2019-07-31, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Men nu får du väl ge dig.
Det fanns tydligen ingen kniv i samband med Rocky händelsen. Den här kniven användes i det målet.
Men inte i detta. Har du bevis för annat så visa det.

Du har inga bevis för det eftersom de inte blev visiterade, du gissar bara.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Alla som säger att man skulle sprungit iväg. Det är skrattretande att livvakten skulle kunna springa ifrån 50 kg afghan. Lika skrattretande att Rocky ska fly och lämna sin polare tillsammans med två knivafghaner.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Trodde, trodde och trodde.
Inte en tillstymmelse till kniv har vi sett, ingen bomb heller för den delen.

Ändå blev dom såpass rädda att dom i sakta, sakta mak gick med iraniern in i en gränd.

Samma sak kan man säga om glasflaska som ska ha slagits på målsägande. Det är bara påhitt det också. Ingen bevisning finns om att någon glasflaska använts som tillhygge. Att det finns trasiga flaskor räcker inte. Inte heller småskadorna på "offret". Det har redan dom åtalade kommit med förklaring på. En trolig förklaring efter att ha sett videos.

Mycket antaganden. But it goes both ways.
Citera
2019-07-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Har inte läst hela FUP, nej. Visst är det ok att göra fel, men den texten måste ju blivit granskad ett par gånger, tror snarare det speglar dagens svenska samhälle med allt sämre skolresultat och lägre antagningskrav.

Var inte meningen att anklaga personen som citerade, blev bara lite paff, har i och för sig sett felaktigheter i andra FUP men ett sånt simpelt fel i ett dokument av denna kalibern..

Hade för övrigt precis kollat ett amerikanskt klipp där de nagelfor häktningsframställan för att gatuadressen som angavs där var angränsande nummer till där misshandeln ägt rum, det vill säga 10-15 m fel.
Detta hade troligen att göra med hur Rockys crew hade ändrat ordningen som händelserna utspelade sig vid redigeringen.

Väl talat!
Citera
2019-07-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Videon visar solklart misshandel. sms styrker att flaska användes och att de slog offret.

Nej videon visar våld men inte misshandel.
Citera
2019-07-31, 18:46
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Bevis och bevis, det finns fakta och sedan måste man ta hänsyn till alla andra omständigheter. Nu menar jag uppriktigt sagt ALLA omständigheter.

T ex. att ASAP Rocky har förekommit i bryderier tidigare, men det har även målsägande gjort. Dessutom har den senare i det här fallet de facto dömts vid flera tillfällen. Det är inte direkt någon trevlig bild man får av den målsäganden.

Fakta är ju att målsäganden även har varit den som har inlett konfrontationen upprepade gånger. Något som i slutändan har föranlett den slutliga fysiska konfrontationen.

Sedan blir det upp till tingsrätten att bedöma vem som bär skuld till vad.

Personligen stör jag mig på flera saker. Dels att man häktar en person för en så pass "vanlig" företeelse som det här när praxis är att man gör ett förhör och sedan släpper personen tills vidare. Det är ärligt talat befängt att tala om en "flyktrisk". Ja, den finns men det är i mitt tycke ett övergrepp att häkta någon för det här eftersom straffet redan nu med råga vida överväger normal straffpraxis för liknande situationer. Det rör sig om ett straff som absolut normalt sett omvandlas till samhällstjänst/villkorligt dom och/eller böter. Att häktas i veckor för detta är på alla tänkbara sätt långt värre än vad en normal dom är.

Nästa bisarra sak är ju att åklagaren helt släpper motanmälan. Inte ens med god fantasi går det att se mannens attack med hörlurarna för "nödvärn", det är vansinnigt långsökt eftersom han hela tiden söker fortsatt konfrontation. Dessutom är personen som sagt tidigare dömd, hans beteende faller in på tidigare uppvisat beteende. Att tala om "heder" osv. är fullständigt irrelevant, även om det kan ge en viss förklaring så är det fortfarande oacceptabelt.

Tills jag hör en officiell godtagbar förklaring är det för mig absolut fullständigt häpnadsväckande att en svensk åklagare drar vad man måste anse som ett normalt "gruff" till den här magnituden.

Sist men inte minst så måste man väl på något sätt ändå berömma polisen för det utförliga arbetet de har gjort av brottsplatsen. MEN...däremot så ställer jag mig frågan kring hur fan de helt plötsligt kan utföra en sådan pass djuplodande undersökning när man normalt inte gör det? Det är trots allt fortfarande ett "vanligt" slagsmål med många inblandade.

Ta det på rätt sätt, jag önskar att polisen alltid vore lika noggranna men jag vet att de inte är det.
Ja, Jafari går till attack med sina hörlurar men livvakten blir ju inte skadad. Varför skulle man slösa resurser genom att ta upp detta till tinget menar du?
Citera
Avstängd
Citat:
??? sms:en är solklara bevis. och du har absolut noll belägg för att de var drogpåverkade.

Du är ute och cyklar. Det är så mycket slang och interna uttryck att vi som utomstående inte har en aning om vad de menar.

Amerikanerna och vittnen menar att de var drogpåverkade. Med tanke på att afghanerna dessutom dömts för narkotikabrott är det en lågoddsare.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Nej det var den inte, snarare att du går och hämtar en bazooka och dynamit och använder för att oskadliggöra en fluga som kanske är irriterande, men knappast ett livsfarligt hot. Det var inte nödvärn. 19-åringen var inget hot när han låg på marken. var är skadorna på Asap och hans gäng om nu offret vore så himla farlig och aggressiv?

Som jag skrivit tidigare så använde Rocky & co övervåld, eftersom det inte fanns någon kniv.
Inte ens när iraniern blev slagen kom någon kniv fram. Rocky & co kan om möjligt varit irriterade. Men det är inte skäl nog för att misshandla
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Men nu får du väl ge dig.
Det fanns tydligen ingen kniv i samband med Rocky händelsen. Den här kniven användes i det målet.
Men inte i detta. Har du bevis för annat så visa det.
Det är du som gör ett konstaterande, bevisbördan ligger på dig.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Vilken kniv?

Man hade sett livvakten blöda. Inte otroligt att "BO" hade en stilett i fickan som han kunde dra upp igen.
Citera
Medlem
Citat:
För att man inte släpper en misshandlare fri??

I min värld borde det vara fritt att tillrättavisa en kriminell. Polisen borde lägga ned all kraft som gängkriminaliteten orsakar och försöka lösa mängdbrotten mot hederliga Svenssons. Men sånt är ju otänkbart?
Citera
2019-07-31, 18:47
Medlem
I morgon får Hazaren tufft i rätten, nu kan han inte ljuga lika mycket som han gjorde hos Migverket för nu ställer man följdfrågor.
Afghanerna fick lite bögstryk och ni som håller på dom lider av Stockholmssyndromet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in