2019-07-30, 20:46
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8eRXO/experten-varnar-for-busvader-nar-greta-seglar-over-atlanten
2019-07-30, 21:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8eRXO/experten-varnar-for-busvader-nar-greta-seglar-over-atlanten

Intressant läsning:

Citat:
Stark motvind och mycket sjögång. Det blir ingen stillsam resa när Greta Thunberg korsar Atlanten i en segelbåt.
Citat:
Obekväm men funktionell. Så beskriver segelexperten den båt som ska ta Greta till FN:s klimattoppmöte i New York i september.

– Den här är inte någon myspysbåt utan den är väldigt tom inuti. Det kommer att dåna och dunka när man seglar i vågorna, säger Stamming.
Citat:
– Jag tror att Greta kommer lära sig en hel del om seglingens ädla konst under den här överfarten. Jag kan även tipsa om att ha en god bok med sig och bra hörlurar så att man kan stänga ute oljudet och lyssna på bra musik.
2019-07-30, 21:48
Medlem
En förutsättning för att vara med på en sådan här kappseglingsbåt till havs borde vara, att ha åtminstone simkunnighet inklusive livräddningskunnande, motsvarande Simfrämjandets Kandidaten, dvs bland annat kunna simma bröstsim sexhundra meter. Vet ej om Greta kan detta?? Alla kan trilla överbord! Kan någon som kan avancerad havssegling, berätta mera här om säkerhetsreglerna!?
2019-07-30, 22:14
Medlem
Citat:
En förutsättning för att vara med på en sådan här kappseglingsbåt till havs borde vara, att ha åtminstone simkunnighet inklusive livräddningskunnande, motsvarande Simfrämjandets Kandidaten, dvs bland annat kunna simma bröstsim sexhundra meter. Vet ej om Greta kan detta?? Alla kan trilla överbord! Kan någon som kan avancerad havssegling, berätta mera här om säkerhetsreglerna!?
Var inte orolig. Följebåten har kraftiga dieselmotorer och plockar upp en överbordfallen, innan segelbåten ens hinner vända. Greta är i säkra händer. Och om hon blir sjösjuk så får hon åka med följebåten istället, den kränger inte lika mycket. Faktum är att hon kanske kommer att åka hela resan med följebåten, utom när det skall tas film av henne på segelbåten. Det är inte bara pappa som följer med, det följer även med en filmare. Nejdå, det här handlar inte alls om propaganda, inte alls. /sarc off.
2019-07-30, 22:15
Medlem
Det är bra PR. men Greta kommer aldrig sätta sin fot på den båten, sanna mina ord!
2019-07-30, 22:18
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Intressant läsning:

Aftonbladet raderade nyss alla kritiska facebook-kommentarer om det så gällde Greta som person eller klimathetsen.

Hon ska verkligen framställas som 100% okritiserad, alla ska böja sig ner för drottningen Greta!
Iallafall om extremisterna och hycklarna bakom henne får bestämma.
Senast redigerad av Arktiz 2019-07-30 kl. 22:21.
2019-07-30, 22:44
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Det är bra PR. men Greta kommer aldrig sätta sin fot på den båten, sanna mina ord!
Nej, jag rör mig nog åt samma håll. Tror mindre och mindre på att hon verkligen följer med. Det är lite för extremt. Samtidigt undrar man i sitt stilla sina vad kapten på skutan har för omdöme egentligen. Att dra med en efterbliven unge med både ångest- och tvångssyndrom parat med aspergers tycker jag inte verkar seriöst. Jag skulle inte ta med ungen under slika förhållanden (om vi räkner bort följebåten) både för hennes och min egen skull.
2019-07-30, 22:49
Medlem
Elementarts avatar
Är det inte rätt farligt ändå o segla över Atlanten? Skulle hon inte bara kunna medverka via en dator istället?
2019-07-30, 23:02
Medlem
Greta är verkliga motsatsen till efterbliven, hon är mycket intelligent, däremot finns risken att den jakt på äventyr som så ofta hör tonåren till, påverkar henne väl mycket just nu! Att tjejen är högkänslig är uppenbart!
2019-07-30, 23:03
Medlem
Redan efter någon dag lär skepparen ångra sitt sällskap. Måste vara jobbigt att umgås med en udda jänta som dessutom saknar social kompass. Har hon ens umgåtts med folk innan och jag såg en snutt på TV när hon skrattade åt sina jämngamla då dom skrek slagord. Hennes mimik såg sjuklig ut och blicken var hel-skum. Inget normalt alls över det hela.

Faschinerande att folk fortfarande blir som sektmedlemmar då dom ser Greta. Har sett dokumentärer nyligien i SVT där dårar fått folk att bli religiösa och hjärntvättade. Mina tankar gick till Greta. Vissa klarar av att lura och manipulera stora flockar av folk. Tyvärr är det trasiga människor som inte klarar att tänka rationellt och fatta egna beslut. Flockbeteendet är direkt otäckt. Greta kan i princip säga vad som helst och dom manifesterande går in i någon slags seans.
Senast redigerad av gurkelurkan 2019-07-30 kl. 23:07.
2019-07-30, 23:04
Medlem
Citat:
Vad betr XR, är också de emot våld, även om de gillar civil olydnad i form av blockader!

Vad jag vet har deras civila olydnad bl.a visat sig i form av att blockera kollektivtrafik. Hindrat andra från att ta sig till sina arbeten och skolor. Lite extra ironiskt när vänstern brukar föreskriva kollektivtrafik, men, men.

På vilket sätt kan man försvara sådant? Är inte Greta rädd för att alienera alla oss som avskyr extremister?

Nu kan hon försöka bortförklara sin tröja men jag tror skadan redan är skedd. Nu har det spritt sig i alternativmedier och av en fjäder görs lätt en höna.

Hur kan man vara så ”intelligent” och samtidigt så förbannat klantig? Kasta bort sitt eventuella förtroendekapital på rena dumheter.
2019-07-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
När ska Greta fraktas?
Det är värre än jag trodde. Segelbåten åker över Atlanten ENBART i syfte att transportera Greta med entourage! Båten skall inte över för tävlingen i oktober, utan seglar i mitten av augusti, mellan de europeiska tävlingarna 3 aug och 21 sep. Det är ju bortom skämskudden. Den här flickan behandlas nu som om hon vore gudomlig. Fallet från den positionen kommer inte att bli vackert. Men om det skulle sluta med att hon tar livet av sig, så vet vi ju vem massmedia kommer att skylla på.

https://team-malizia.com/en/greta-thunberg-will-cross-the-atlantic-on-malizia-ii/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in