Citat:
Ursprungligen postat av
Netizen
Fantisera var precis vad du gjorde när du extrapolerade ett Sverige utan invandring skulle ha orsakat det afghanerna systematiskt gör och inte bara mot rapstjärnor. Annie Lööf är säkert stolt över dig.
Jag kan försäkra att Annie Lööf inte är stolt över mig än mindre hade gillat mig, lika lite som valfri partiledare faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Menar du att detta fall skulle vara en slump? Det är det mest välutredda mängdbrott i svensk polishistoria. Detta är ett fall där ett politiserat rättsväsende såg en chans till revansch i ett fall med anknytning till USA. Att visa oberoende och "stå emot USA" och Trump, efter den totalt genomusla hanteringen av andra fall med amerikansk anknytning.
Ingenting i det här fallet är slump.
Det är slump vem som utgör vilken part i domstolen, hävdar jag.
Detta är ingen unikt stor eller politiskt påpasslig utredning. Det är en ganska ordinär och gäspig misshandel-utredning. Det enda som är i någon mån unikt, och som också berett utredningen växa lite mer än vanligt, är parternas karakteristika distans till varandra, även om dom bär kriminalitet som förtecken gemensamt.
Tro mig - ingen sant rättsvårdande person bryr sig ett skvatt om politiken detta signalerar, eller vilka politiska konsekvenser det kan få/redan fått, eller vilka politiska poäng det kan stå att vinna.
I en domstol är det alltid någon som vinner, och någon som förlorar.