2019-07-31, 15:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Amerikanska medier har spridit mycket desinformation såsom att "Asap Rocky facing 6 years of jail in Sweden!" vilket självklart bidragit till upprördheten då de flesta har noll koll på Sverige. I USA är ju ett stort antal svarta medborgare inlåsta på väldigt långa straff, så för dem kan det låta trovärdigt.

Bor man i Sverige vet man att för att faktiskt få sitta 6 år på riktigt så ska man ha torterat och ätit små barn eller något. Jag undrar hur stor del i desinformationsspridandet den där svenska PR-byrån har? Vem skapade ryktena om smutsigt vatten, svältkost, yoga-matta på golvet i stället för säng och bajskastande grannar?

Inblandningen från "Washington" och amerikanska UD? Kan Amerikansk underrättelsetjänst ha något finger med (om man spekulerar vilt och konspiratoriskt) Eller någon politisk tankesmedja/spinn doctor?

Undrar hur stor förlust i "soft power" och förtroende Sverige som land har lidit på grund av lögnerna som spridits kring detta?
(Att fansen taggar #FreeRocky är normalt, men om folk i USA och globalt hade fått korrekt info från början hade de inte behövt jaga upp sig så enormt.)

"Undrar hur stor förlust i "soft power" och förtroende Sverige som land har lidit på grund av lögnerna som spridits kring detta?"

Jag undrar hur stor förlust i "soft power" och förtroende Sverige som land har lidit på grund av Annie Lööfs afghaner.
Citera
2019-07-31, 15:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Ja, och sedan kommer varenda en av dessa tio experter lära dig hur du försvarar dig om/när du ändå trots allt måste göra det.

https://www.krav-maga.nu/seminarium-forsvar-mot-kniv-2/

Enda sättet som du kan skydda dig är om du har något som skyddar armen, i form av extra skinskydd eller en tjock handduk som du lindar runt armen.

Du kommer alltid att få stick och skärsår om du slåss med någon som har kniv.
Citera
2019-07-31, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Amerikanska medier har spridit mycket desinformation såsom att "Asap Rocky facing 6 years of jail in Sweden!" vilket självklart bidragit till upprördheten då de flesta har noll koll på Sverige. I USA är ju ett stort antal svarta medborgare inlåsta på väldigt långa straff, så för dem kan det låta trovärdigt.

Bor man i Sverige vet man att för att faktiskt få sitta 6 år på riktigt så ska man ha torterat och ätit små barn eller något. Jag undrar hur stor del i desinformationsspridandet den där svenska PR-byrån har? Vem skapade ryktena om smutsigt vatten, svältkost, yoga-matta på golvet i stället för säng och bajskastande grannar?

Inblandningen från "Washington" och amerikanska UD? Kan Amerikansk underrättelsetjänst ha något finger med (om man spekulerar vilt och konspiratoriskt) Eller någon politisk tankesmedja/spinn doctor?

Undrar hur stor förlust i "soft power" och förtroende Sverige som land har lidit på grund av lögnerna som spridits kring detta?
(Att fansen taggar #FreeRocky är normalt, men om folk i USA och globalt hade fått korrekt info från början hade de inte behövt jaga upp sig så enormt.)

Det som skadar mest är väl inte lögnerna utan det som är sant.

Hoppas Sverige får en ordentlig smäll nu genom att t.ex. turister inte längre vill komma och att svenska varor och tjänster bojkottas.
Citera
2019-07-31, 15:04
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om han gör det när han vittnar under ed så är det mened vilket har högt straffvärde, frågan är dock om någon kommer att kontrollera allt han säger. Dessutom är han ju (nästan) ett baaaarn.

MÄ hörs inte under ed, idiot.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Låt säga att afganen är fortsatt väldigt aggressiv, och ger ett mycket påtänt intryck. Han verkar stundvis helt väck, och svarar inte vettigt på tilltal?

Han jagar efter dig och familjen, allt mer aggressivt. Ni ser ingen bra möjlighet att sätta er i säkerhet. Afganen blir allt mer närgånget aggressivt, du känner att det bara fortsätter eskaleras.

Fortsätter du prata med honom tills han angriper dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det går att provocera fram bråk, inget snack om saken. I första hand hade jag gått därifrån och ignorerat snubben, varför ska man slå honom först om han inte är aggressiv?

Skrev ovan att han är väldigt aggressiv. Vänder du ryggen till om du känner att smockan hänger luften från en väldigt aggressiv och konstigt påtänd person? Eller står du kvar och pratar tills han slår först? Eller nåt annat?
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du kan kalla mig för idiot hur mycket du vill men 10 av 10 självförsvarsexperter samt soldater kommer att säga exakt samma sak, gå aldrig in i närstrid med någon som har kniv.

Här har du en riktig amerikansk självförsvarsexpert som aldrig skulle banga för en knivfajt:
https://youtu.be/mosX7L25HV8?t=77

Nu får du justera ned antalet till minst 9 av 10.

