2019-07-30, 06:26
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska en maskerad gärningsman stuckit in handen genom ett lägenhetsfönster och skjutit personen. Tidningen skriver även att ytterligare en person ska ha befunnit sig i lägenheten men klarade sig oskadd.

Någon som vet mer?

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-man-har-skjutits-genom-fonster/

Edit:

Citat:
Den skadade mannen ska ha träffats av fem skott, medan en annan person i lägenheten klarade sig utan skador.

Men:

Citat:
Mannen bedömdes under morgonen vara allvarligt men inte livshotande skadad, enligt polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Opm04O/uppgifter-en-skjuten-genom-lagenhetsfonster
Senast redigerad av Man-At-Arms 2019-07-30 kl. 06:30.
Citera
2019-07-30, 07:06
Medlem
Jag upplevde att det var någon som avlossade ett vapen vid 05-05.30. Dock ska detta ha hänt vid 01.17 men var lite udda när jag kollade expressen att det skett en skottlossning tidigare samma natt i lilla karlstad. Jaja, framkommer nog ganska snart vad det handlar om 🤔
Citera
2019-07-30, 08:02
Medlem
Vaknade av 4-5 skott, efter detta hördes gråt, skrik och panik ifrån lägenheten. Ställ era frågor så ska försöka svara så gott jag kan.

Som jag förstod det så ska det ha varit en person som har stått utanför lägenhetens fönster och skjutit in, individen som bor i lägenheten ska så vitt jag vet inte blivit skadad utan besöket denne hade för kvällen är den som blivit skadad.
Citera
2019-07-30, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minbrorerosa
Vaknade av 4-5 skott, efter detta hördes gråt, skrik och panik ifrån lägenheten. Ställ era frågor så ska försöka svara så gott jag kan.

Som jag förstod det så ska det ha varit en person som har stått utanför lägenhetens fönster och skjutit in, individen som bor i lägenheten ska så vitt jag vet inte blivit skadad utan besöket denne hade för kvällen är den som blivit skadad.
Var hände det?
Citera
2019-07-30, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petzite
Var hände det?

På campus i Karlstad.
Citera
2019-07-30, 08:07
Medlem
Luktar starkt av svartsjukedrama. Den kränkte den som sköt?
MENA relaterat?
Senast redigerad av ElakafruFranzon 2019-07-30 kl. 08:31.
Citera
2019-07-30, 08:09
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakafruFranzon
Luktsr starkt MENA (KAOZ) drama.
Citera
2019-07-30, 08:28
Medlem
1349s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minbrorerosa

Vet du nått om BO och lgh-innehavaren? Suspekta individer med skumma affärer eller bara några som råkat illa ut?
Citera
2019-07-30, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1349
Vet du nått om BO och lgh-innehavaren? Suspekta individer med skumma affärer eller bara några som råkat illa ut?

Personen som bor i lägenheten är inte suspekt skulle jag säga. Däremot har det varit killgäng som har varit där mycket och varit på fester och liknande som är suspekta, sprungit från polisen vid flertalet tillfällen när polisen har dragit en runda på campus och diverse andra saker.
Citera
2019-07-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakafruFranzon
MENA relaterat?

Nja, tror det mer handlar om droger eller liknande. OBS!!! Egen spekulation, bor relativt nära.
Citera
2019-07-30, 08:51
Medlem
Vilken adress?
Citera
2019-07-30, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totte6070
Vilken adress?

Det vill jag inte säga
Citera