2019-07-31, 17:43
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag har också sett en del. I yrket.

Men whatever really. Kul med politisk påverkan åt rätt håll!
I vilket fall kan jag förstå att man inte vill ha några misstag i just denna utredning då hela världen tittar på.

Men man kunde kanske satsat mer på kvalitet än kvantitet, granska det med de vassaste ett par gånger men ändå ha samma format som vilket annat misshandelsfall som helst.

Sen vet jag inte om jag tycker det är särskilt många involverade, 1 målsägande, 3 misstänkta, en handfull vittnen.. Lite videomaterial, inget märkvärdigt för att vara i centrum.
Citera
2019-07-31, 17:45
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Haha, hoppas du förstår vilken lögn du drar. Denna fup är så in i helvete grundlig, varenda bokexempel tillämpas för att svensk praxis ska lysa igenom, garanterat så har tiotalet poliser blivit satta på heltid för att sammanfatta & bygga upp all jävla data som finns att inhämta + ta fram metod att analysera på. Se fallet i Falun 2015(?) där en blev mördad. 17 inblandade, 20-talet vittnen, flera filmer et c. - inte ens 70 sidor, domen ställdes presumativt.

Bra dessutom att man gjort detta överdådiga arbete. Men det har varit rätt lätt med alla filmer man fått tag i, SMS, vittnesuppgifter etc. Kassaskåpssäker dom skyldiga. Straffen är svårare att bedöma men hoppas det blir mer än bara tiden i häkte, betydligt mer. Trump kommer att går ur det här som den idiot han var när han gick in i det via sina uttalanden via Twitter.
Citera
2019-07-31, 17:46
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
I vilket fall kan jag förstå att man inte vill ha några misstag i just denna utredning då hela världen tittar på.

Men man kunde kanske satsat mer på kvalitet än kvantitet, granska det med de vassaste ett par gånger men ändå ha samma format som vilket annat misshandelsfall som helst.

Sen vet jag inte om jag tycker det är särskilt många involverade, 1 målsägande, 3 misstänkta, en handfull vittnen.. Lite videomaterial, inget märkvärdigt för att vara i centrum.

Det är ju det jag säger. Den är inte så märkvärdig. Det enda jag tycker är intressant är hur de lyckades muta sig före i kön till NFC..
Citera
2019-07-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Haha gå in på Max! Haha jösses driver du människa.. märks vissa av er aldrig varit i någon hotfull dispyt med såna arga påtända Afghaner. Men sitta hemma och knappra på datorn och berätta hur man ska göra i ett slagmål klarar ni tydligen av.
Kanske är det just för att vi är sådana som skulle -exempelvis, gå in på Max istället som vi inte varit i hotfulla dispyter med sådana arga påtända Afghaner?
Citera
2019-07-31, 17:47
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Gällande kulturkrock så har Erik van der Heeg författat ett begåvat stycke kring det.

Läs hela den sansade analysen här.

/Provokatör

Det där verkar vara en väldigt riktig analys av Erik van der Heeg.

Kränkta, kriminella skräpmänniskor, med oskyldig uppsyn ( så de lurar alla volontärer/godhetsknarkare som vill göra allt för dessa knarkande småpojkar. De är ju så smala och små och ser så oskyldiga ut) som samtidigt som de ljuger så de tror sig själva, har en totalt förvrängd bild av verkligheten.

De tror att det är i sin ordning att utföra sexuella övergrepp på kvinnor. För det gör man ju i deras hemländer.
De tror att samhällskodexen är att man SKA till varje pris försvara sin heder.
Vissa förstår inte ens att de gjort fel då de begått våldtäkt.
Många är så gränslöst efterblivna i förhållande till vår kultur.

Sin efterblivenhet visar ju Mustafa prov på när han nu förhörs i rätten. Han har inte slagit vakten sitter han och säger trots att hela världen har sett bevis på att han har gjort det. Vi kan inte ha sådana här efterblivna, knarkande, lättkränkta, kriminella invånare i vårt land utan att hela samhället går åt helvete.

Även om du är en gangster-rappare ASAP, tack för att du åskådliggjorde vad vi har för snedvridna individer, från främmande länder, på Stockholms gator.
Citera
2019-07-31, 17:47
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Gör afghanen sig skyldig till brott när han uppenbarligen ljuger i rätten?
Njae, han är part i målet och måste därför avlägga en sanningsförsäkran inför rätten men ingen vittnesed.
Att en part i ett mål döms för mened är i praktiken uteslutet. Finns exempel där insvuret vittne bevisligen ljugit i mordrättegång men ändå inte döms för mened, den lagstiftningen tillämpas i mitt tycke alltför slappt.
Citera
2019-07-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
viktig film som motbevisar AR:s påstående att det var BO som inledde bråket. denna tror jag försvårar för AR och blir han inte dömd är det en rättsskandal

Visserligen, men att det skulle försvåra för AR förstår jag inte varför du tror. I mina ögon så är det inte livvakten som startar bråket utan det är ju uppenbarligen afghanen som startar det verbalt innan livvakten bär iväg honom. Jag vet inte hur hårt livvakten höll om halsen, var det med en hand för att knuffa iväg eller var det ett stryptag? Inget av det här hade behövt ske om inte afghanen varit så påstridig som det sägs vara. Varför går han ens fram och frågar AR's sällskap om var hans vän är när han inte ens förstår engelska? (Står i FUP att han inte förstår engelska, så du inte behöver fråga om källa)

Kort så anser alltså åklagaren att bråket startade med att livvakten flyttar på afghanen, Rocky påstår att bråket började senare genom att afghanen slår på livvakten och jag vill gärna påstå att bråket började innan livvakten var tvungen att skydda sin klient genom att flytta afghanen bakåt. Hur tingsrätten bedömer det hela får vi förhoppningsvis reda på inom en vecka.

