Citat:
Ursprungligen postat av
Greve.Moltke
Vet inte exakt vart han bodde, men farmor och farfar bodde på Älvsborgsgatan så någonstans i närheten var det för man såg han ibland.
Har inget att säga om hans alkoholvanor, inte hört något och inte sett han påverkad.
Älvsborgsgatan har fina träkåkar med fina innergårdar, vad jag minns från tiden när man bodde i Majorna. Dock såg jag aldrig Cederhök, men serien Albert & Herbert härrörde väl från Haga om jag inte minns fel? Sen fanns ju plaskdammen vid Mariaplan med sina huggormar...Idag skjuts det för mycket i Majorna så den goa tiden är över.
Citat:
Ursprungligen postat av
pellevin11
Men var han bara otrevlig? Eller fanns det historier om att han på något sätt slog barn eller något? Otrevlig i all ära, men det är skillnad på otrevliga och våldsamma personer.
Sen var ju Sten-Åke inte någon mysfarbror i Albert & Herbert. Titta på detta klipp när han ska börja slåss i kyrkan.
https://www.youtube.com/watch?v=kzdnZK-Fp30
Så han var faktiskt ett arsle i serien också, så han kanske bara spelade sig själv. Som skådespelare var han fantastisk och vi kanske ska vara lite försiktiga med att tala illa om de döda.
Är väl som Loket typ som söla runt i Slottskogen och ner i gullbergsvass, men som i tv var en kramgo gubbe....