2019-07-31, 17:22
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det handlar ju främst om resurser att hålla sig undan. Att överleva i vildmarken är svårare än man tror. Har svårt att tro att de pallar med myggen mer än någon enstaka natt när de ska sova. Jag själv tycker det är besvärligt att tälta i myggrika områden, hur fan ska det då vara att sova under bar himmel i sådana områden? Enda chansen är väl om de hittar någon tom sommarstuga att husera i.

Ja alltså mygg är hemska,
Det enda som fungerar är myggnät.
Jo dom måste hitta någon jakt/sommarstuga helt klart.
Citera
2019-07-31, 17:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det handlar väl om att gäcka polisen och göra spektakulära saker. Katt och råtta lek.
Om det här vore två tomtar utan kunskap skulle de vara gripna nu. Men allt pekar på det motsatta tyvärr.
Ja, jag tror de ser det som en lek och lever i en fantasivärld - men det motsäger inte att de är två tomtar.
Citera
2019-07-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det handlar ju främst om resurser att hålla sig undan. Att överleva i vildmarken är svårare än man tror. Har svårt att tro att de pallar med myggen mer än någon enstaka natt när de ska sova. Jag själv tycker det är besvärligt att tälta i myggrika områden, hur fan ska det då vara att sova under bar himmel i sådana områden? Enda chansen är väl om de hittar någon tom sommarstuga att husera i.

Dessutom är dom ljudlösa och attackerar särskilt nattetid och sprider sjukdomar.

Vem fåglarna bygger en stuga i just det där träskområdet?
Citera
2019-07-31, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag tror de ser det som en lek och lever i en fantasivärld - men det motsäger inte att de är två tomtar.

Ja det verkar ju som dom fantiserat om spelen skulle vara på riktigt osv. Det här är ju som en film nu för fan. Jakt i vildmarken, synts till på bensinmack, bränt upp deras offers bil, paret de mördade syns på film dagen innan pussandes och kramandes och tvättandes sina bilrutor, historien om att paret fick problem med bilen och avböjde hjälp från någon osv.

Den här filmen skriver sig själv just nu.. Om de inte hade varit i ett sånt överjävligt klimat just nu så är jag övertygad att dem gått runt och varit helt i extas över spelet dom är mitt inne i..
Citera
2019-07-31, 17:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för tidslinjen. Man undrar om själva riktningen österut är planerad eller improviserad. Om hela grejen var en idé de hade eller om de första morden var slumpartade och därefter spårade det ur.
Ja, det är nåt som intresserar mig också. Rutten upp till Yakon var för att söka jobb - eller var det en skenmanöver då de vänder ner tillbaka ganska snabbt? På vägen ner tillbaka in i BC mördas sen tre personer inom loppet av några dagar.

Att de har tillgång till nåt vapen indikerar väl att de är på nån mördartripp. De verkar ju besatta som datanördar och intresse för nån konstig politisk mix med både extremhögern och kommunism.
Påminner mig som sagt om skolskjutares bakgrund (revenge, taskig bakgrund, loners) men som ger sig ut på spree killing som par.
Att de klarar sig ser jag mer tack vare oändlig terräng, visst försprång och rejäl motivation snarare än tränad vildmarksbegåvning.

Idioter.
Citera
2019-07-31, 17:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ja, det är nåt som intresserar mig också. Rutten upp till Yakon var för att söka jobb - eller var det en skenmanöver då de vänder ner tillbaka ganska snabbt? På vägen ner tillbaka in i BC mördas sen tre personer inom loppet av några dagar.

Att de har tillgång till nåt vapen indikerar väl att de är på nån mördartripp. De verkar ju besatta som datanördar och intresse för nån konstig politisk mix med både extremhögern och kommunism.
Påminner mig som sagt om skolskjutares bakgrund (revenge, taskig bakgrund, loners) men som ger sig ut på spree killing som par.
Att de klarar sig ser jag mer tack vare oändlig terräng, visst försprång och rejäl motivation snarare än tränad vildmarksbegåvning.

