2019-07-31, 00:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
En annan samhällsregel är att kriminalitet inte beror på "socioekonomiska faktorer" och "relativ fattigdom". Så du kan sluta med dina relativiseringar.

Sant, men inte i majoritet eller övervägande omfattning, så spela inte dum. Jag tror du vet vad jag menar.
Det var du som startade att relativisera, jag förstärkte bara på för att visa..

Som jag skrivit tidigare;
Detta är två med förtecken kring kriminalitet per västvärlds definition, sammandrabbade kulturer.
Klart att det slutar upp i domstol. Det är dock slumpmssigt vem som utgör vilken part i domstolen.
Citera
2019-07-31, 00:42
Medlem
Browndawgs avatar
Har tittat på videor, och stillbilderna i FUP med bättre kvalité. Och jag fattar inte hur målsäganden ska ha kunnat få skadorna på armarna på annat sätt än från glaskross från skor på t.ex Rocky.

Alltså skadorna finns inte innan han hamnar på backen, det säger man även i utredningen. Och väl på backen är det ingen som hugger/slår mot hans vänstra arm. Däremot blir han trampad på den.

Ser överhuvudtaget ingenstans var han skulle bli huggen mot armen. Kan någon hjälpa mig se det isåfall?
Citera
2019-07-31, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Intressant fall. Men det är ett mysterium att interaktionen mellan personerna fortsätter i en kvart och slutar i slagsmålet.

JAG TROR ATT DET FINNS SKÄL SOM INGEN AV PARTERNA VILL TA UPP, SOM FÖRKLARAR BRÅKET, nämligen:

Knarkköp.

Det troliga är väl att de misstänkta gånget gav sig ut på stan i jakt efter knark, och så kommer afganvännerna för att erbjuda just det. Afghanerna förklarar att det är DERAS OMRÅDE och att de måste köpa av DEM om de ska ha knark.

Du förstår väl att rika världsartister på turné inte behöver gå till ett par random afghanska heroinister på gatan ifall de skulle vilja skaffa droger? Kan garantera dig att de har pålitligt folk som kan hjälpa till med sådant oavsett var i världen de befinner sig.

Möjligt att det skulle kunna vara tvärt om dock, att det hela började med att afghanerna ville köpa droger.
Citera
2019-07-31, 00:47
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En samhällsregel är att;
Det alltid finns ett bottenskikt.

Sen får du fantisera ihop resten själv.
Fantisera var precis vad du gjorde när du extrapolerade ett Sverige utan invandring skulle ha orsakat det afghanerna systematiskt gör och inte bara mot rapstjärnor. Annie Lööf är säkert stolt över dig.
Citera
2019-07-31, 00:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Du förstår väl att rika världsartister på turné inte behöver gå till ett par random afghanska heroinister på gatan ifall de skulle vilja skaffa droger? Kan garantera dig att de har pålitligt folk som kan hjälpa till med sådant oavsett var i världen de befinner sig.

Möjligt att det skulle kunna vara tvärt om dock, att det hela började med att afghanerna ville köpa droger.

Det var exakt tvärt om som du är inne på. Enligt målsägandens kompis så gick målsäganden först fram och frågade efter hasch av Rockys gäng.

Edit; Källa förhör i FUP
Citera
2019-07-31, 00:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Sant, men inte i majoritet eller övervägande omfattning, så spela inte dum. Jag tror du vet vad jag menar.
Det var du som startade att relativisera, jag förstärkte bara på för att visa..

Som jag skrivit tidigare;
Detta är två med förtecken kring kriminalitet per västvärlds definition, sammandrabbade kulturer.
Klart att det slutar upp i domstol. Det är dock slumpmssigt vem som utgör vilken part i domstolen.

Menar du att detta fall skulle vara en slump? Det är det mest välutredda mängdbrott i svensk polishistoria. Detta är ett fall där ett politiserat rättsväsende såg en chans till revansch i ett fall med anknytning till USA. Att visa oberoende och "stå emot USA" och Trump, efter den totalt genomusla hanteringen av andra fall med amerikansk anknytning.

Ingenting i det här fallet är slump.
Citera
2019-07-31, 00:52
Medlem
Jinxess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Om det hade handlat om socioekonomiska faktorer skulle fattiga svenskar stå och kasta sten på blåljuspersonal. Men det händer aldrig.

Vad snackar du om? Dräggungar gör ju sådan skit hela tiden. Krossar rutor, snor bilar och kastar sten på polisbilar. Det har alltid varit så och kommer alltid vara. Det har fan inte med etnicitet att göra, är du född igår eller? "Stoppa Sabbet!" och Stockholmsnatt kanske ringer några klockor?

Under uppväxten var de värsta förövarna pursvenskar som knaprade piller, misshandlade och vandaliserade. Deras föräldrar var soc-fall så de hade inget styr på ungjävlarna.
Citera
2019-07-31, 00:59
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Vad snackar du om? Dräggungar gör ju sådan skit hela tiden. Krossar rutor, snor bilar och kastar sten på polisbilar. Det har alltid varit så och kommer alltid vara. Det har fan inte med etnicitet att göra, är du född igår eller? "Stoppa Sabbet!" och Stockholmsnatt kanske ringer några klockor?

Under uppväxten var de värsta förövarna pursvenskar som knaprade piller, misshandlade och vandaliserade. Deras föräldrar var soc-fall så de hade inget styr på ungjävlarna.
Stoppa sabbet handlade om vandaliseringen av telefonkiosker, inte fan stod svenska ungdomar och kastade sten på blåljuspersonal. Vad som händer idag går inte att jmf när du växte upp i din knarkarkvart med dina tattarföräldrar.
Citera
2019-07-31, 01:01
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJ.Berzelius
Hahaha, synd att du inte är målsägandes advokat. Hade älskat se dig slakta Slobodan, Carla och alla de andra försvarsadvokaterna. Haha!