Rättsskandal behöver du inte börja ropa än, AR kommer säkert att dömas för misshandel av normalgraden. Men det är ju inte ens det det egentliga problemet i det här fallet utan hur det har handskats.
Citera
2019-07-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Njae, han är part i målet och måste därför avlägga en sanningsförsäkran inför rätten men ingen vittnesed.
Att en part i ett mål döms för mened är i praktiken uteslutet. Finns exempel där insvuret vittne bevisligen ljugit i mordrättegång men ändå inte döms för mened, den lagstiftningen tillämpas i mitt tycke alltför slappt.

Det finns andra brott än mened och att komma med falska anklagelser för att sätta dit den personen är ett brott.
Citera
2019-07-31, 17:49
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Nej förklara hur risken för att oskyldiga drabbas om 5 personer som bråkar går in på Max, kan du utveckla?

Om afrogänget känt sig hotade och rädda. Då går man in till närmsta ställe och ber dom ringa polisen, alternativt låser in sig på muggen och ringer någon som kan hjälpa.
Skulle dom inte hinna att gå in på muggen så finns det stolar och bord att skydda sig med eller att försvara sig med. Personalen lär då trycka på överfallslarmet.

Alternativet att i sakta mak bege sig till öde gränd är direkt korkat om man känner att man är i fara.

Nu tycks ju inte afrogänget tyckt att dom varit i fara, eftersom dom gick till gränden i sakta mak.
Trots att dom enligt uppgift ”trodde” att iraniern bar kniv
Citera
2019-07-31, 17:52
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det är ju det jag säger. Den är inte så märkvärdig. Det enda jag tycker är intressant är hur de lyckades muta sig före i kön till NFC..

NFC har givetvis inte en gemensam kö utan kan prioritera vid behov. I detta fall är det viktigare än ett vanligt misshandelsärende eftersom förrövarna riskerar att lämna landet och slippa undan ansvar, och att det är viktigt att visa världen/USA att vi faktiskt har ett rättsystem som är rättvist och utan den rasism som amerikaner insinuerar ligger bakom. Och att vi håller politiken borta från rättsväsendet under praktiskt utövande. Politiken får ägna sig åt lagstiftning framåt. Så som det borde vara även i USA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Om afrogänget känt sig hotade och rädda. Då går man in till närmsta ställe och ber dom ringa polisen, alternativt låser in sig på muggen och ringer någon som kan hjälpa.
Skulle dom inte hinna att gå in på muggen så finns det stolar och bord att skydda sig med eller att försvara sig med. Personalen lär då trycka på överfallslarmet.

Alternativet att i sakta mak bege sig till öde gränd är direkt korkat om man känner att man är i fara.

Nu tycks ju inte afrogänget tyckt att dom varit i fara, eftersom dom gick till gränden i sakta mak.
Trots att dom enligt uppgift ”trodde” att iraniern bar kniv

Jomenvisst, vi är tre killar varav en av oss är livvakt och vi känner os hotade av två spinkiga killar, kan ni komma och rädda oss? Hur snabbt tror du polisen kommer?

Att gå in på Max där det finns andra oskyldiga + bord och stolar som gör det svårare att försvara sig låter direkt idiotiskt, är du utvecklingsstörd eller bara pk-skadad?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Det är klart att MGMs i efterhand gärna hävdar att de trodde att BO kanske hade en kniv. Gör man en rimlighetsbedömning av det påståendet, så känns det svagt.
Konflikten pågår under en längre tid, och BO visar aldrig någon kniv och det finns inget i materialet (inspelningar mm) som styrker att han skulle ha hävdat att han hade kniv. I början av konflikten under handgemänget med ”livvakten” så använder han sig av ett ”tillhygge” i form av sina hörlurar, men ingen kniv eller annat vapen. Blir svårt för MGMs att visa att det var rimligt att anta att BO hade en kniv.
Nog inget rätten kommer ta hänsyn till, de har helt enkelt blivit tillsagda att säga så för att långskottet putativt nödvärn skulle kunna hävdas.

Filmerna visar raka motsatsen, Rocky står nära med handen på Jafaris axel, ingen rädsla annat än för lagens långa arm.

Tyvärr förlorar USA-gänget mycket trovärdighet genom sitt beteende före och under det rättsliga efterspelet, detta gör även att man sympatiserar mindre med dem men får en framförallt att undra vad man har att dölja?

Men Slobodan vill påstå att Harlem inte är Rocky, detta påstående måste varit ganska tungt att häva ur sig och till liten nytta känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in