2019-07-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, han for runt och campade ensam.
Samt om det saknas från turisterna, de lär väl ha mycket sådant med sig - både mat och annat.
De har rest runt mycket i länder innan om jag inte minns fel, påminde om erfarna backpackers men i en Van.
De hade väl problem med bilen dagen innan och stod vid en vägkant.

Tragiskt då det verkar vara mycket levnadsglada och omtyckta personer allihop.
Sen är det då detta att de misstänkta mördarna har en pistol och det pekar väl på att det finns nån förberedelse. Jämfört med att leka i skogen med soft airguns som sagt.

Undrar vad de menar, det låter riktigt illa:
NSW Assistant Commissioner Mark Jones said Australian police have been told the young couple was shot in “what can only be described as horrific circumstances”.
https://10daily.com.au/news/crime/a190720aslrx/he-was-a-superhero-friends-remember-murdered-australian-lucas-fowler-20190720

Också väldigt nyfiken på hur paret sköts ihjäl. Hört flera gånger att det beskrivits som oerhört rått, men inte varför. Skjuta ihjäl någon pang pang känns ju ganska "snällt" ändå, men har dom börjat med att skjuta i benen eller börjat med att avrätta killen typ och sedan låta tjejen sitta och titta på honom i en kvart liggandes död i en blodig pöl eller något?
Citera
2019-07-30, 23:52
Medlem
karlsoons avatar
Märkligt att dessa inte har hittats ännu då det verkar läggas stora resurser på att få tag i dom.
Dock verkar inte Kanadas poliskår vara alltför effektiva och proffsiga som släppt igenom förövarna två gånger.

Komradio som ej fungerar och helikopter med värmekamera verkar inte ha övervägt ännu
Citera
2019-07-30, 23:54
Avstängd
karlinges avatar
Jag hann ta ett par skärmdumpar på killarnas facebooks en vecka sedan. Om någon är intresserad kan jag lägga ut.
Citera
2019-07-30, 23:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Jag hann ta ett par skärmdumpar på killarnas facebooks en vecka sedan. Om någon är intresserad kan jag lägga ut.
Gärna! Jag sökte även deras insta men hittade inte ett dugg.
Citera
2019-07-30, 23:59
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Gärna! Jag sökte även deras insta men hittade inte ett dugg.

Lägger ut det imorgon. Önskar jag hade tagit fler för kontona försvann dagen efter.
Citera
2019-07-31, 00:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Märkligt att dessa inte har hittats ännu då det verkar läggas stora resurser på att få tag i dom.
Dock verkar inte Kanadas poliskår vara alltför effektiva och proffsiga som släppt igenom förövarna två gånger.

Komradio som ej fungerar och helikopter med värmekamera verkar inte ha övervägt ännu
Det hade inte gått ut efterlysning mord när de kontrollerades ang ev. alkohol.
Polishelikoptrar är igång, Royal airforce har två aktiva plan med högteknologisk utrustning (termo) och det är drönare med infraljus som cirkulerar.
Att en komradio ballar ur i urskogen är nog inte helt ovanligt - ytorna är massiva.
Slutligen kanske skabbrävarna gör bort sig pga av hunger får man hoppas.
F.ö skulle det inte vara omöjligt att de ger sken av att lämna YL helt nu för att locka fram dem.
Med fortsatt bevakningsskydd av befolkningen.
Citera
2019-07-31, 00:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Också väldigt nyfiken på hur paret sköts ihjäl. Hört flera gånger att det beskrivits som oerhört rått, men inte varför. Skjuta ihjäl någon pang pang känns ju ganska "snällt" ändå, men har dom börjat med att skjuta i benen eller börjat med att avrätta killen typ och sedan låta tjejen sitta och titta på honom i en kvart liggandes död i en blodig pöl eller något?
Ja, nåt riktigt plågsamt lät det som.
Då är det kanske som han sa med ett skratt om resan.. a long joyride.
Thrill killers?
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Lägger ut det imorgon. Önskar jag hade tagit fler för kontona försvann dagen efter.
Citera
2019-07-31, 00:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Det hade inte gått ut efterlysning mord när de kontrollerades ang ev. alkohol.
Polishelikoptrar är igång, Royal airforce har två aktiva plan med högteknologisk utrustning (termo) och det är drönare med infraljus som cirkulerar.
Att en komradio ballar ur i urskogen är nog inte helt ovanligt - ytorna är massiva.
Slutligen kanske skabbrävarna gör bort sig pga av hunger får man hoppas.
F.ö skulle det inte vara omöjligt att de ger sken av att lämna YL helt nu för att locka fram dem.
Med fortsatt bevakningsskydd av befolkningen.