Jag har faktiskt gått en kurs i juridik, det var enormt intressant. Men bara att föreställa mig vara advokat för afghanen får mig att må illa, så nej tack. Att se på målet från distans gör att jag klarar av att vara ute efter den nakna sanningen, men när jag tänker på Jafaris islamisttatueringar och den misshandelsdom där det beskrivs hur han knivskar offret så långa benflisor bändes loss, då vill jag ta Gustavsbergsturen.

Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Han skulle inte ens kunnat slakta incels på flashback, men du påstår att han har en chans mot försvarsadvokaterna? Lägg ner, pajas!

Menar du att du själv är en incel?
F ö tillhör jag det täcka könet
Senast redigerad av EveyHammond 2019-07-31 kl. 01:07.
Citera
2019-07-31, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoksKerstin
Rätta mig gärna om jag har fel här. Jag är varken polis, åklagare eller domare men jag har precis läst igenom hela förundersökningen och något som står ut enligt mig är att hela denna situationen kunde undvikas från afghanens sida, men det verkade i stort sett omöjligt för Asap Rockys sällskap att undankomma dessa två afghaner utan våld..

Visst, bodyguarden har bärt upp afghanen och slängt iväg honom. Och det är antagligen det som får afghanen att gå loss o börja slå. Afghanen är alltså den första som delar ut ett fysiskt slag med sina hörlurar. Vad jag ser på videos så verkar ingen annan ha besvarat han med slag vid denna konfrontationen utan enbart skyddat sig själva från afghanens slag och bett honom lämna. Men killen fortsätter följa efter dom och tjatar om sina hörlurar (som han själv gjort sönder genom att slå Williams).

HUUUUUUUUR FAAAAAAAAAAAAN kan enbart en sida`få ta skiten för allt det här? Afghanen är ju uppenbarligen jävligt på och vägrar gå därifrån. Vad förväntades egentligen Rocky & co göra i denna situationen? Springa därifrån?

Är faktiskt väldigt kluven till hela det här åtalet då det är tydligt att båda sidor har gjort sig skylda till brott men enbart en sida åtalas? Afghanen borde åtalas för misshandel alternativt ofredande. Hela situationen kunde ju undvikas om det inte vore för honom.

Jag förklarar gärna för dig! :-)

Det du ser som Misshandel har åklagaren bedömt som en del i "afghanens" rätt till nödvärn. Det kan man tycka vad man vill om. Men åklagaren har ju dom fullständiga inspelningarna över vad som hänt. Han har DESSUTOM gjort likadan bedömning vad det gäller livvakten.

Att detta kunde undvikits om inte "afghanen" agerat som han gjorde, stämmer också. Men då kommer vi in på det här med att juridik/lagen och moral inte har någonting med varandra att göra. Som du säkert vet kan man ju göra någonting moraliskt - Som inte är juridiskt okej. Medans du kan göra någonting omoraliskt (eller "moraliskt förkastligt" som det heter på juridiska) - Som är helt OK enligt lagen. Det sistnämnda kan man väl absolut säga att "afghanen" gjorde. Men det är helt enkelt inte olagligt att vara jobbig, tjata om hörlurar, inte lyssna och bete sig som en idiot i största allmänhet.

Du måste också förstå att även om "afghanen" blivit åtalad för t ex Ofredande, så hade ASAP Rocky stått inför samma anklagelser och samma juridiska process; "Fanns det skäl till nödvärn?", "Om det fanns skäl för nödvärn, har han då använt mer våld än vad nöden kräver?" osv..
Citera
2019-07-31, 01:10
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Ja naturligtvis var afghanerna höga. Har du inte sett Rockys film?

F ö har Jafari två narkotikabrottsdomar bakom sig.
Ber om ursäkt för att jag uttrycker mig oklart. Frågan var alltså inte om du också anser att de är drogpåverkade utan om du anser att hennes magiska sms gör denna uppfattning sann på samma vis som du hävdar att hennes övriga ord gör för annat.

Om det är så kan vi ju ha Abby sittandes skickandes sms till Gabby i något hörn eller avkrok i landet istället för att skicka brottslingar och offer till läkare och annorstädes för utredningar och undersökningar före framträdanden i domstolar.
Citera
2019-07-31, 01:12
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Fantisera var precis vad du gjorde när du extrapolerade ett Sverige utan invandring skulle ha orsakat det afghanerna systematiskt gör och inte bara mot rapstjärnor. Annie Lööf är säkert stolt över dig.

Jag kan försäkra att Annie Lööf inte är stolt över mig än mindre hade gillat mig, lika lite som valfri partiledare faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Menar du att detta fall skulle vara en slump? Det är det mest välutredda mängdbrott i svensk polishistoria. Detta är ett fall där ett politiserat rättsväsende såg en chans till revansch i ett fall med anknytning till USA. Att visa oberoende och "stå emot USA" och Trump, efter den totalt genomusla hanteringen av andra fall med amerikansk anknytning.

Ingenting i det här fallet är slump.

Det är slump vem som utgör vilken part i domstolen, hävdar jag.
Detta är ingen unikt stor eller politiskt påpasslig utredning. Det är en ganska ordinär och gäspig misshandel-utredning. Det enda som är i någon mån unikt, och som också berett utredningen växa lite mer än vanligt, är parternas karakteristika distans till varandra, även om dom bär kriminalitet som förtecken gemensamt.
Tro mig - ingen sant rättsvårdande person bryr sig ett skvatt om politiken detta signalerar, eller vilka politiska konsekvenser det kan få/redan fått, eller vilka politiska poäng det kan stå att vinna.

I en domstol är det alltid någon som vinner, och någon som förlorar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in