/Provokatör
Citera
2019-07-31, 15:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Men om vi tittar på det ur svensk nödvärnslagstiftning. Om en person fullt rimligt anser att det är överhängande risk för ett knivangrepp, då är det inte alls säkert att man kan ta sig därifrån.

Och har man väl kommit till det läget så har man rätt att använda väldigt mycket nödvärnsvåld, eller hur?

Rätten kan väl inte säga "det är alltid bättre att springa från nån som har en kniv än att slåss med honom", och därför fälla dig för misshandel?

Nej, men nu var det ur en hälsorisk, jag pratar om vad som är bäst för dig, lagen kommer att skydda dig så länge kombattanten med kniv fortfarande har kniv och du inte tar den från denne och börjar använda den själv.
Citera
2019-07-31, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Detta är inte i närheten av nödvärn, detta är ett offensivt attackbeteende.
Det finns ingen domstol i världen som skulle köpa att gänget känt sig hotade till liv och hälsa ställt mot bevisningen som nu finns.
Ni får helt enkelt se detta i domen senare.

Det är solklart fall av nödvärn, de har inte gjort mer än afghanen och då var det ändå han som startade bråket. Nödvärn.

Men som jag sagt kommer det bli fällande dom ändå eftersom detta är en politisk rättegång.
Citera
2019-07-31, 15:07
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Det finns inget nacklyft som polisen påstått.

Ingen flaska, och inget halslyft. Lyckas dom slå sönder dessa båda från försvarets håll då har stackars Herr Åklagare inte så mycket kvar. "Lyft av liten Afghan" och "Kast med liten Afghan". Då bidde det inte ens en tummetott kvar av den grova misshandeln där det visats synnerlig råhet.
Citera
2019-07-31, 15:08
Medlem
Nu har jag läst i detta forum om detta ämne.
Jag tittar på rubriken,.hhmm...inte mycket handlar om ämnet av det som skrivs här.
Man skriver en hel del om denne "afghan",och spekulerar om inkomst,syssla o.s.v. och att han fått det han förtjänat.Nu är jag garanterat betydligt äldre än medelåldern här.(det märker jag)
Ok,nu kommer ni skriva hur gamla ni är...!(gör inte det)
Engagera er politisk eller gör nått..som märks om ni ej gillar "invandrare"
Eller sitt framför datorn å knyt näven!
Vad har man:
Man har en kille som många här inte gillar,som blivit knuffad och fått sina lurar förstörda och dessutom blivit upplyft i nacken av en sk."bodyguard"

Är det någon här som tänkt på att detta har lika gärna kunnat hänt "Erik 19 år",och helsvensk?
Hade han fått vad han förtjänat då?Denna rappare skall vara glad att han inte bröt nacken på killen i fallet då han blev släng runt och föll i backen,..vad tror ni hade hänt då?
Skulle "du"..ha fyra kompisar som står och slår och sparkar på en som ligger ner?
Och sen hävda nödvärn,självförsvar!

Isåfall,skulle jag som din vän be dig söka annan vänskap!
Vad hade hänt om "du/jag"hade slagit in luvan i skallen på rappar´n i Sverige?
Vill en del ens tänka på det!Eller om ni varit i USA och gjort det.(lycka till)
Ringt Uber,Försökt ladda ner elscooterapp..o.s.v.I stort sett,för att fly,... mitt i Sholm.
Ring Polis,å det har tagit max 3 min för dem att få dit en bil,kanske inte ens en minut.Eller gå tillbaks till där folkmassan är,ca:100 meter.Jag reser massor,och även varit i dennes hemland.Så skulle jag ha gjort.
Menmen,..jag är ju inte uppvuxen i Harlem...inte heller "streetsmart",som en del skrev om denne!
Förutom Uber ,Elscooter,"Harlem"vem är det"..och sms som innehåller andra saker så har man fått en kvinna i sällskapet att filma allt,fast hon ej ville se på."candy"..är det Ostbågar,som de skulle ha!..O.s.v
Och det,..trodde dom skulle var till en fördel!Nu laddar denne upp filmen på nätet.
Alltså,..man tror ju att man gör en "välgärning"här.Men man glömmer att man är i ett annat land,Sverige!Och man struntar fullständigt i vilka lagar som gäller,för man vet inte innebörden.
Återigen,.gör de..i USA!Vad hade hänt "dig"då?
Grodorna som hoppat ur dess munnar är otaliga och jag tror inte jag kan räkna upp alla.
Men här pratar vi om personer som tror sig har "tänkt till",inte vilka "fiskmåsar" somhelst!Eller?
Rapparn är drygt 31 år!
DE,..tror ju att USA´s lag gäller i hela världen!(tydligen)
Jag tror inte att denne eller andra i sammahanget kommer få den dom de förtjänar!

