2019-07-31, 18:11
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Vad är det i ett fall med de här omständigheterna?

Utredarna är vanliga människor och blir star struck av att utreda en kändis, mänskligt beteende.
Citera
2019-07-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Hahaha, du klarar ju för fan inte ens att debattera utan att använda ord Pk eller utvecklingsstörd.
Ta du ditt jävla hippahoppande och hoppa så långt ögat kan nå.

Men du sa det så som många ser det:
Två spinkiga killar. ( Och dessa två blev Rocky & co skiträdda för.)

Det blir syntax error i din logik.
En spinkig killes kniv är inte mindre farlig än en kraftig killes kniv.
Citera
2019-07-31, 18:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Hahaha, du klarar ju för fan inte ens att debattera utan att använda ord Pk eller utvecklingsstörd.
Ta du ditt jävla hippahoppande och hoppa så långt ögat kan nå.

Men du sa det så som många ser det:
Två spinkiga killar. ( Och dessa två blev Rocky & co skiträdda för.)

Inte konstigt dom blev rädda. Badsaltsafghan dom dessutom trodde var knivbeväpnad. Han hade kunnat äta upp ansiktet på Rocky om han fått gå loss utan ingripande.
Citera
2019-07-31, 18:13
Medlem
Ut med eländet!
30 år drygt!
Argument som en fiskmås!
Hade han mött en Svensk,på 120 kg ,,då hade han fått stryk!
Och den fighten hade han ej tagit.

Men så var inte fallet!
Betala det han begär..å skicka ut rapparn!
Citera
2019-07-31, 18:13
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Utredarna är vanliga människor och blir star struck av att utreda en kändis, mänskligt beteende.

Ah. Vad tror du om den här åklagarens synpunkter? https://mobile.twitter.com/malmspenen/status/1156248836744110081
Citera
2019-07-31, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej det går inte för Rocky att söka förlikning när åklagaren vill åtala honom för misshandel.

Det kan däremot bli så att skattebetalarna får betala 16 millar till Rocky för oskälig häktning om han endast blir dömd till tinga misshandel, samtidigt som afghanen får skadestånd för att ha blivit utsatt för det.
Förstår. Tack för svar.
Citera
2019-07-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pengarnaforsvann
Förstår. Tack för svar.

Ut med eländet!
30 år drygt!
Argument som en fiskmås!
Hade han mött en Svensk,på 120 kg ,,då hade han fått stryk!
Och den fighten hade han ej tagit.

Men så var inte fallet!
Betala det han begär..å skicka ut rapparn!
Citera
2019-07-31, 18:15
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det finns andra brott än mened och att komma med falska anklagelser för att sätta dit den personen är ett brott.
Sant, men att bli dömd för det när man är målsäganden i ett mål som åklagaren tagit ända till rättegång är i praktiken uteslutet. Det skulle vara något såpass extremt som när någon dömts oskyldig för ett grovt brott p.g.a. någons falskanmälan, och det är solklart bevisat att det hela var falskt.

Nu gissar jag, men jag skulle tro att det krävs något i paritet med Quick-härvan för att rättsväsendet ska ta det så långt. Och apropå det, har något vittne i Quick-rättegångarna dömts för vad dennes lögner ställt till med? Och då menar jag inte Quick/Bergwall själv, finns ju speciellt ett vittne som ljugit hejdlöst.
Citera
2019-07-31, 18:16
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Att de förberedde sig redan från början att spöa killen. "We gonna have to fuck this nigga up". Inte "we gonna have to rent scooters and leave this dangerous situation because im so scared omg omg!".

De var NOLL rädda för afghanerna och det var INTE nödvärn eller självförsvar, det var misshandel. Punkt.

