men grabben tycks haft en problematisk uppväxt.

När han slutade sitt jobb på Wallmart köpte han för en svart kostym för slutlönen.

Det hade blues brothers också — men det gick ju inte så bra där heller till slut. Det är kanske bra att pappan säger så, så kanske det kan undvikas.
Citera
2019-07-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har fått typ 30 000 myggbett i Norrland på fiske och bärplockning och de flesta jag känner har fått motsvarande, aldrig hört talas om att någon fått någon sjukdom i hela sitt liv.
Att undvika närhet till områden med pölar av stående vatten är ett bra sätt att undvika mygg.
Även vindiga ställen är bra då myggor inte är några flygare som hanterar vind.
Ljudlösa är dom inte heller, hörs direkt om dom inar i t.ex. ett tält.
De myggor som finns i området där de befinner sig är likartade som hos oss och utgör ingen risk för sjukdomar.

Vad är dina erfarenheter av mygg?

Jag är född och uppvuxen i Kiruna i fiske- och naturintresserad familj. Jag blev impregnerad redan tidigt av mygg- och knott så numera är dom totalt ointresserad av mig, dom sätter sig inte ens i min nakenskrud efter bastubadet. Så erfarenhet av mygg räcker till.

Men det är en annan art i nordöstra delen av Kanada, särskilt då i de fuktiga träskmarkerna. Lokalbefolkningen benämner dem sand flies dvs sandmyggor. Tystlösa, aggressiva saker som därtill sprider sjukdomar. Du kan bli rejält och allvarligt sjuk. Lokalbefolkningen skyr dom som pesten.

Förmodligen därför alla bara väntar in dom.
Citera
2019-07-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det hade blues brothers också — men det gick ju inte så bra där heller till slut. Det är kanske bra att pappan säger så, så kanske det kan undvikas.

Den gråtmilda fadern skall i dagarna publicera en bok om hur misshandlad han blivit av samhället genom livet och numera skall visst sonen inkluderas i denna.

Han tycks smida medan järnet är varmt, får jag en obehaglig känsla av. Han verkar inte ha alla hemma.
Citera
2019-07-31, 19:34
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
MÖRDARJAKTEN

https://www.ctvnews.ca/canada/cross-your-fingers-famed-tracker-unsure-what-rcmp-can-do-next-to-find-b-c-fugitives-1.4531267

"As the search for two young fugitives wanted in connection with three murders in British Columbia stretches into a second week, a famous tracker says he doesn’t know where they could be and what RCMP should do next to find them."

Dom som är intresserade av själva mördarjakten så har inget nytt att berätta dykt upp.Man har helt enkelt inte en jäkla aning var tonåringarna befinner sig.

Då detta har blivit en chattsida så kommer vettig information att drunkna i denna tråd,men som sagt,
inget av intresse har hänt.

Ibland önskar man att alla tokiga jävlar med tvångströja kunde krama varandra
Citera
2019-07-31, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror de är rätt rabiata - och väldigt farliga som RCMP varnar för. Nån är nog mer följare. Nu har ju pappan pladdrat hej vilt i media så man vet mer om S men han verkar ha potential via det som framkommit. Besatthet låter inte direkt positivt.
Man vet för lite om den andra men han beskrivs inte på samma sätt. Hade ansvar för nåt organiserat spelande (LAN?) och beskrevs positivt. Tagit examen, har körkort. Inget från skolkamrater kommenteras heller såsom det skett om S som pratat om att slakta folk. S har väl mer förutsättningar för antisocialt beteende via uppväxten.

Överlevnadsexperterna ser myggen som det största hotet verkar det som.

Såg på något program en gång hur hela renhjordar i Kanada eller Alaska flydde ända ut till kalla havet för att undkomma dom helt brutala mängderna av blodsugare. Det verkar ju finnas mer än lovligt av den varan där borta. Skulle lätt tippa att mygg, knott, broms, flugor och annat surrande helvete är sju resor värre än allt annat! Det ihop med lite svett, väta, fuktiga kläder, svala nätter , och med tanke på alla träsk och vattendrag kanske också blöta skor gör att det nog inte är som när man glatt knallade lite av Sörmlandsleden i plugget med korvgrillning som avslutning och sen bussen hem! Om man sen adderar en skvätt hunger på det så...ingen vidare campingsemester enl mej.
Citera
2019-07-31, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok. Då är det olika info som sagt:

Men jag funderar lika fan på om de lyckats komma med nåt tåg och är bortom Gillam nu. Vid 23 som det spekulerades om:

Har också tänkt i dom tankegångarna. Tror en natt i träskmarkerna räckte och blev över. Framförallt blev dom upptäckta så redan där måste flykt varit den instinktiva reaktionen - och inte tror jag skogen var ett alternativ.
Citera
2019-07-31, 19:49
Medlem
Det här trodde jag skulle lösas ganska snabbt måste jag erkänna.
Undrar vad de har för plan om de har någon. Kan ju inte vara jättelätt att hålla sig undan när ens ansikte är överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in