2019-07-24, 01:47
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Jo det finns betydligt bättre anfallare som är i samma ålder som den divan Zlatan

Eftersom jag inte vet någon kan du väl nämna några eftersom du starkt påstår det?

Är ingen Zlatan älskare, aldrig följt någon klubb han spelat i.

Men jag är väldigt nyfiken på vilka DU tycker är bättre än Zlatan som är 36+.
Citera
2019-07-24, 08:27
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är inte det problemet/charmen med MLS. På grund av lönesystemet är det många "mediokra spelare och sedan några fixstjärnor, likt Z.

Eftersom miljön inte är sylvass, glänser fixstjörnorna desto mer - med exempelvis spektakulära mål. Därför vore det intressant att se Z i en av Europas top-5 ligor - just för att se om han fortsatt håller sin särklass.
Jo precis, så är det ju. Jag tror nog att Zlatan skulle kunna dunka in en och en annan pärla i en bra europeisk liga fortfarande. Minns comebacken i United där han försökte sig på någon slags konstspark. Men han skulle vara lika beroende av att laget byggs och anpassas efter honom. Och det är väl där det brister, för vilket lag skulle vara beredda att göra just det?
Citera
2019-07-24, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Eftersom jag inte vet någon kan du väl nämna några eftersom du starkt påstår det?

Är ingen Zlatan älskare, aldrig följt någon klubb han spelat i.

Men jag är väldigt nyfiken på vilka DU tycker är bättre än Zlatan som är 36+.

Det finns många som är 36+ som är 100 ggr bättre än Zlatan

Varför är zlatanälskarna alltid så fixerade vid hans ålder
Citera
2019-07-24, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är inte det problemet/charmen med MLS. På grund av lönesystemet är det många "mediokra spelare och sedan några fixstjärnor, likt Z.

Eftersom miljön inte är sylvass, glänser fixstjörnorna desto mer - med exempelvis spektakulära mål. Därför vore det intressant att se Z i en av Europas top-5 ligor - just för att se om han fortsatt håller sin särklass.

Nej Zlatan gör inga spektakulära mål och nej Zlatan platsar inte i Europas 50 bästa ligor och han håller aldrig sin särklass
Citera
2019-07-28, 10:21
Avslutad
Fiasko i natt med 4-0 i baken och som vanligt massa gnäll. Tror han slutar 3 i skytteligan efter Vela och Martinez. Högst medioker insats.
Citera
2019-07-28, 10:41
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Det finns många som är 36+ som är 100 ggr bättre än Zlatan

Varför är zlatanälskarna alltid så fixerade vid hans ålder
Men ge oss några namn då, istället för att vara ett efterblivet troll.

Tror inte att Zlatan har mer än kanske en säsong till i sig. Sen tror jag att han inte skulle kunna spela i en toppliga igen. MLS är perfekt för Zlatan 2019/2020.
Citera
2019-07-28, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Fiasko i natt med 4-0 i baken och som vanligt massa gnäll. Tror han slutar 3 i skytteligan efter Vela och Martinez. Högst medioker insats.

Ja du har helt rätt och han är inte bland de 40 bästa denna säsongen
Citera
2019-07-28, 11:35
Medlem
Ambelains avatar
Det hat-tricket Zlatan gjorde i färra matchen, eller när det var, det ser ju ut som att han knockar en motspelare.
Efter det tredje målet rusar Zlatan åstad och, som det ser ut, så knockar han en motstpelare som kommer i vägen för honom - och killen låttar från marken och Flyger iväg någon meter.

Mitt framför domaren och allt.

Jag har klickat fram och tillbaka på sekunderna i klippet som visar det, och i en vinkel ser man hur en Zlatan-knytnäve flyger fram och därefter börjar motspelaren att flyga.

I en annan vinkel, mer närbild, ser man inte själva slaget - bara motspelaren som flyger.

Hur kan det hända, frågar jag mig?
Hur hårt måste man slå någon för att den ska börja flyga egentligen?
Visst, Zlatan är ju mycket större än vad den lille motspelaren är, och dessutom så rusar Zlatan i full karriär.
Men ändå ... att faktiskt lätta från marken och börja flyga ...

Dessutom - varför gjorde domaren inget?
Är det tillåtet att knocka motspelare om målet redan gått in?
Eller har Zlatan Carte Blanche, eller fått diplomatisk immunitet?

Här är klippet:
Titta på 2:21 och sen på 2:31, för de olika vinklarna.
På 2:21 är det man kan se en snabb knytnäve fara fram.

https://www.youtube.com/watch?v=AhYWw_brsS8
Citera
2019-07-28, 17:03
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag har klickat fram och tillbaka på sekunderna i klippet som visar det, och i en vinkel ser man hur en Zlatan-knytnäve flyger fram och därefter börjar motspelaren att flyga.

I en annan vinkel, mer närbild, ser man inte själva slaget - bara motspelaren som flyger.
Du kan väl inte vara seriös med det här?

Reprisvinklarna visar som sagt det inte särskilt tydligt men någon knytnäve är det ju inte frågan om. Däremot en rejäl knuff med armen. Att han flyger har väl mer än något annat att göra med att han är 3 decimeter kortare och 30 kilo lättare, plus överraskningsmomentet.

Märkligt knytnävsslag annars, som kan få en motståndare att flyga någon meter bort och ändå klara sig utan några besvär. Man tycker att ett byte hade varit på sin plats efter en sådan knockout.

Nä, han får en knuff och förstärker en aning, gissningsvis rent instinktivt, reser sig upp och spelar vidare. Domaren ser allt och ser inget osjyst.
Citera
2019-07-28, 18:02
Bannlyst
Hej jag undrar vart man kan se vilken plats Zlatan och MLS är rankade på
Citera
2019-07-30, 15:51
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Hej jag undrar vart man kan se vilken plats Zlatan och MLS är rankade på

På vilken plats MLS är rankat globalt? Läste någon lista häromdagen att den rankas sjua i världen. Hur Zlatan rankas vette tusan, men topp 100 kanske.
Citera
2019-07-30, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
På vilken plats MLS är rankat globalt? Läste någon lista häromdagen att den rankas sjua i världen. Hur Zlatan rankas vette tusan, men topp 100 kanske.

Ok och har du en länk till det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in