Eller rättare sagt den dom "DU/JAG"skulle fått!
Eftersom man vet ungefär hur Svenska lagen fungerar(jag är inte kriminell) så är jag glad om ALLA i denna "fråga"åker hem ,snarast!
Och jag är med glädje villig att betala via min skatt,dessa 16-20 Miljoner som han ev.påstås kan kräva i "skadestånd",förlorad inkomst..o.s.v.
Skicka hem dom!

Vi behöver inte fler i detta land som tar lagen i egna händer!
Tror vi har så det räcker!
Citera
2019-07-31, 15:09
Medlem
En grej jag undrar är varför inte försvaret använder argumentet att MÄ går runt med sin mobiltelefon i handen precis innan slagsmålet? Han har ju tagit ut den vid något tillfälle, mellan Max-incidenten och bråket.

Kan de inte hävda att de var rädda att han skulle ringa "backup" eller på något annat sätt ha sett telefonen som ett hot? Kanske mer trovärdigt än "tänk om han har kniv".

Kanske lite långsökt, men ingenstans har någon kommenterat att Jafari håller sin telefon i handen under senare delen.

NB. Han släpper den inte ens vid fallet till marken.
Citera
2019-07-31, 15:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalswe
Nu har jag läst i detta forum om detta ämne.
Jag tittar på rubriken,.hhmm...inte mycket handlar om ämnet av det som skrivs här.
Man skriver en hel del om denne "afghan",och spekulerar om inkomst,syssla o.s.v. och att han fått det han förtjänat.Nu är jag garanterat betydligt äldre än medelåldern här.(det märker jag)
Ok,nu kommer ni skriva hur gamla ni är...!(gör inte det)
Engagera er politisk eller gör nått..som märks om ni ej gillar "invandrare"
Eller sitt framför datorn å knyt näven!
Vad har man:
Man har en kille som många här inte gillar,som blivit knuffad och fått sina lurar förstörda och dessutom blivit upplyft i nacken av en sk."bodyguard"

Är det någon här som tänkt på att detta har lika gärna kunnat hänt "Erik 19 år",och helsvensk?
Hade han fått vad han förtjänat då?Denna rappare skall vara glad att han inte bröt nacken på killen i fallet då han blev släng runt och föll i backen,..vad tror ni hade hänt då?
Skulle "du"..ha fyra kompisar som står och slår och sparkar på en som ligger ner?
Och sen hävda nödvärn,självförsvar!

Isåfall,skulle jag som din vän be dig söka annan vänskap!
Vad hade hänt om "du/jag"hade slagit in luvan i skallen på rappar´n i Sverige?
Vill en del ens tänka på det!Eller om ni varit i USA och gjort det.(lycka till)
Ringt Uber,Försökt ladda ner elscooterapp..o.s.v.I stort sett,för att fly,... mitt i Sholm.
Ring Polis,å det har tagit max 3 min för dem att få dit en bil,kanske inte ens en minut.Eller gå tillbaks till där folkmassan är,ca:100 meter.Jag reser massor,och även varit i dennes hemland.Så skulle jag ha gjort.
Menmen,..jag är ju inte uppvuxen i Harlem...inte heller "streetsmart",som en del skrev om denne!
Förutom Uber ,Elscooter,"Harlem"vem är det"..och sms som innehåller andra saker så har man fått en kvinna i sällskapet att filma allt,fast hon ej ville se på."candy"..är det Ostbågar,som de skulle ha!..O.s.v
Och det,..trodde dom skulle var till en fördel!Nu laddar denne upp filmen på nätet.
Alltså,..man tror ju att man gör en "välgärning"här.Men man glömmer att man är i ett annat land,Sverige!Och man struntar fullständigt i vilka lagar som gäller,för man vet inte innebörden.
Återigen,.gör de..i USA!Vad hade hänt "dig"då?
Grodorna som hoppat ur dess munnar är otaliga och jag tror inte jag kan räkna upp alla.
Men här pratar vi om personer som tror sig har "tänkt till",inte vilka "fiskmåsar" somhelst!Eller?
Rapparn är drygt 31 år!
DE,..tror ju att USA´s lag gäller i hela världen!(tydligen)
Jag tror inte att denne eller andra i sammahanget kommer få den dom de förtjänar!

Eller rättare sagt den dom "DU/JAG"skulle fått!
Eftersom man vet ungefär hur Svenska lagen fungerar(jag är inte kriminell) så är jag glad om ALLA i denna "fråga"åker hem ,snarast!
Och jag är med glädje villig att betala via min skatt,dessa 16-20 Miljoner som han ev.påstås kan kräva i "skadestånd",förlorad inkomst..o.s.v.
Skicka hem dom!

Vi behöver inte fler i detta land som tar lagen i egna händer!
Tror vi har så det räcker!

Det är för att invandringskritiker ser detta som det perfekta ögonblicket att hyckla fritt.

Högern har helt enkelt blivit den nya vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in