Dom kan orimligen tagit sig speciellt långt ifrån bilen då vägen slutar och de kan knappast vända tillbaka pga all bevakning. Det är därför väldigt märkligt att man inte hittat på dom än. Jag menar de flesta jaktstugor osv borde ju vara genomsökta och området beskrivs ju som hyfsat glesbyggt så de lär ju inte finnas hur många stugor som helst.
Citera
2019-07-31, 00:23
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ja, han for runt och campade ensam.
Samt om det saknas från turisterna, de lär väl ha mycket sådant med sig - både mat och annat.
De har rest runt mycket i länder innan om jag inte minns fel, påminde om erfarna backpackers men i en Van.
De hade väl problem med bilen dagen innan och stod vid en vägkant.

Tragiskt då det verkar vara mycket levnadsglada och omtyckta personer allihop.
Sen är det då detta att de misstänkta mördarna har en pistol och det pekar väl på att det finns nån förberedelse. Jämfört med att leka i skogen med soft airguns som sagt.

Undrar vad de menar, det låter riktigt illa:
NSW Assistant Commissioner Mark Jones said Australian police have been told the young couple was shot in “what can only be described as horrific circumstances”.
https://10daily.com.au/news/crime/a190720aslrx/he-was-a-superhero-friends-remember-murdered-australian-lucas-fowler-20190720

Ja det unga paret verkar ju haft maximal otur, hade dom inte fått fel på bilen så hade dom säkerligen levt idag. Usch det är små marginaler på livet ibland.

Dessutom angående bilen så åkte det ju förbi en mekaniker med sin fru och frågade om paret behövde hjälp med bilen, men dom avböjde vänligt för dom skulle fixa det själva senare.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2019-07-31 kl. 00:30.
Citera
2019-07-31, 00:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Dom kan orimligen tagit sig speciellt långt ifrån bilen då vägen slutar och de kan knappast vända tillbaka pga all bevakning. Det är därför väldigt märkligt att man inte hittat på dom än. Jag menar de flesta jaktstugor osv borde ju vara genomsökta och området beskrivs ju som hyfsat glesbyggt så de lär ju inte finnas hur många stugor som helst.
Det är därför deras teori är att nån har, utan att inse vilka det rör sig om, gett dom lift och ber allmänheten höra av sig.
De har hittills sökt igenom 500 stugor, eller ödehus, om jag inte minns fel.
För övrigt kan de väl vistas vart som helst i den vildmarken.
Citera
2019-07-31, 00:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Det är därför deras teori är att nån har, utan att inse vilka det rör sig om, gett dom lift och ber allmänheten höra av sig.
De har hittills sökt igenom 500 stugor, eller ödehus, om jag inte minns fel.
För övrigt kan de väl vistas vart som helst i den vildmarken.

Med tanke på att varenda Kanadick (synnerligen de som bor och rör sig i detta område) har blivit informerade om jakten på dessa mördare så hade givetvis den personen hört av sig.

Nja dom lär vistas inom ett begränsat område då de inte kan ta sig speciellt långt för egen maskin.
Citera
2019-07-31, 00:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ja det unga paret verkar ju haft maximal otur, hade dom inte fått fel på bilen så hade dom säkerligen levt idag. Usch det är små marginaler på livet ibland.

Dessutom angående bilen så åkte det ju förbi en mekaniker med sin fru och frågade om paret behövde hjälp med bilen, men dom avböjde vänligt för dom trodde att dom skulle kunna fixa det själva.
Ja, verkligen. Däremot var den där mannen tydligen imponerad av hans kunskap och de upplevde inte att det inte var nån fara med bilen.
Men det räcker att nästa par som stannade inte hade samma intentioner. Professorn verkar de stulit bilen av, men paret är mer suspekt iom uttalandet att det verkar rått.
Senast redigerad av develi 2019-07-31 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in