Citat:
Ursprungligen postat av
locknloll
Tack för länken! Om din fråga gäller de suddiga slagsmålbilderna här måste jag dock säga att svaret är "Omöjligt att urskilja om han håller i något alls". Vad gäller de skarpa bilderna är det förstås tydligt att både Rocky och hans kompis håller i flaskor, men de bilderna länkade jag ju själv till, i o m Samhällsnyttsartikeln.
Fast det finns faktiskt vissa högst intressanta bilder i denna radda! Framför allt har vi ju här bilden av Jafaris huvudskada efter slaget med flaskan, det bevis flera andra i tråden påstod inte existerade. Sedan finns där en intressant bild av brottsplatsen med vissa uppförstoringar... OK, där ligger flaskhalsen från Rockys flaska avslagen, utan etikett. Flaskhalsetiketten ligger lite längre bort. Blåste etiketten bort innan man samlade in bevisen? Kanske fanns Rockys fingeravtryck på den. Men det är ändå typ ointressant eftersom det ju finns bildbevis på att Rocky höll i flaskan. Dessutom kan inte flaskhalsen ha använts för skärandet för den har inte ett spår av blod på sig. Alltså måste flaskans underdel ha använts för det. Om något borde kollas för blod och avtryck skulle vara den, men det troliga är väl att Rocky kastade den i någon soptunna eller i vattnet direkt efter skärningen.
Läste nu att Rocky i någon sekvens av händelsen uppfattade det som att Jafari hade kniv eftersom han sett livvakten blöda. Det var visst något annat (kanske hörlurarna?) som skadat vakten men det visste ju inte Rocky. OK, ja om Rocky verkligen trodde att Jafari bar kniv så ändrar det ju min syn på hans glasvevande rätt ordentligt, det får jag erkänna. Fast då kan man ju samtidigt undra varför han så fullständigt förnekar att han skar Jafari, och därmed gör bort sig helt när han konfronteras med Abbys SMS.
Geeez vilket svårt fall detta var alltså!