Idioter.
Myndigheterna har vad jag sett inte gått ut med vad för sorts vapen det handlar om (kaliber, skador på offren etc). Är det möjligt att döda folk med det där soft-air-vapnet(?) som pappa Schmegelsky berättade att han köpt till sin son?
Citera
2019-07-31, 17:37
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Ja det verkar ju som dom fantiserat om spelen skulle vara på riktigt osv. Det här är ju som en film nu för fan. Jakt i vildmarken, synts till på bensinmack, bränt upp deras offers bil, paret de mördade syns på film dagen innan pussandes och kramandes och tvättandes sina bilrutor, historien om att paret fick problem med bilen och avböjde hjälp från någon osv.

Den här filmen skriver sig själv just nu.. Om de inte hade varit i ett sånt överjävligt klimat just nu så är jag övertygad att dem gått runt och varit helt i extas över spelet dom är mitt inne i..
Dokumentärfilmsmakare har nog redan börjat skissa på HBO-serien.. Hur tar man patent på en dokumentärfilmsidé? Det är veritabel dokumentärsguldålder nu och framöver med tanke på all visuell, digital information som lagras tack vare sociala media & övervakningskameror etc.
Citera
2019-07-31, 17:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Myndigheterna har vad jag sett inte gått ut med vad för sorts vapen det handlar om (kaliber, skador på offren etc). Är det möjligt att döda folk med det där soft-air-vapnet(?) som pappa Schmegelsky berättade att han köpt till sin son?
De lär ha nåt annat med sig. Parets död ska tydligen vara nåt hemskt - för övrigt håller polisen på uppgifter.

Det verkar ha läckt lite via Australien, den mördade killens far var väl polis (?).

Citat:
NSW Assistant Commissioner Mark Jones said Australian police have been told the young couple was shot in “what can only be described as horrific circumstances”.
https://10daily.com.au/news/crime/a190720aslrx/he-was-a-superhero-friends-remember-murdered-australian-lucas-fowler-20190720
Senast redigerad av develi 2019-07-31 kl. 17:43.
Citera
2019-07-31, 17:46
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
De lär ha nåt annat med sig. Parets död ska tydligen vara nåt hemskt - för övrigt håller polisen på uppgifter.

Det verkar ha läckt lite via Australien, den mördade killens far var väl polis (?).
Ja, hans pappa är polis.

The Sun skrev: ”It took police three days to identify the couple due to the horrific nature of their injuries, reports claim.”

Skjutna i ansiktet..
Citera
2019-07-31, 17:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Idioter.

Det har nog blivit en o annan omgång Fortnite för mycket. Eller så har de inte fått spela det alls och ska kompensera för det...

Det är väl inte otroligt att något föranlett att de givit sig ut på roadtrip från början, och sen har de sökt spänningen lite för intensivt, och lyckats.

Hur väl de än förplanerat så kommer det inte sluta så bra dock. Redan det faktum att de harvar runt i trakterna av Hudson Bay antyder undermåligt förstånd. Det finns nog inte så många lagrar att vinna däruppe, och myggen kommer nog att dräpa dem. Och vätskebrist.

Det är inte alltid som glest mellan husen är en fördel.
Citera
2019-07-31, 17:50
Medlem
Citat:
Tack för tidslinjen. Man undrar om själva riktningen österut är planerad eller improviserad. Om hela grejen var en idé de hade eller om de första morden var slumpartade och därefter spårade det ur.

Hur tog dom sig upp till stället för första mordet? Liftade, järnväg? Riktningen på deras resa avgjordes väl tidigare, så vitt jag förstår.
Citera
2019-07-31, 17:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, hans pappa är polis.

The Sun skrev: ”It took police three days to identify the couple due to the horrific nature of their injuries, reports claim.”

Skjutna i ansiktet..
Tack, den hade jag missat. Ja, det verkar så. Om det nu inte är ännu värre dess innan?
Får en känsla av lidande via den andra kommentaren, annars är det väl över direkt.

Hur som haver låter det som vredesmod med i bilden och inte bara ett skott för att sno nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in