Det är bara svenskar som är dåliga på engelska. Det är långt ifrån det uttrycket till att påstå att man gör något i samförstånd. Men ja, ja....sverigeär världens bästa land...lol....
Citera
2019-07-31, 18:17
Medlem
Proras avatar
Fortfarande, en månad efter händelsen, handlar detta enligt Sveriges radio P1 om ett misstänkt brott där en amerikansk svart hiphopartist med rötter i Jamaica anklagas för att ha misshandlat...

...ja, vem då?

Ingen på Sveriges radio tycks veta, eller i alla fall inse att det är deras plikt att berätta sanningen.

Har den gode ASAP Rocky hoppsparkat på en dalahäst? Knivskurit ett mumintroll på fylleresa Åland t.o.r.?

Den som är nyfiken kan inte få något besked i frågan från den public service vi själva i Sverige numera bekostar via skattsedeln. De s.k. journalister som jobbar med den statliga propagandan borde skämmas.

En hel månad har gått och det rapporteras att bortemot 70 journalister från runt 40 länder är utsända till rättegången. Vill man som svensk ta del av denna så gäller alla tänkbara kanaler än just de skattefinansierade SR/SVT.
Senast redigerad av Prora 2019-07-31 kl. 18:20.
Citera
2019-07-31, 18:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Du skrev att det "är hyckleri är att folk bara fokuserar på afghanen och blankt av skiter i amerikanen".

Och jag har nog inte rackat ner särskilt mycket på ASAP? Så vad skulle jag skrivit om honom för att inte vara en hycklare?

Jag får be dig läsa vad jag skrev en gång till, för jag säger bokstavligen att det inte var dig specifikt som jag talade om eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Av videorna att döma ser det inte ut att vara en professionell utbildad livvakt, troligen bara någon alltiallo som är stor och stark.

Problemet, eller ja det är väl egentligen inte ett problem i sig är att han har jobbat som det i 15 år enligt egen utsago.

Så han är ju inte en amatör men däremot så skulle jag definitivt säga att han är oprofessionell.
Citera
2019-07-31, 18:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Jag tycker nog att du har tagit part för ena sidan, trots att du har giltiga argument för delar av det du säger.

Jag säger som jag redan har sagt tidigare, man ska nog inte dra saker till sin spets när det gäller tolkningar. Dessutom handlar det väldigt ofta om just gråzoner, ungefär som i det här fallet.

När man talar om nödvärnsexcess så avser man i regel situationer där man till slut inte har någon annan utväg än att t ex. använda våld. Hade det bara varit AR:s reaktion är nog sannolikheten relativt stor att han hade frikänts på grund av den rådande konstanta provokationen. Nu är det svårare att hävda det samma eftersom alla dök på personen efter den inledande attacken.

Jag tycker att man ska förhålla sig realistisk och se till situationen och ta den för vad den är. T ex:

* De försöker upprepade gånger tona ner situationen och säger hela tiden "vi vill inte ha något problem"
* Deras "livvakt" blir fysiskt angripen och motagerar inte trots det tydliga angreppet (varför åklagaren väljer att släppa detta är för mig absolut fullständigt obegripligt. Vem som helst kan se att det handlar om minst ringa misshandel, nu menar jag verkligen vem som helst).
* De försöker ta sig därifrån men blir hela tiden förföljda.

Slutsats. Det är i mina ögon orealistiskt att se hur situationen hade kunnat förändras under samma förutsättningar. De försöker undvika konflikt men kommer inte därifrån. Argument som "ringa polisen" mm. känns befängda. Det rör sig om en ganska kort tidsrymd där de till slut känner sig så pressade att de måste agera.

Det är ärligt talat lite bisarrt att läsa att du tolkar det som att ASAP är "villig" att misshandla med tanke på hur överjävligt långt tålamod sällskapet hade, t om. EFTER attacken mot livvakten. Det krävs ju mer eller mindre en övermänniska för att INTE till slut ledsna i samma situation.

Jag låter bevisen tala, som sagt att säga att nu ska den jäveln få och sedan gå mot de som bråkar är absolut inte nödvärn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in